از سوی کانون اتومبیلرانی: دوره آموزشی رایگان مهارت‌های رانندگی

سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷

از سوی کانون اتومبیلرانی: دوره آموزشی رایگان مهارت‌های رانندگی

در نشستی خبری رئیس کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به تشریح اهداف برگزاری کلاس‌های رایگان مهارت رانندگی پرداخت.

رامین افشاری با بیان این که در این برنامه قصد داریم تا با آموزش صحیح رانندگی در بخش عمومی و نه در بحث تخصصی، فرهنگ رانندگی را ارتقا دهیم، تاکید  کرد: اگر بتوانیم با برگزاری این برنامه‌ها از آسیب دیدن حتی یک نفر در تصادفات رانندگی جلو گیری کنیم به رسالت خود دست یافته ایم و امیدواریم با حمایت پلیس ، وزارت راه و بعدها فدراسیون اتومبیلرانی بتوانیم این برنامه‌ها را تداوم بخشیم و آن را گسترده تر کنیم.

وی در ادامه سخنان خود، به هدف‌گذاری برای برگزاری رالی بزرگ و بین‌المللی اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزان و مدیران کانون بر این اعتقاد هستند که برگزاری رالی خانوادگی مقابله با فرهنگ ایران ستیزی در کشورهای مقصد و اروپایی است تا از این رهگذر بتوان به مردم این کشورها فرهنگ صلح دوستی ایران را بیش از گذشته معرفی کرد.

رئیس کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر به ظهور رساندن توان رانندگان ایرانی در مسابقات بین‌المللی و فرهنگ زیبای کشورمان در برگزاری رالی‌های بین‌المللی که مقدمات یکی از انها در کانون در حال مهیا شدن است، افزود: در نظر داریم با کمک گرفتن از سفارت‌های کشورمان در مقاصد رالی برای نشان دادن ابعاد مختلف فرهنگی کشورمان کمک بگیریم.

وی جو ایران‌هراسی را یکی از موانع گسترش ورود توریست به کشور دانست و گفت: باید به سمتی گام برداشت که گردشگری با استفاده از خودرو برای ورود به ایران با موانع کمتری همراه شود و حذف ضمانت‌نامه گمرکی در بدو ورود گردشگر به کشور یکی از مواردی است که باید به آن توجه صورت بگیرد.

افشاری با بیان این‌که «کشورهای عراق، اذربایجان و ترکیه به ترتیب بیشترین گردشگر را به ایران می‌فرستند»، ابراز داشت: قطعا فرهنگ‌سازی به منظور ایران ستیزی با فرستادن افرادی به عنوان سفیران صلح و دوستی از طریق رالی، اثر بخشی بهتری به جای خواهد گذاشت  که نباید از آن غافل بود.

رئیس هیات مدیره کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران با یادآوری نقش رسانه‌ها در شناسایی اهداف کانون از برگزاری رالی‌ در دو سطح بین‌الملل و داخلی، گفت: یک بخشی از گردشگری داخلی نیز متاثر از این مبحث است، هزینه گزاف تبلیغ در ایران متاسفانه بیش از دیگر کشورها است به‌گونه‌ای که در رالی اخیر رسانه‌های عربی داوطلبانه به انعکاس اخبار مربوط به حضور رانندگان ایرانی در کشور خود پرداختند.

وی با تاکید چندباره بر نقش اثرگذار رسانه‌ها در کمک به کانون در معرفی اهداف خود از برگزاری کلاس‌های آموزشی و رالی، گفت: بدنه فنی کانون توانایی بالایی در برگزاری رالی‌های بزرگ را داراست و طی 5 ماه گذشته برنامه‌های خوبی را نیز در این خصوص تدوین و به اجرا گذاشته است.

معاون اموزش کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست خبری با تشریح موارد آموزشی در طرح رایگان مهارت آموزی رانندگی، تصریح کرد: آموزش تکنیک‌های رانندگی کمک زیادی به کاهش سوانح  رانندگی خواهد شد و ایمنی را نزد رانندگان افزایش می‌هد.

مهندس مرندیان با اشاره به این موضوع که رانندگی دارای جاذبه زیادی است، گفت: این وسیله نقلیه می‌تواند وسیله‌ای باشد برای جذب گردشگری که با برنامه‌ای جامع بتواند دو سویه باشد.

وی افزود: برنامه‌های زیادی در دست اقدام است که رالی خانوادگی یکی از برنامه‌های مفرحی است که تاکید زیادی برای اجرای آن در کانون وجود دارد، نفرات برتر شرکت کننده در کلاس‌های مهارت آموزی و رالی قطعا موفق به دریافت لوح و جوایز ویژه خواهند شد.

مدیر اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نیز دراین نشست با اشاره به هدف‌گذاری‌های خوب در این عرصه، خاطرنشان کرد: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، نخستین دوره آموزش مهارت‌های رانندگی خود را 31 فروردین ماه، در مجموعه فرهنگی ورزشی ارم سبز برگزار می‌کند.

سلمان یارمحمدی افزود: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی: این دوره با هدف ترویج فرهنگ اتومبیلرانی ایمن، ارتقاء سطح مهارت رانندگان، افزایش کیفیت عملکرد آنان از طریق بالا بردن سطح کمی و کیفی تمرکز و سرعت آنان در مواجهه با خطر و در نتیجه کاهش خطاهای انسانی برگزار می‌شود.

به گفته وی، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با توجه به آمارهای نگران کننده در خصوص سوانح ناشی از حوادث رانندگی در کشور اجرای اینگونه برنامه‌ها را در سال جاری نیز ادامه داده و برگزاری دوره‌های آموزش رانندگی را در دستور کار قرار داده‌ است.

یارمحمدی ادامه داد: در این راستا برای نخستین بار دوره رایگان آموزش‌مهارت‌های رانندگی، 31 فروردین ماه از ساعت 8:30 تا 14 در پارکینگ شماره 1 مجموعه فرهنگی ورزشی ارم سبز برگزار خواهد شد.کانون از حضور اسپانسرها به منظور برگزاری رالی بین‌المللی استقبال می‌کند.

  علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام با شماره تلفن 66755591-021 و یا سایت کانون ارتباط بر قرار کنند.


بدون دیدگاه