اروپاییخودروهای سنگیندسته‌بندی نشده

ولوو FL Electric ، نخستین کامیون الکتریکی ولوو

شرکت ولوو ماه گذشته پلت جدیدی را برای خودروهای 16 تنی اش معرفی کرد که شامل نسخه ی FL Electric نیز می شود. FL Electric بر اساس نیاز های مختلف کاربران طراحی شده و برای توزیع ها و جابجایی درون شهری و فواصل کم مناسب است.

 

نخستین ولووی الکتریکی

این خودرو کاملا الکتریکی است و از یک باتری 130 کیلووات ساعتی استفاده می کند که می تواند پیک کاری اش را به 185 کیلووات ساعت نیز برساند. موتور الکتریکی آن نیز می تواند 425 نیوتون متر گشتاور تولید کند و حداکثر می تواند 11801 نیوتون متر نیرو را به محور عقب بفرستد. توانایی حمل بار خودرو نیز همانطور که گفته شد نهایتا 16 تن است.

اما محدوده ی برد این کامیون به انتخاب خریداران بستگی دارد . ولوو این کامیون را ماژولار ساخته است ، یعنی اینکه مشتری می تواند هزینه های باتری را به حداقل برساند تا مناسب کاربری اش باشد. ولوو برای کاربران راه حل های ترکیبی از چرخه های رانندگی ، ظرفیت بار قابل حمل و محدوده ی برد را ارایه می دهد.

برد این خودرو می تواند نهایتا 300 کیلومتر باشد. بزرگترین باتری این خودرو یک باتری سیصد کیلووات ساعتی است که از طریق برق مستقیم با سرعت بالا و حدودا ده ساعته می تواند شارژ شود. شارژر برق متناوب آن می تواند هم برای شارژ با برق مستقیم و هم شارژ با برق متناوب مورد استفاده قرار بگیرد.

ولوو هم اکنون در حال همکاری با دو شرکت رنووا Renova که کامیون های حمل زباله می سازد و شرکت TGM که به حمل و نقل محموله ها اشتغال دارد ، می باشد تا بتواند به ترکیب بهینه ای از عملیات های ساکت و شهری برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا