اخباراخبار خارجی

تویوتا یاریس سدان مدل 2019 با ظاهری به روز شده و نامی جدید رونمایی شد

مدل 2019 تویوتا یاریس

مدل 2019 از این خودرو با نام “یاریس iA” خداحافظی خواهد کرد.

این سدان کوچک ژاپنی که پیش از این با نام های سایون iA (Scion iA) و تویوتا یاریس iA شناخته میشد، حال در مدل 2019 که به زودی عرضه خواهد شد صاحب نامی جدید شده است. بر خلاف مدل قبلی این خودرو که فقط در یک نسخه با مشخصات ثابتی ارائه میشد، مدل 2019 از تویوتا یاریس سدان به خریداران این امکان را می دهد که یکی از سه تیپ زیر را انتخاب کنند:

  • تیپ L
  • تیپ LE
  • تیپ XLE

تغییرات در نمای ظاهری و امکانات

صرف نظر از اینکه کدام تیپ را انتخاب کنید، این خودرو به آیینه های جانبی برقی مجهز بوده و نمای روبروی آن نیز دستخوش تغییراتی شده که شامل جلو پنجره ای با طرح لانه زنبوری می شود و می توان گفت نمای روبروی آن نسبت به مدل قبلی کمی اسپرت تر شده است. فضای داخلی این خودرو نیز طرحی ساده، خلوت و قابل قبول دارد.

اما اگر یکی از تیپ های LE یا XLE را انتخاب کنید، تویوتا تجهیزات و امکانات زیر را به شما ارائه می دهد:

  • چراغ های مه شکن
  • گرمکن آیینه های جانبی به همراه چراغ راهنمای LED روی آنها
  • رینگ های 16 اینچی با رنگ خاکستری تیره که مخصوص مدل 2019 است
  • یک اسپویلر کوچک روی درب صندوق عقب

اما سیستم های ایمنی فعال در تمام تیپ ها به صورت پایه وجود دارد: به این ترتیب، یاریس در صورت احتمال وقوع تصادف از روبرو در سرعت های پایین، به صورت صوتی و تصویری به راننده هشدار می دهد تا از شدت برخورد کاسته شود. حتی اگر راننده این اخطارها را نادیده بگیرد، یاریس به صورت خودکار ترمز می گیرد.

پیشرانه و قوای فنی

اما قدرت یاریس توسط یک موتور 1.5 لیتری بنزینی تامین می شود که به یک گیربکس 6 دنده دستی یا 6 سرعته اتوماتیک متصل است. اگر مصرف سوخت برای شما اهمیت دارد، بهتر است نسخه اتوماتیک را انتخاب کنید، چرا که در شهر 7.35 و در بزرگراه 5.88 لیتر بنزین به ازای هر صد کیلومتر می سوزاند. مصرف سوخت ترکیبی آن نیز معادل با 6.72 لیتر در هر صد کیلومتر است، در صورتی که نسخه دستی در سیکل ترکیبی 6.91 لیتر بنزین در هر صد کیلومتر مصرف می کند. این موتور 4 سیلندرِ تنفس طبیعی می تواند 106 اسب بخار قدرت در دور 6,000 و 140 نیوتن متر گشتاور از دور موتور 4,000 تولید کند. حتی حالت اسپرت نیز برای این سدان کوچک در نظر گرفته شده تا شاید بتوانید پشت فرمان آن کمی هیجان را نیز تجربه کنید.

امکانات و آپشن ها

تمام تیپ های یاریس سدان در جلو به ترمزهای دیسکی و در عقب به ترمزهای کاسه ای مجهز هستند (بله، درست خوانده اید، ترمزهای کاسه ای!). داخل کابین نیز شاهد یک صفحه نمایش لمسی 7.0 اینچی به همراه قابلیت اجرای فرامین صوتی و دوربین دید عقب هستیم. همچنین یک سیستم صوتی با شش بلندگو نیز به صورت استاندارد وجود دارد که پورت USB، بلوتوث و قابلیت اتصال iPod نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

همه تیپ های یاریس سدان از کروز کنترل و استارت دکمه ای بهره می برند، اما تیپ های LE و XLE به سیستم کلیدِ هوشمند یا همان Smart Key System مجهز هستند، در صورتی که مدل پایه یعنی تیپ L از قابلیتی ساده تر یعنی ورود بدون کلید بهره مند است. تجهیزات و امکانات دیگری که به صورت استاندارد در یاریس سدان وجود دارد عبارتند از: شیشه های برقی، صندلی عقب با قابلیت تاشوندگی به صورت 60/40 و کلیدهای موجود بر روی غربیلک فرمان.

اگر بهترین تیپ یاریس سدان یعنی تیپ XLE را انتخاب کنید، آپشن های زیر در اختیار شما قرار خواهد گرفت:

  • چراغ های اتوماتیک جلو از نوع LED
  • روکش چرمی غربیلک فرمان و ترمز دستی
  • تهویه مطبوع خودکار
  • برف پاک کن خودکار
  • روکش چرم مصنوعی برای صندلی های جلو

تویوتا، فروش یاریس سدان مدل 2019 را از پاییز امسال آغاز خواهد کرد. البته قیمت پایه این خودرو هنوز اعلام نشده است، اما انتظار می رود اختلاف قیمت زیادی با نسخه قبلی یعنی یاریس iA مدل 2018 نداشته باشد که قیمت نسخه دنده دستی آن 15,950 و قیمت نسخه اتوماتیک آن 17,050 دلار بود.

 

منبع: تویوتا

1 دیدگاه

  1. پاریس ارزانترین نوع تویوتا است اما باز هم ما نمی تونیم بخریمش قیمت دستی اون با دلار 5 تومنی هم 80 میشد اگر…
    افسوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا