موتور اسپرت

ريكاردو پيروز گرندپرى چين

گرندپرى چين

يك هفته بعد از گرندپرى بحرين، نوبت گرندپرى چين بود. در روز تعيين خط سباستين فتل توانست پل پوزيشن را به دست بياورد و رایکونن، بوتاس، همیلتون، ورشتپن و ریکاردو در رده های بعدی جای گرفتند.
در روز مسابقه فراری ‎ها و مرسدس‎ ها مسابقه را با لاستیک سافت و دیگر راننده‎ ها تا رده دهم با لاستیک ‎های التراسافت آغاز كردند.
سباستین فتل با استارت خوب خود، جلوی کیمی رایکونن را سد می‎کند و این کار سبب شد تا بوتاس در پیچ شماره یک از رایکونن سبقت بگیرد به رده دوم صعود کند.

ورشتپن نیز شروع خوبی داشت و از جایگاه پنجم به سوم رسید. رایکونن در جایگاه چهارم و همیلتون در پنجم قرار گرفت. استرول نيز موفق شد از رده ي ١٨ به ١٢ برسد. آلونسو نيز بعد از استارت در رده ى ١١ قرار گرفت. در استارت مسابقه اكون و و پرز برخوردي با هم داشته اند، اما اتفاق خاصى نيفتاد.

ادامه مسابقه

در ادامه مسابقه چون مگنوسن از لاستیک های اولترا سافتی استفاده مى كند از هم تيمى خود گروژان سریع تر است در نتيجه دستور تیمی اعلام مى شود تا گروژان به او اجازه ى سبقت بدهد. گروژان هم از طریق رادیو نارضایتی خود را از این دستور تیمی اعلام مى كند ولی از سوی تیم جوابی دريافت نمى كند.

بوتاس سعی دارد تا فاصله خود با فتل را در بازه 2.4 ثانیه حفظ کند. ورشتپن در میان دیگر راننده‎های پیشتاز، لاستیک ‎های نرم‎تری دارد و انتظار می‎رود زودتر از بقیه به پیت بیاید.

 

زمان تعويض لاستيك ها

آلونسو و گروژان رقابت شديدى برای جایگاه دهمی دارند.
در زمان تعويض لاستيك ها هر دو راننده ى ردبول هم زمان وارد پيت مى شوند و هر دو از لاستيك هاى مديوم استفاده مى كنند. ورشتاپن در رده ى پنجم و ريكاردو در رده ى هفتم به پيست باز مى گردند.
هميلتون نيز بلافاصله وارد پيت مى شود و لاستيك هاى مديوم را انتخاب مى كند. دور نوزدهم نيز بوتاس به پيت مى آيد و او نيز دقيقا همين لاستيك ها را انتخاب مى كند.

در پاسخ به پیت‎استاپ‎های مرسدس و ردبول، فتل برای تعویض لاستیک می‎آید. فتل لاستیک‎های مدیوم را انتخاب می‎کند و پشت سر بوتاس بیرون می‎آید.
در میان راننده‎های پیشتاز، تنها رایکونن تاکنون لاستیک‎های خود را تعویض نکرده و همچنان با همان لاستیک‎های سافت، در حال ادامه دادن مسابقه است.

فتل در حال کم کردن فاصله خود با بوتاس است و هر دو آنها نیز در حال تعقیب رایکونن كه در رده ى اول است، هستند.
بالاخره بوتاس در پیچ شماره یک، از رایکونن سبقت می‎گیرد و به دنبال او نیز، فتل در پیچ شماره یک، از هم تیمی خود عبور می‎کند و تعقیب بوتاس را آغاز می‎نماید. اما فتل حتى با داشتن دى آر اس نتوانست از بوتاس عبور كند.

بالاخره رایکونن به پيت مى آيد و با لاستیک‎های مدیوم در جایگاه ششم و پشت سر دو ماشین ردبول و همیلتون به پيست بازمی‎گردد.
در ادامه ى مسابقه گشلى با هم تيمى خود هارتلى برخورد مى كند و مجبور مى شود به پيت برود.به دلیل وجود قطعات ناشی از برخورد دو خودرو تورو روسو، خودروى ایمنی به درون پیست می‎آید.

 

دومین پیت‎استاپ  ردبول

دو راننده ردبول از این فرصت استفاده می‎کنند و برای دومین پیت‎استاپ به پیت‎لین می‎آیند. ماشین‎های رنو و فورس‎ایندیا نیز به برای تعویض لاستیک می‎آیند.پیر گسلی به دليل برخورد با هم‎تیمی خود، برندون هارتلی، 10 ثانیه جریمه شد.
ماشین ایمنی از پیست خارج می‎شود و والتری بوتاس با شروع خوب خود، از فتل فاصله می‏‎گیرد.
هالکنبرگ از مگنوسن سبقت می‎گیرد و در جایگاه هفتم می‎ایستد. آلونسو نیز رده نهم را از گروژان بدست می‎آورد.

ریکاردو موفق می‎شود تا با سبقت از رایکونن، در جایگاه پنجم قرار بگیرد.
ورشتپن و همیلتون در پیچ شماره 4 با یکدیگر در حال رقابت بودند كه مكس براى جلوگيرى از برخورد از پيست خارج مى شود و تا رده ى پنجم سقوط مى كند.دنیل ریکاردو موفق می‎شود تا از لوییس همیلتون نیز سبقت بگیرد و احتمال حضورش در سکوی گرندپری چین را بیشتر کند.

 

برخورد

ورشتپن نیز بالاخره موفق شد تا در پیچ شماره 4 از همیلتون سبقت بگیرد. به دنبال آن نیز، ریکاردو از فتل سبقت می‎گیرد تا در جایگاه دوم قرار بگیرد.
ورشتپن در حال نزدیک شدن به فتل بود كه با او برخورد كرد هر دو راننده اسپین می‎شوند. در نتيجه ى اين برخورد فتل تا رده ى ٧ سقوط مى كند. ده ثانیه پنالتی به ورشتپن برای برخوردش با فتل داده می‎شود.

ورشتپن برای بار دوم در این مسابقه، از لوییس همیلتون عبور می‎کند. آلونسو نیز خود را به جایگاه هشتم و پشت فتل می‎رساند.
تیم تورو روسو به برندون هارتلی اعلام مى كند تا از مسابقه کناره‎گیری کند.
ماشين فتل آسيب ديده است و در نتيجه آلونسو به راحتى از او سبقت مى گيرد و هفتم مى شود.

در آخر رايكونن موفق نمى شود از بوتاس سبقت بگيرد و در رده ى سوم باقى مى ماند، ريكاردو نيز پيروز گرندپرى چين مى شود.
همچنين ريكاردو به عنوان بهترين راننده ى گرندپرى چين اعلام مى شود.
مسابقه ى بعدى دو هفته ى آينده در باكو برگذار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا