اختصاصی دنده 6اسلایدرایران خودروبررسیپارس خودروچینیفرانسوی

مقایسه ی دانگ فنگ H30 کراس با رنو ساندرو ، کدام یک بهتر ظاهر می شود؟

بازه ی قیمتی 40 تا 60 میلیون تومان جز پر تراکم ترین بازه های خرید و فروش است و رقابت دانگ فنگ H30 کراس با رنو ساندرو یکی از رقابت های داغ این بازه محسوب می شود.

بسیاری از افراد هنوز بازار خودروی یک دهه پیش را از یاد نبرده اند . زمانی که خریداران با مبلغی در حدود 40 الی 60 میلیون تومان توانایی خرید خودروهای مطرح کره ای و ژاپنی را داشتند. این روز ها این بازه ی قیمتی بسیار شلوغ است  اما دیگر خبری از خودروهای مطرح در آن نیست و گزینه های اروپایی اقتصادی و چینی ها رنگارنگ این بازه را به اشغال خود در آورده اند. تنها خودروی داخلی در این بازه دنا پلاس است که از پلت فرمی قدیمی استفاده می کند و شاید در نگاه اول خوب به نظر برسد ، اما پس از مدت کوتاهی به واسطه ی مونتاژ کم کیفیت موجب دردسر خریدار می شود.

 

مقایسه ی دانگ فنگ H30 کراس با رنو ساندرو ، بخش اول ، طراحی کدامیک بهتر است؟

 

به خودروهای امروزمان بپردازیم . رنو ساندرو برادر هاچ بک سدان معروف لوگان (تندر نود یا ال نود ) محسوب می شود که نسبت به برادرش چند سال از نظر طراحی جوان تر است  اما هم چنان ظاهر اقتصادی و بدون تجمل آن در نگاه اول به چشم می آید. همان گونه که ممکن است متوجه شده باشید ، خودرو ظاهری تخم مرغی دارد و این خصیصه ی ظاهری یکی از ملزومات ایمنی است. در کل ساندرو نسبت به تندر نود طراحی بهتری دارد و به واسطه ی درهای بزرگ ورود و خروج از خودرو بسیار آسان است.

ساندرو ، اقتصادی هماهنگ

 

فضای داخلی ساندرو حالتی تغییر یافته از تندر نود است و در مواردی با رنو سیمبل مشابهت هایی دارد. از جمله مهم ترین مزایای ساندرو نسبت به رقیبش ، ایمنی بالاتر آن است . دومین جایی که می شود ایمنی برتر ساندرو را نسبت به برخی از رقبا متوجه شد ، صندلی های ردیف عقب است که دارای سه عدد کمربند ایمنی سه نقطه ای برای سه سرنشین عقب می باشد. نکته ی منفی رنو ساندرو مکان کلید های شیشه بالا بر است که در جایگاهی همانند تندر نود قرار دارد. حجم فضای بار خودرو 320 لیتر است که با تا شدن صندلی های عقب به 1200 لیتر افزایش می یابد. همانند دیگر خودروهای این رده ، ساندرو مجهز به دو کیسه ی هوا برای راننده و سرنشین جانبی است.

H30 کراس ، چینی پر جزییات

 

طراحی H30 کراس به وضوح جزییات بیشتری نسبت به طرح اقتصادی و ساده ی ساندرو به خصوص در نمای جلو دارد ، اما در نمای بغل آنطور که باید طراحان سیلقه به خرج نداده اند و در نمای عقب نیز با الگو گیری از خودروهای ولوو ، چراغ های بسیاری را برای خودرو در نظر گرفته اند که به خصوص در شب می تواند راننده ی پشتی را آزار دهد. ابعاد و اندازه ی H30 کراس نسبت به ساندرو بزرگتر است و از این نظر خودروی خانوادگی تری محسوب می شود.

 

فضای داخلی H30 کراس نسبت به ساندرو طراحی بهتری دارد و امکانات بیشتر از جمله مانیتور ، تهویه هوای خودکار ، سانروف و فرمان پوشیده شده با چرم پلاستیکی نقطه ی قوت این خودرو در مقابل رقیبش هستند. البته جنس مواد به کار رفته چندان مناسب نیست و ممکن است پس از مدت کوتاهی موجب دردسر مالک را فراهم سازند. فضای بار H30 کراس از  ساندرو بهتر است و 417 لیتر فضای صندوق عقب در اختیار خواهید داشت که با تا شدن صندلی های عقب به 1137 لیتر افزایش می یابد. کیسه های هوای این خودرو از ساندرو بیشتر بوده و H30  کراس مجهز به ایربگ راننده، سرنشين جلو و جانبی (4عدد) می باشد.

اگر بخواهیم در این مورد نتیجه گیری انجام دهیم ، باید بگوییم که H30 کراس طراحی شلوغ تری نسبت به ساندرو دارد و سایز اتاق آن نیز بزرگ تر است و فاصله ی آن تا خودروهای روز دنیا کمتر است ، اما این جزییات نسبت به ساندروی اقتصادی هماهنگی کمتری دارند و ساندرو علی رغم ساده بودن ، اصول هماهنگی در طراحی را بهتر رعایت کرده است.

 

مقایسه ی دانگ فنگ H30 کراس با رنو ساندرو ، بخش دوم ، قوای فنی کدامیک بهتر است ؟

 

K4M آشنا

رنو ساندرو در بخش فنی نیز با تندر نود کاملا مشابه است و از پیشرانه ی 1.6 لیتری رنو موسوم به K4M بهره می برد که می تواند 105 اسب بخار قدرت و 140 نیوتون متر گشتاور تولید کند. مزیت اصلی این موتور دوام بالای آن است و به دلیل مشابهت گیربکس با رنو مگان اتوماتیک و تندر نود اتوماتیک و عرضه ی بلند مدت این خودرو ها در بازار ، قطعات و لوازم یدکی به وفور یافت می شوند و از این نظر کمبودی نخواهید داشت.

رانندگی ساندرو تفاوت چندانی با تندر نود ندارد اما سیستم تعلیق آن از تندر بهتر عمل می کند و جعبه دنده ی اتوماتیکش نیز عملکرد بهتری از جعبه دنده ی چهار سرعته ی AL4 پژو دارد. گفتنی است این جعبه دنده تنها مجهز به حالت برفی است که ضعیف تر از رقیبش محسوب می شود و اهرم تعویض دنده حالت ظاهری جالبی ندارد. در حین رانندگی به دلیل ارتفاع خودرو به اطراف تسلط دارید و سه ستاره ی ایمنی دریافت شده از EuroNcap می تواند موجب دلگرمی راننده باشد.

 

TU5 آشنا تر !

اما H30 کراس از پیشرانه ی معمول این روزهای ایران خودرو یعنی TU5 استفاده کرده که نخست فقط بر روی پژو 206 تیپ 5 قرار داشت ، اما در طی این سالها بر روی خودروهای مختلفی نصب گردیده است. وجود این موتور می تواند خیال خریدار را از بابت در دسترس بودن تعمیرکار و لوازم راحت کند اما باید گفت که پس از شروع به کار مجدد تولید  موتور TU5 در ایران خودرو و استفاده از قطعات غیر فرانسوی ، مصرف این پیشرانه افزایش داشته ، قدرت  آن کمتر شده و خرابی های آن به مراتب از نمونه های فرانسوی بیشتر است.

H30 کراس فرمان خوش دست تری نسبت به ساندرو دارد و عملکرد گیربکس آیسن آن نسبت به ساندرو روان تر است و سه حالت اسپرت ، برفی و اوور درایو O/D برای آن در نظر گرفته شده است. نکته ی منفی مربوط به H30 کراس لق بودن دسته دنده ی آن است که چندان جالب نیست. مورد منفی دیگر در H30 کراس نفوذ نسبتا زیاد صدای پیشرانه به داخل موتور است.

 

مقایسه ی دانگ فنگ H30 کراس با رنو ساندرو ، بخش سوم ، قیمت و شرایط بازار

 

مطابق اعلام رسمی شرکت پارس خودرو رنو ساندروی اتوماتیک 49 میلیون و 990 هزار تومان قیمت دارد و به دلیل استقبال خوب خریداران و تقاضای زیاد برای آن ، در بازار آزاد تا حدود 57 میلیون تومان نیز خرید و فروش می شود و این مورد یکی از نکات قوت ساندرو در مقابل رقیبانش است.

ایران خودرو برای H30 کراس برچسب قیمتی 45 میلیون و 596 هزار تومانی در نظر گرفته که ارزان تر از ساندرو است و تنوع رنگ بیشتری نیز دارد. این خودرو نیز البته محبوب است و در بازار آزاد تا حدود 50 میلیون تومان قیمت می خورد. همانگونه که مشخص است در بخش بهای پرداختی H30 کراس قیمت کمتری دارد اما در مقایسه ی طولانی مدت ، از نظر فنی می تواند ایرادات فنی زیادی را روی دست خریدار بگذارد و موجب افت قیمت خودرو در نمونه ی کارکرده شود.

 

نتیجه گیری و جمع بندی

 

رنو ساندرو مناسب افرادی است که علاقه به خرید خودرویی از برند معروف دارند ، ایمنی برای آن ها مهم است ، چندان علاقه ای به گذران وقت در تعمیرگاه ها و نمایندگی ها ندارند و در کل به دنبال یک خودروی کم دردسر هستند و با کمبود امکانات آن نیز کنار می آیند.

دانگ فنگ H30 کراس مناسب افرادی است که از خودرو استفاده ی خانوادگی می کنند ، دوست دارند ظاهر خودرو حرفی برای گفتن داشته باشد ، امکانات رفاهی برای آنها مهم است و این موارد را به کم دردسر بودن خودرو ترجیح می دهند و البته وجه کمتری نیز می پردازند. در ادامه می توانید کاتالوگ این دو خودرو را مشاهده نمایید :

کاتالوگ رنو ساندرو :

کاتالوگ H30 کراس :

 

16 دیدگاه

  1. جفت آشغال داخلی ساندرو رو آدم میبینه حالش بد میشه ولا ۴۰۵ داشبورد جدید ویران خودرو از این بهتره

  2. من هیچکدومشونو نداشتم و ندارم اما فک میکنم نویسنده به صورت تهاجمی مقایسه کرده و اچ سی کراسو خواسته بد تر از ساندرو جلوه بده.مثلا تو مقایسه ها ایمینی کمر بند وسط ساندرو رو جز ایمینی بهتر اون معرفی میکنه در حالی که دو ایربگ اضافه اچ سی کراس رو به حساب ایمنی نمیاره و فقط معرفی میکنه.

    1. متاسفانه وجود ایربگ های بیشتر دلیلی بر ایمنی نیست
      می توانید به مقایسه ی ایمنی رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی مراجعه کنید.
      اچ سی کراس مزایای خودش را دارد که در متن ذکر شد ، از جمله اتاق بزرگتر ، امکانات رفاهی بیشتر و قیمت کمتر

  3. خیلی یک جانبه مقایسه شده. اینجوری نویسنده ناخواسته امتیاز اچ30 را خیلی بالا برده. به هر حال، اگه ساندرو حرف زیادی برای گفتن داشت، نویسنده اینجوری تقلا نمی کرد. هیچ کدوم آنچنانی نیستن، اما این دست و پا زدن نویسنده نشون میده که احتمالا خودش ساندرو خریده اما الان پشیمان شده!

    1. با سلام ، خیر بنده هیچکدام از این دو خودرو را ندارم و چندان مایل به خرید خودروهای اقتصادی داچیا که با نام رنو و قیمت گزاف در ایران عرضه می شوند نیستم ، از تندر نود (لوگان نسل اول) گرفته تا سیمبل و داستر .هم چنین تمایلی به خرید مجدد TU5 چینی _ هندی ندارم چون همین الان در حال تجربه اش هستم و برای من رضایت بخش نبوده.
      سعی بر آن بوده که در این مقاله واقعیت ها انعکاس یابد ، از جمله ایمنی ساندرو که مدارکش در سایت یورو انکپ موجود هست. در عین حال ظاهری قدیمی و اقتصادی دارد و طراحی درونی آن بهتر از تندر نود است ولی هنوز جذاب نیست
      اچ سی کراس خودروی خانوادگی تری از ساندرو است، اپشنال تر است و قیمت کمتری دارد. نتایج شتاب دو خودرو هم در ویدیو های مختلف موجود هست می توانید ببینید و مقایسه کنید.

  4. تقریبا یک سال تخقیق و بررسی کردم. برای خریدهم سه تا گزینه داشتم ساندرو استب وی ……اچ سی کراس …… و دنا…..
    دنا که هییییچ
    اون دوتا رو هردو رو سوار شدم که تست پشت فرمون هم کرده باشم
    اما وجدانا اگر قیمت رو هم حساب کنید فاصله ی این دوتا باهم خیلی زیاده
    اینم بگم که تجربه ی رانندگی با اسپرتیج و فورد اج رو توی مناطق آزاد دارم
    ساندرو همون ال نوده همین والسلام برای من راننده چیزی بیشتر نیست
    اما اچ سی کراس خیلی متفاوته آپشن ها واقعی هستند و توی مواقع گرفتاری خیلی مفیدن و خیلی یادآور ماشین های روز دنیاست
    ضمنا مهمترین نکته ترمز اچ سی هست که فوق العادست
    ترمزی که یه نقطه تمایز داره استفاده ار خلا موتور برای افزایش قدرت ترمزه
    توی جاده شیراز وقتی مجبور به ترمز ناگهانی شدم عین میخ توقف کرد سرعتم 120 بود و شاید بیست متر نشد که متوقف بودم
    از نظر ایمنی (مسافر و عابر) عالیه تست ایمنی عابر کم اهمیت تر از مسافر نیست مخصوصا توی حوادث شهری
    مصرفش توی جاده عاااالیه 5.5 تا 6.5 اونم با چهار نفر توی ماشین…….
    کلا من این چینی نرم رو به اون تخته سنگ فرانسوی ترجیه میدم

    1. منم با اچ سی موافقم خودم نداشتم همسایه مون داره و خیلی راضیه. خودم به همون 206م بسنده میکنم خخخخ. اما ساندرو رو الکی برچسب فرانسوی نزنید بهش تروخدا. رنو ساندرو محصول فرانسه نیست و مال رومانی هست و الانم تولید نمیشه آخرین تولیدش مال 2012 بود بعد که دیدن خیلی خز شده و طالب نداره انداختن به کی؟؟ کی بهتر از ایرانی ها

  5. من هردو خودرو را داشتم
    ال90 اپشن ندارد زیبایی ندارد وچشم خسته میشود و حس خوبی در موقع رانندگی بهت نمیده ولی موتور نرم کار میکند نصرف اش هم خوب هست
    ااچ30 امکانات خوبی دارد طراحی از ال نود بهتره موتور نرم کار میکند قیمت ارزانتر هست موتور شناخته شده هست در جاده مصرف اش از ال نود کمتر هست و جادار هست و بروز تر

  6. من هر دوتا را داشتم هم h30سری اولی و هم ساندرو استپ دنده ای ولی هر دو تا را فروختم هرچه گشتم تو بازار ازخودروهای دست دوم مثل مگان تا تویوتا کرولاو خودروهای چینی نتونستم ب نتیجه خوبی برسم وانتخاب کنم ولی دوباره یک ساندرواستپ اتومات ثبت نام کردم چون از دنده ای خوشم نیامده بودفروختم هیچ کس از من رو ی این دو خودرو شناخت ندارد دلیل اصلی انتخاب بنده فقط ایمنی و کیفیت ساندرو می باشد درسته صندلی های درست وحسابی ندارد و ادم داخلش احساس خستگی میکند اگه ایمنی خودتان و خانوادتان برایتان مهم نیست وکیفیت خودرو واگ گیربکس اش مثل همون اولیه ایسن باشد وخودروبا ابشن میخواهیh30 بهترین انتخابه ولی اگ کیفیت و ایمنی تو سرعت کمتر از 100کیلومتر در ساعت برایتان مهمه ساندرو بهترین انتخابه چون ساندرو هم بالاتر از ۱۲۰کیلومتر در ساعت تعادل درست وحسابی ندارد خصوصا سر پیچ ها دلیل اصلی انتخاب بنده کیفیت وایمنی خودرو انتخاب مجدد این خودرو زشت وبی ابشن شد در ضمن اینا اضافه کنم ب عنوان یک ادم بی طرف ولی کیفیت رنگ h30خیلی بهتر از رنگ ساندرو استپ وی حداقل تو رنگ سفید بود و اون قابهای دور خودرو هستن خیلی ب داد ماشین می رسند چون من یک بار با در پارکین مالیدم اگ اونا نبودن ماشین داغون میشد اخر کلام دوستان سعی کنید بدون تعصف و گناه حرف بزنید چون در پیشگاه خداوند اگ خدای نکرده ما حرف غیر واقعی بزنیم مسولیم و باید جواب پس بدهیم چون خیلی ها از ابن حرف های ما دست ب انتخاب می زنند

  7. جلوبندی این آمبولانس یعنی اچسی کراس که حالا نمیدونم اون کراسش واسه چیه چون نه کراس آوره نه سدان بصورت واضحی وله و تو دست انداز و سرپیچ باید اشهدت بگی یکی از همسایه ها خریده بود ی دور باهاش زدم دل و رودم اومد تو دهنم این دیگه چ زباله ای ساختن ؟؟?

    1. اخه شما که فرق کراس و کراس اور رو نمیدونی چرا اضهار نظر میکنی
      کاش یاد بگیریم در مورد چیزی که نمیدونیم سکوت کنیم

    2. عزیز دل من شما اون آمبولانسی که قیافش اینشکلیه رو به من نشون بده
      سرپیچ من 120 تا میرم نیازی ام به اشهد نبود فک کنم اصلا شما یا سوار ماشین زیر صد تومنی نشدی یا اصلا ماشینی نداری که سوار بشی

  8. سلام بنده 4 ماه هست که اچ سی خریداری کردم قبلشم تمامی محصولات ایرانخودرو و سایپارو داشتم از پراید بگیر تا دنا و ال 90 ،این ماشین واقعا خاصه و اصلا قابل قیاس با این آشغالای 20 سال پیش نیس که همش فیس لیفت پژو 405 هستش یا پراید، و رنو 2002،آپشن در حد ماشینای 60 تومنی به بالا، موتور پک از چین وارد میشه و تحت لیسانس سیتروئن فرانسه، یعنی tu5 داخلی نیس و خیلی بهتره، گیربکس آیسن ژاپن با این که نوع گیربکس قدیمیه ولی بسیار بسیار هوشمندانه عمل میکنه ودر کنار این موتور بهترین نقشو دراه ایفا میکنه، جاداری که نگو خیلی راحت و جاداره به خصوص ردیف عقب که من با قد 180 میشینم پشت قشنگ به اندازه یک مشت بین زانو و صندلی راننده فاصله هست که هیچکدوم از محصولات ایرانخودرو این فضارو ندارن، فقط مقداری ایرادات مونتاژی داره که قابله رفعه، برای مثال خودم فقط مشکل بالانس نبودن داشتم که بردم پیش بالانسکار حلش کرد اوکی شد، مصرف سوختشم نسبت به اتومات بودنشه عالیه، داخل شهر پر ترافیک تهران پر شتاب 10 میسوزونه و رانندگی ملایم و نرم 8.5 الی 9 میسوزونه،تو جاده ام که 6.5 الی 7 میسوزوند واقعا عالیه، مهمتراز همه قیمتشه که تواین بازار بهترین و مقرون به صرفه ترینه، ببخشید که زیاد شد

  9. اچ ۳۰ نسبت به قیمتش رقیب نداره . نه اینکه بخوام تعریف کنم اولش گفتم نسبت به قیمت مقایسه ای توی بازار ایران. ماشین نرم و جادار کم صدا با امکانات مناسب ،موتور و گیربکس خوب و هندلینگ عالی و نسبت به ساندرو گزینه بهتریه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا