اخباراخبار خارجیاسلایدرخودروهای آتی بازارفناوری و تکنولوژیکره ای

هیوندای کونا ی الکتریکی 2019 ، خودرویی با برد بسیار بالا

شرکت هیوندای علاوه بر نسخه های استاندارد هیوندای کونا ، یک نسخه ی کاملا الکتریکی از این خودرو را برای عرضه به بازار ایالات متحده در نمایشگاه خودروی نیویورک رونمایی کرده است. تفاوت های ظاهری نسخه های برقی و معمولی انگشت شمارند . این تفاوت ها به مواردی مانند طرح رینگ ها محدود می شوند . اما در زیر کاپوت خودرو ، تفاوت ها بسیار بیشتر می باشد . یک مجموعه ی الکتریکی شگفت انگیز در بدنه ی این هیوندای کونا جا خوش کرده است.

پیشرانه ی الکتریکی شگفت انگیز

مجموعه ی الکتریکی در نظر گرفته شده برای هیوندای کونا ی الکتریکی ، یک بسته ی باتری لیتیوم یونی 64 کیلووات بر ساعت است که بردی 402 کیلومتری به این خودرو می دهد. این پیشرانه از تمام رقبای حال حاضر در بازار نظیر شورولت ولت ، تسلا مدل سه و نیسان لیف از نظر برد قوی تر ظاهر می شود. مجموع توان خروجی این پیشرانه ی الکتریکی 201 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن نیز 394 نیوتون متر است . همچنین قابلیت شارژ سریع نیز برای این پیشرانه وجود دارد.

نسخه ی نه چندان متفاوت اروپایی

نسخه ی اروپایی هیوندای کونا ی الکتریکی هم عملکرد مشابهی دارد .مشتریان در خارج از آمریکا قادر خواهند بود دو تیپ از هیوندای کونا ی الکتریکی را خریداری کنند که نسخه ی اول مجهز به یک باتری 39.2 کیلوواتی با برد 300 کیلومتر و نسخه ی دوم مجهز به یک باتری 64 کیلوواتی با برد بیش از 400 کیلومتر است. این حق انتخاب برای مشتریان آمریکایی وجود ندارد و تنها می توانند تیپ قوی تر را خریداری نمایند.

قیمت و زمان عرضه

خریداران در ایالات متحده از سه ماهه ی پایانی سال 2018 قادر خواهند بود تا هیوندای کونا ی الکتریکی را خریداری نمایند. هیوندای هنوز قیمتی را برای این خودرو مشخص نکرده است .  با توجه به شروع قیمت 19500 دلاری برای مدل های معمولی ، حدس می زنیم که شروع قیمت مدل تمام الکتریکی از 20 هزار دلار باشد.

امکانات و مزایا

در کابین خودرو ، سعی بر این بوده تا تمامی موارد برای راحتی سرنشینان لحاظ شود . از جمله یک صفحه نمایش هفت اینچی و صندلی های قابل تنظیم در هشت جهت . این صندلی ها قابلیت سرمایش و گرمایش نیز دارند . مدل اروپایی این خودرو ، 373 لیتر فضای بار دارد . اگر کابل های شارژر را هم در صندوق عقب بگذارید ، میزان فضای بار به 332 لیتر کاهش می یابد.

هیوندای کونا ی الکتریکی ، یک CUV جمع و جور و کار آمد و متناسب با نیاز های مشتریانی است . مشتریانی که به دنبال روش های زندگی سازگار با محیط زیست هستند. انعطاف پذیری ، طراحی جذاب ، تجهیزات پیشرفته ی به کار رفته و ایمنی بالا از کلیدی ترین ویژگی های این خودرو هستند.

1 دیدگاه

  1. سانمارتین علاف خودتی که صبح تا شب تو اینجا کامنت میزاری و تبلیغ آت و اشغال های کره ای رو میکنی ، ضمنا این مطالبی رو که تو مینویسی تو همه جای اینترنت میشه پیدا کرد حالا در مورد اشغال های چینی یا کره ای یا آلمانی . ولی مشکل اینه که تو و یه سری آهن پرست دیگه خودتون عقل کل میدونید و یادت باشه معمولا ادم راجع به چیزایی که نداره اظهار فضل میکنه و هی تبلیغشو میکنه وداشتن فیزیکی پیکان جوانان بهتر از رویای ذهنی ماشین کره ایه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا