مقایسه ی برلیانس کراس با لیفان ایکس 50 ، کدامیک گزینه ی خریداران است؟

چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | 9 نظر

مقایسه ی برلیانس کراس با لیفان ایکس 50 ، کدامیک گزینه ی خریداران است؟

مقایسه ی برلیانس کراس با لیفان ایکس 50

 

همانند هفته ی گذشته ،مقایسه ی برلیانس کراس با لیفان ایکس 50 نیز به دو خودرو از رده های پر خریدار بازار اختصاص دارد. برلیانس کراس یا C3 نسخه ی تغییر شکل یافته ی برلیانس H320  است و لیفان X50 نیز گزینه ای کوچک تر و جوان پسند تر از برادرش لیفان X60 محسوب می شود.

هر دو خودرو هاچ بک هایی مرتفع هستند که کاملا برای شرایط جاده های وطنی و دست انداز های مهندسی شده ی آن مناسب به نظر می رسند، اما کدام یک از این دو می تواند انتخاب اول خریداران باشد؟ این خودروها در این محدوده ی قیمتی با رقبایی مانند رنو ساندرو و ام وی ام ایکس 22 رقابت می کنند که به مراتب پر فروش تر هستند ، اما امروز این دو خودرو را در تقابل با هم قرار داده ایم تا ببینیم کدامیک برتر ظاهر می شود.

لازم به ذکر است که در ماه های پایانی سال 96 پارس خودرو اقدام به عرضه ی برلیانس کراس با موتور 1.65 نمود و کرمان موتور نیز چند وقتی است که نسخه های دستی لیفان X50 را عرضه نمی کند. پس هر دو رقیب ما خودروهایی اتوماتیک و در سگمنت کراس هستند .

برلیانس با سابقه !

خودروسازی برلیانس در سال 1991 تاسیس شد و از سال 2002 با همکاری بی ام و به یکی از بزرگترین خودروسازهای چین تبدیل شد و اکنون نیز به مونتاژ خودروهای بی ام و اشتغال دارد. برلیانس H320 نخستین بار در سال 2012 معرفی شد و در سال 2014 با اندکی تغییرات و ظاهری اسپرتی تر با نام H320 کراس در چین قابل خرید است.

 

H320 با اندکی اضافات

یکی از مهم ترین وجه های جذابیت برلیانس شباهت بسیار زیاد آن با خودروهای بی ام و است که باعث محبوبیت این خودرو در بازار داخلی گردیده است.  اما چندان طراحی پیچیده ای ندارد و سعی شده با حداقل هزینه طراحی شود. گرچه حاصل کار در مجموع بسیار پخته از آب در آمده است.

طراحی داخلی کابین برلیانس نیز به اندازه ی کافی راضی کننده است اما در مقایسه با خودروهای چینی مدرن تری که در بازار داخلی حاضر هستند حرفی برای گفتن ندارد و تنها نمایشگر اندکی از کسل کنندگی کابین کاسته است. فضای داخلی برلیانس نسبتا برای سرنشینان کافی است و در قسمت صندوق نیز شما 314 لیتر حجم خواهید داشت که برای یک هاچ بک کراس کافی به نظر می رسد.

مهم ترین قسمت جدید برلیانس،پیشرانه و قوای فنی آن است. پیش از این برلیانس با موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی عرضه می شد که چندان حرفی برای گفتن نداشت ، اما اکنون موتور 1.65 لیتری با قدرت و گشتاور بیشتر ، نیروی بیشتری به این چینی قد بلند بخشیده است و از این نظر بر روی کاغذ برتر از رقیبش به نظر می رسد ، اما هنوز برای تصمیم گیری در مورد دوام موتور زود است و باید چند سالی منتظر عملکرد این خودرو بمانیم.گیربکس این خودرو تعویض دنده های مناسبی دارد و برای استفاده هم در شهر و هم در مسافرت می توان آن را قابل قبول و نه خوب دانست. تعلیق خودرو عملکرد متوسطی دارد اما فرمان برقی می تواند تا حدی این کمبود را جبران کند.

 

لیفان جذاب!

طراحی ظاهری یکی از مشخصه های چینی های حاضر در بازار ایران است و لیفان X50 نیز با طرحی شبیه به اپل در جلو و طرحی شبیه آلفارومئو در عقب برای مخاطب بسیار جذاب به نظر می رسد. همانند دیگر رقیب گفته شده در این بخش این خودرو نیز یک هاچ بک مرتفع است که می توان آن را کراس اوور کوچک شهری نامید. X50 مدل نسبتا جدیدی از شرکت لیفان است که در سال 2014 به بازار معرفی شد. در کل طراحی لیفان X50 نسبت به برلیانس کراس بهتر است و از این نظر می توان آن را برتر دانست. در درون خودرو نیز طراحی بهتری را شاهد هستیم و به خصوص نشانگرها نمای متفاوتی با خودروهای معمول بازار دارند ، گرچه هنوز هم تا بخشی فضا چیدمانی سنتی دارد.

نقاط قوت و ضعف

 

همانطور که نقطه ی قوت برلیانس موتور قدرتمندتر آن است ، نقطه ی قوت لیفان X50 نیز ایمنی بیشتر آن است ، چرا که این خودرو به BAS یا سیستم کمکی ترمز مجهز است و می توان روی ایمنی آن حساب بیشتری باز کرد. تعلیق این خودرو نیز در ترکیب با فرمان برقی خودرو عملکرد روانی را دارد.

اما در زمینه ی توان این خودرو ضعیف تر از رقیبش است و موتوری 1.5 لیتری با توان 102 اسب بخار دارد که چندان قوی و رضایت بخش نیست. لیفان X50 از کشوری می آید که در آن خریداران علاقه ی شدیدی به خرید خودروهای کم مصرف و کم حجم دارند و این خودرو نیز پیرو این قاعده است. گیربکس این خودرو نیز از نوع CVT است که تعویض دنده های نرم و مصرف خوبی را برای خودرو فراهم می کند و برای رانندگی های طولانی شهری فوق العاده جذاب است، اما برای رانندگی اسپرت و جوان پسند بهترین گزینه نیست . صندوق عقب آن نیز کمی از صندوق پژو 206 بزرگتر بوده و برای مصرف شهری مناسب است.

 

حالا کدامیک را بخریم؟

 

هر دو خودروی یاد شده با وجود اینکه نسبت به سایر رقبای خود مزیت هایی مانند موتور قوی تر یا ایمنی بهتر دارند ، به دلایلی مانند عدم ارایه ی شرایط فروش مناسب یا بازاریابی از رقبای خود عقب افتاده اند . اما کدام یک برتر است؟

اول از برلیانس شروع می کنیم، چرا باید برلیانس کراس بخریم ؟ چون این خودرو عملکرد فنی خوبی دارد و شتاب مناسبی را برای راننده فراهم می کند ، نمایندگی های پارس خودرو در سراسر کشور پراکنده اند ، و می توان هم در شهر و هم در جاده از آن انتظار عملکرد قابل قبولی را داشت. اما قیمت بیشتر این خودرو ، کمبود امکانات ایمنی در آن ، و فضای کمتر صندوق عقب نسبت به رقیب می تواند مشتری را از خرید منصرف کند.

حالا چرا لیفان X50 بخریم ؟ زیرا خودروی کم مصرف و زیبایی است ، مناسب مصرف شهری است ، قیمت کمتری دارد ، از نظر ایمنی بهتر است و خودروی بروز تری نسبت به رقیب محسوب می شود ، اما شتاب متوسط و عملکرد نه چندان اسپرت و هیجان انگیز از معایب این خودرو هستند.

به نظر شما کدام یک برتر است؟

در انتها می توانید کاتالوگ این دو خودرو را مشاهده نمایید:


9 دیدگاه

  1. حامد | اردیبهشت 1, 1397 | لینک نظر

    فقط بخاطر یه سیستم ba ترمز بریم لیفان x50 بخریم؟
    تست تصادفم که ندارن، لیفان حریف برلیانس 220 نیست، سری 200 ایمنی پنج ستاره دارن
    بازار دست دوم و لوازم هم کاملا بنفع برلیانسه

    • در پاسخ به: حامد

      Nitmar | اردیبهشت 3, 1397 | لینک نظر

      کافیه یه سر به کانال @lifanx50 در تلگرام این خودرو بزنید و تصادف های شدیدی که فیلم و عکس ش هست ببینید،کیفیت و ایمنی رو کاملا درک میکنید!

      چه طراح داخلی و چه خارجی ایکس 50 ظاهری بسیار مدرن تر و شیک تر و اسپورت تری داره و واقعا تو لین رنج قیمتی ماشینی نیست که در تمامی قسمت های اون اینقدر طراحی بی نقص و زیبا باشه ماشین های دیگه یا جلوش زیباش (ایکس 22) و یا یکی دیگه مثل این کراس فقط جلو پنجره ی بی ام و ایش!!

      • در پاسخ به: Nitmar

        حامد | اردیبهشت 3, 1397 | لینک نظر

        داداش من رفتم کانالش همه عکسهای تصادفشو دیدم، از رو اون عکسها نمیشه نظر داد، فقط ی مورد شاخ به شاخ به پراید زده بود، پراید ستونهاش جمع شده بود ولی لیفان تو عکس ستوهاش مشخص نبود که بازم نمیشه نظر داد
        حتی تو گوگلم زدم چیزی پیدا نکردم
        عکس تصادف شاخ به شاخ با ماشینهایی مثل 206، ال نود یا ساندرو باشه شاید بشه نظر داد و سالم موندن کابین و سرنشینا رو مقایسه کرد
        در مورد طراحی خیلی هم خوب نیست، من برلیانسو ترجیح میدم یا مثلا آریو 300 سایپا کپی تویوتا آلیونه، اون که دیگه طراحیش بهتره

  2. اریابهمن | فروردین 30, 1397 | لینک نظر

    اچ سی کراس از هر دوی اینها بهتره.

  3. سعید | فروردین 29, 1397 | لینک نظر

    اصلا وقت ارزشمندمو صرف نظر دادن و خوندن مقاله راجب این خودروهای بی ارزش نمیکنم، به نظرم هیچکدوم بهتر نیست

    • در پاسخ به: سعید

      نقی | فروردین 29, 1397 | لینک نظر

      گفتی وقت ارزشمندتان را هدر نمیدهید و اظهار نظر نمی کنید! ولی هم وقت ارزشمندتون هدر رفته و هم نظر دادید؟! خخه

      • در پاسخ به: نقی

        سعید | فروردین 30, 1397 | لینک نظر

        D:
        خخ
        ولی خدایی خود چینی ها ازین ماشینها سوار نمیشن و اکثراً هوندا و ژاپنی سوار میشن

  4. مجید | فروردین 29, 1397 | لینک نظر

    با درود

    فکر نمیکنم به جز ایران یا کشورهای توسعه نیافته کشوری دیگر اجازه واردات این خودروهای ضعیف رو بدهند .

    مدیران دزد و نالایق ایران را تبدیل به کشوری حقیر در صنعت خودرو کرده اند . تاسف …..

    • در پاسخ به: مجید

      azizi | اردیبهشت 21, 1397 | لینک نظر

      روسیه بیشترین وارد کننده خودروهای لیفان هستش