موتور اسپرت

دومین پیروزی فصل ۲۰۱۸ فتل در بحرین

از پيروزى فتل در اولين مسابقه ى فصل در استراليا اينبار نوبت به مسابقه ى بحرين رسيد.

در روز تعيين خط سباستين فتل توانست جايگاه پل پوزيشن را كسب كند. پشت سر او نيز به ترتيب كيمى رايكونن و والترى بوتاس قرار گرفتند. لوئيس هميلتون نيز جايگاه چهارم را كسب كرد اما به دليل تعويض گيربكس ٥ رده پنالتى دريافت كرد و مسابقه را از رده ى نهم آغاز كرد.

استارت ضعیف رایکونن

در روز مسابقه رايكونن استارت ضعيفى زد و بوتاس از اين فرصت استفاده كرد و رده ى دوم را در اختيار گرفت. پرز نيز در استارت دچار مشكل مى شود با هارتلى برخورد مى كند و اسپين مى شود.

فتل با استارت خوب خود رده ى نخست را حفظ مى كند.
دور دوم مسابقه ورشتپن در هنگام سبقت از هميلتون با بال جلوى خودروى هميلتون برخورد كرد و پنجر شد. در همين حين خودروى ريكاردو ديگر راننده ى ردبول به دليل مشكل موتور كنار پيست متوقف شد. در نتيجه وضعيف خودروى ايمنى مجازى اعلام شد. در همين حال فرناندو الونسو كه مسابقه را از جايگاه ١٣ شروع كرده بود تا رده ى هشتم بالا مى آيد. ورشتپن نيز به دليل آسيب وارد شده به چرخ خودرويش مجبور به ترك مسابقه مى شود و مسابقه براى ردبول ها تموم مى شود.

 

دور چهارم مسابقه دوباره آغاز مى شود در همان ابتدا هالكنبرگ سبقت بسيار زيبايى از اكان مى گيرد. هميلتون نيز در حركتي بسيار زيبا همزمان از آلونسو، هالكنبرگ و اكان كه در حال رقابت براى رده ى ششم بودن سبقت مى گيرد.هميلتون از مگنوسن هم سبقت مى گيرد و پنجم مى شود.
دور هشتم هميلتون از گسلى هم سبقت مى گيرد و به جايگاه چهارم پشت رايكونن مى رسد. فاصله ى اين دو راننده ٨ ثانيه است.
در راديو به آلونسو گفته مى شود هالكنبرگ كه در جايگاه ٧ جلوى او قرار دارد مشكل باتري دارد و به او فشار بياورد، فاصله ي اين دو زير يك ثانيه است
هارتلى ١٠ ثانيه جريمه مى شود. اما در ادامه آلونسو موفق به كسب جايگاه هفتم نمى شود.

دورها

دور ١٩فتل كه در جايگاه اول است به پيت مى آيد و با تايرهاى سافت در جايگاه چهارم به پيست بر مى گردد.
در همين حال بوتاس كه هنوز به پيت نرفته است اول است.
دور ٢٠ رايكونن كه دوم است به پيت مى رود و با تايرهاى سافت پشت فتل در جايگاه ٤ به پيست باز مى گردد.
دور ٢١ بوتاس كه اول بود وارد پيت مى شود و با تايرهاى مديوم در جايگاه سوم جلوى رايكونن و پشت فتل به پيست باز گشت.
دور ٢٥ و فتل تقريبا به هميلتون كه هنوز به پيت نرفته است و در جايگاه اول قرار دارد رسيده است.
در همين حال در راديو به بوتاس اعلام مى شود كه به پلن بى مى روند.
فتل در محدوده ى دى ار اس هميلتون قرار دارد و تلاش ميكند سبقت بگيرد. دور ٢٦ فتل به راحتى از هميلتون سبقت مى گيرد.

دور بعد هميلتون به پيت مي آيد و با تايرهاى مديوم و در رتبه ى ٤ وارد پيست مى شود.
در حال حاضر فتل اول، بوتاس دوم،كيمي سوم و هميلتون چهارم است.
دور ٢٩ اريكسون از پرز سبقت مى گيرد و جايگاه ١١ را به دست مى آورد.

تهاجم همیلتون

دور ٣٢ بين اكون و مگنوسن رقابتى براي كسب جايگاه هشتم رخ مى دهد و در آخر مگنوسن با استفاده از دی آر اس از اکون به راحتی عبور می كند.
دور ٣٦ رايكونن به پيت مى آيد در زمان تعويض تايرها، موقعى كه تاير سمت چپ عقب خودروى او عوض نشده بود او شروع به حركت مى كند و در نتيجه رايكونن از مسابقه خارج مى شود.
دور ٤١ همیلتون مود موتور خودروى خود را در حالت تهاجمی قرار می دهد. فقط ١٦ دور به پايان مسابقه مانده است و فاصله ى هميلتون در رده ى سوم با بوتاس در رده ى دوم بيش از ١١ ثانيه است.
آلونسو به پیت می رود و در رده ى نهمباز مى گردد. هالکنبرگ که بعد از پیت، هشتم بیرون آماده بود حالا به اریکسون حمله می كند و او را پشت سر می گذارد.

دورهای پایانی

دور ٤٥ و آلونسو از اريكسون سبقت مى گيرد و پست سر هالكنبرگ و در جايگاه هفتم قرار مى گيرد.
دور بعد اكون از گروژان سبقت مى گيرد و يازدهم مى شود.
تايرهاى بوتاس مديوم است و تايرهاى فتل از نوع سافت هستند و هر لحظه به آخر عمر خود نزديك مى شوند دور ٤٨ فاصله بوتاس و فتل ٥/٤ ثانيه است. دو دور بعد اين فاصله به ٣/٢ ثانيه مى رسد. دور ٥٣ و فاصله به ١/٩ ثانيه رسيده است.

دور بعد ١/٤ ثانيه و در نهايت به زير يك ثانيه مى رسد كه با اشتباه بوتاس باز هم اين فاصله به ١/٥ ثانيه مى رسد. در نهايت بوتاس در محدوده ى دى آر اس قرار مى گيرد ولى تلاش هاى او بى نتيجه مى ماند و نمى تواند از فتل سبقت بگيرد.
در پايان فتل موفق به كسب سكوى اول پوديم مى شود و فاصله ى خود را در جدول قهرمانى بيشتر مى كند. پشت سر او نيز به ترتيب بوتاس و هميلتون دوم و سوم شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا