اسلایدربررسیچینی

ام وی ام X33s و هاوال H2 ، دو کراس اوور چینی بازار ایران

امروزه در رنج قیمتی کمتر از صد میلیون تومان بازار کراس اوور های رنگارنگ چینی زیادی حضور دارند که برخی از آنها نظیر ام وی ام X33s  و هاوال H2 گزینه هایی محبوب و مفید برای خرید به شمار می روند. امروز با هم به بررسی دو نمونه از آنها خواهیم پرداخت.

ام وی ام X33s  و هاوال H2

هاوال H2 مهمان جدید جاده های کشورمان است که چندی پیش شانس خود را با شرکت های دیگر ایرانی امتحان کرده بود ، اما به دلیل ضعف وارد کننده  نتیجه ی چندان مناسبی را دریافت نکرده بود و اکنون همکار این برند در ایران ، بهمن موتور است که سابقه ی طولانی در همکاری با مزدا و فاو دارد.

ام وی ام X33S سومین نسل از این خودروست که از اواخر سال 95 وارد بازار داخلی شده و توانسته همانند گذشتگان خود فروش مناسبی را کسب کند. قوای فنی رضایت بخش ، امکانات خوب شرایط فروش مناسب در نظر گرفته شده برای مشتری و گستردگی نمایندگی ها در سراسر کشور از جمله موارد مثبت این خودرو هستند.

ام وی ام X33s  و هاوال H2 ، بخش اول ، طراحی ظاهری

 

هاوال H2 متناسب

هاوال H2 در حال حاضر کوچکترین عضو خانواده ی هاوال است که اندکی بزرگتر از نیسان جوک معروف است و کراس اوور نه چندان بزرگی محسوب می شود. این خودرو در بازارهای آسیایی و اقیانوسیه توانسته موفقیت های خوبی را کسب نماید و بخشی از این موفقیت را مرهون طراحی هماهنگ و متناسبش است. البته ایمنی هاوال نیز بالاست و از موسسه ی ANCAP یا انکپ استرالیا توانسته پنج ستاره ی ایمنی دریافت کند که نشان دهنده ی ایمنی بالای خودروست. اگر نگاهی به چهره ی محصولات هاوال بیندازیم ، متوجه خواهیم شد که همانند اکثر شرکت های مطرح دنیا ، زبان طراحی مشترک در توسعه ی این محصولات رعایت شده است.

طراحی داخلی خودرو مدرن و گیراست و فرمان اسپرتی و داشبورد صاف دو رنگ که کیفیت خوبی دارد برای مشتری جذاب خواهند بود. هاوال در طراحی داخلی خوب عمل کرده و کیفیت مواد استفاده شده در داخل اتاق می تواند مشتریان را هیجان زده کند. کابین این خودرو امکانات رفاهی خوبی را در خود جای داده است و سانروف ، کروز کنترل ، سیستم کنترل پایداری ، تهویه ی دوگانه ی خودکار ، استارت بدون کلید ، ترمز پارک برقی ، بلوتوث، دوربین دید عقب، سیستم نمایشگر فشار باد لاستیک ها و شش عدد کیسه ی هوا ، سنسور نور و باران و سیستم ناوبری و گرمکن صندلی خواهد بود که به نظر برای از دور خارج کردن رقبایش کافی است.

ام وی ام X33s مدرن

 

نسل اول این خودرو چهره ای محافظه کارانه داشت و چندان جذاب به نظر نمی رسید ، نسل دوم با ارایه ی فیس لیفتی روی نسل اول توانست اندکی خشونت را به چهره منتقل کند و نسل سوم آن که با کد S در بازار کشور عرضه می شود پیشرفت چشمگیری را نسبت به دو نسل قبلی تجربه کرده و نمایی بسیار نزدیک به خودروهای روز دنیا دارد . در اینجاست که تفاوت خودروسازی ایران و چین مشخص می شود.

بزرگترین پیشرفت ظاهری خودرو در داخل آن صورت گرفته که داشبورد ساده و عادی آن جای خود را به طرحی اسپرت و جذاب شبیه خودروهای آمریکایی کرده است.در خصوص تجهیزات این خودرو در سطح خوبی از امکانات قرار دارد و همانند دیگر خودروهای چینی و به خصوص تولیدات ام وی ام و چری ، تجهیزات رفاهی مناسبی از جمله وجود دو حالت رانندگی ، سنسور و دوربین دنده عقب ، صفحه نمایش هشت اینچی لمسی ، بلوتوث ، تریم داخلی دو رنگ ، صندلی های چرمی و برخی امکانات دیگر است که موجبات رضایتمندی خریدار را فراهم می آورد.

ام وی ام X33s  و هاوال H2، بخش دوم ، قوای فنی و امکانات

 

هاوال H2 پر شتاب

 

از آنجاییکه هاوال H2 یک کراس اوور جمع و جور است ، در بخش قوای فنی نیز با یک موتورکوچک 1.5 لیتری روبرو هستیم که البته مجهز به سیستم پرخوران است و میتواند 140 اسب بخار قدرت و 210 نیوتون متر گشتاور را حداکثر تولید نماید که رقم مناسبی برای این خودروست. بر خلاف بسیاری از خودروهای آسیایی در این سگمنت ، هاوال تمایلی به استفاده از گیربکس های ضریب پیوسته یا CVT در این خودرو نداشته و جعبه دنده ی آن شش دنده اتوماتیک است. این خودرو تک دیفرانسیل است و نیروی موتور به چرخ های جلو منتقل می شود.

شتاب گیری خودرو با بهره گیری از این موتور و گیربکس و فرمان نرم مناسب است و H2 خودروی نسبتا چابکی محسوب می شود و شتاب خودرو برای وزن نسبتا 1.5 تنی آن کافی است. کیفیت سواری این خودرو نیز با بهره گیری از تعلیق مک فرسون در جلو و مولتی لینک یا چنداتصاله در عقب خودرو مناسب و نرم است و با بهره گیری از سیستم کنترل پایداری چندان جای نگرانی برای مانور دادن با آن وجود ندارد و سواری آن نیز در طولانی مدت خسته کننده نخواهد بود.

 

ام وی ام X33s کم استهلاک

 

در زمینه ی قوای فنی X33S از یک موتور دو لیتری تنفس طبیعی بهره می برد که دردسر های توربو را به همراه ندارد و البته توان و گشتاور کمتری تحویل راننده می دهد. حداکثر توان این خودرو 136 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن 180 نیوتون متر است که در ترکیب با گیربکس CVT این خودرو شتاب مناسبی را برای مصارف خانوادگی همراه می آورد. ارتفاع بیشتر خودرو و استفاده از چرخ های پهن باعث می شود تا بتوانید نیم نگاهی هم به خارج از جاده داشته باشید و البته برای نبرد با دست انداز های وطنی ، وسیله ی مجهزی را به همراه خواهید داشت.

 

ام وی ام X33s  و هاوال H2، بخش سوم ، ارزش خرید

 

چرا هاوال H2 بخریم؟

مصرف سوخت این خودرو نیز با بهره گیری از توربوشارژر حدود 9 لیتر در هر صد کیلومتر است که عدد بدی نیست. هاوال H2 از رقبایش اندکی کوچکتر است ولی با کیفیت سواری بهتر و ایمنی قابل قبول می تواند تبدیل به گزینه ی مشتریان شود.

چرا ام وی ام X33S بخریم؟

ام وی ام X33S را باید شاسی بلند کوچک بدانیم که با قیمت مناسب، برای خریدارانی مناسب است که شرایط پرداختی برای آنها نکته ی مهمی محسوب می شود و در مقابل از خودروی خود تجهیزات رفاهی مناسب، فضای بار خوب، چهره بروز را خواهند گرفت.

 

در انتها می توانید جدول مقایسه ی این دو خودرو  و کاتالوگ آنها را مشاهده کنید:

 

هاوال H2

ام وی ام X33S اسپرت

قیمت 95.8 میلیون تومان 85.4 میلیون تومان
موتور 1.5 توربو 2.0 تنفس طبیعی
حداکثر توان 142 اسب بخار 136 اسب بخار
حداکثر گشتاور 202 نیوتون متر 180 نیوتون متر
وزن خالص 1520 کیلوگرم 1420 کیلوگرم
فاصله ی بین دو محور 2560 میلی متر 2510 میلی متر
ابعاد و اندازه 4335*1814*

1695 میلی متر

4390*1765*

1705 میلی متر

نوع جعبه دنده 6 سرعته ی اتوماتیک 7 سرعته ی اتوماتیک

 

 

جدول مقایسه ی امکانات :

کاتالوگ ها :

 

 

 

17 دیدگاه

  1. به نظر من x33 ارزش خرید بیشتری به چند دلیل دارد. اول بحث مدت زمان حضور در کشور و بازار دست دوم دوم بحث تامین قطعات و خدمات پس از فروش بهتر مدیران خودرو

  2. بخدا هیچکدوم ارزش خریدن ندارن ،درسته مردم رو مجبور به خرید این اشغالای چینی میکنن.ولی من یه ولکس c30اتومات صفر اسفند۹۴خریدم بعدازیکسال گیربکسش خراب شدنمایندگی کلاهبردار بم خودروبااینکه گارانتی داشت تحویلش نگرفتن گفتن ما ارتباطمون با شرکت قطع شده بردم بیرون بازش کردم برای قطعاتش تمام کرج وتهران رو گشتم نبوداخرش بعد۳باربازوبسته کردن و۲۵۰۰هزینه موقت درستش کردم بردم باکلی ضرر دادمش۳۷میلیون ،تو روخدا تو خریددقت کنید مثل من گول زیبایی ماشین رو نخورید حیف پولتون نیست۹۰میلیون که پول کمی نیست بدید به این خدانشناسها..

    1. دوست عزیز موقع خرید باید به آمار فروش ماشین و خدمات نمایندگیش هم توجه کنید، بهمن موتور شرکت خوبی هست، x33 هم خیلی وقته تو بازاره، همه جا یدکیش پیدا میشه
      تو چینها اچ30 کراس ایرانخودرو 30هزارتا فروخته، موتورم با 206 مشترکه معلومه تو آینده لنگ قطعه نمیمونی، یا برلیانس سایپا 50 هزارتا فروختن سه ساله تو بازار هم هست، قطعه شاید همه جا نباشه ولی فوقش اینترنتی سفارش میدی 1-2 روزه قطعه میرسه دستت، قیمتش هم دو برابر داخلیها در نظر بگیر
      ولکس ماشین خیلی خوب و راحتیه، دیگه شانس شما بوده

    2. X33 به لحاظ خدمات پس از فروش بسیار قوی واصلا نمیشه با چینی های دیگه مقایسش کرد یه جورایی دیگه قطعاتش همه جا پیدا میشه

  3. هر کدوم برتریهایی داره:
    X33 کیفیت تاییدشده به دلیل حضور طولانی در بازار
    موتور کم دردسر
    قیافش به نظرم بهتره
    قیمت ارزانتر
    هاوال h2:
    امکانات و قدرت بیشتر
    کیفیت داشبورد طبق متن بهتره

  4. بدون هیچ تعصبی هاوال بهتره در این شکی نیست . ام وی ام کیفیت داغونی داره بلطف شرایط فروش هست که داره میفروشه . هاوال در بسیاری از کشورها جواب پس داده و نسبتا با کیفیته

  5. ام وی ام کیفیت داغونی داره!!؟اصلا سوار این خودرو شدی که نظر می دهی!؟اگر ام وی ام با موتور 2000
    اشغال است بروید میراژ موتور شهری 1200 بخرید به قیمت بیست میلیون بیشتر از X33 بعد دلتان خوش
    باشد ماشین ژاپنی سوار هستید!!

  6. در اطلاعات داده شده اشتباهاتی شده موتور X33 یا چری تیگو3 در نسخه جدیدش 139 اسب بخار و187 نیوتون متر گشتاور داره
    در مجموع تیگو3 سه نسل را پشت سر گذاشته و بهینه سازی های خوبی داشته که این خودرو رو به جایگاه مطمئنه نزدیک کرده وجای پای محکم تری داره

  7. خودوری چینی اونم با این قیمت فضایی بهیچ وجه من الوجوه ارزش پرداخت این مبلغ نداره در پایان این خرید غیر عقلانی چیزی که علید مشتری میشه یک خودوری دست دوم . پر استهلاک چینی با ارزش کالای دریافتی بی ارزش در مقابل بهای پرداختی خدمات و گارانتی ناکافی قطعات نایاب و بازار دست دوم اظهر المن الشمس که گفتن نداره کسی زیر بار دست دوم یا بقولی استوک چینی نمیره کم پول بریزید جیب چینی ها و شرکای بزن در رو داخلیشون

    1. آره تو راست میگی. خودرو باید کره ای باشه مثلا آی 20 فسقلی با قیمت نجومی 115 میلیون تومن و 90 اسب قدرت

      1. شما فقط ظاهر ماجرا میبینی دل به اسب های بخار پوشالی و آپشن های ناکارآمد چینی ها خوش کردن مثل تکیه بر دهر و باد صباست البته منکر این نیستم که آی 20 قیمت بسیار گزافی دارد اما در مقابل چینی های 160 ملیونی بی هویت و دارای بازار استوک فوق کساد برند هیوندای با این سابقه درخشان و کیفیت مثال زدنی ارزش خرید بسیار بالاتری نسبت به انواع و اقسام چینی داره چه خوب بود اگر کاربران به این مهم دقت میکردند که ارزش برند و کالای دریافتی چینی با برچسب قیمتی آنه ا تناسبی نداره و بیشتر حالت وارونه است

        1. i20خودروی خوبیه ولی نه با این قیمت.مسلما هر کس اندکی عقل داشته باشه ۱۲۰ میلیون پای یک خودروی ارزان که برای نوجوانهای تازه کار ساخته شده نمی پردازد.با این قیمت خرید مثلا تیگو۷ خیلی عاقلانه تره.

    2. آره از نظر شما باید یک کره ای دست دوم مستهلک با این قیمت سوار شد که هر روز ببرتون تعمیرگاه وجیبتون رو خالی کنه

  8. در اینکه خودروسازای ایرانی با ماشینای چینی مردم رو میدوشن شکی نیست ولی ناراحت نباشید بالاخره چینی ها هم پیشرفت میکنن و محصولاتشون به کیفیت ایده آل میرسه و این وسط هزینه پیشرفت چینی ها رو ما ایرانی ها میدیم.
    کجای دنیا همچین مردمان خیری وجود داره؟؟
    :))

  9. هاوال اچ 2 چه از نظر برند و چه از نظر امکانات و کیفیت بالاتر از چری هست. اما یک موضوع وجود داره که شاید کفه ترازو رو به سمت چری ببره و اون این هست که مدیران خودرو توی ارایه خدمات بعد از فروش برای خودروهای چری بسیار جاافتاده تر هست و خدمات تضمین شده بهتری داره. بهمن شرکت معتبریه ولی توی تبلیغات فروش برای چینی ها خیلی خوب فعالیت نمیکنه. خودروی خوب چینی میاره برای تولید ولی از این سمت طوری تبلیغ میکنه که فکر میکنی انگار خودش دوست نداره خودروهاش زیاد فروش بره و بعد هم خیلی زود بعد از دو سه سال یک خودرو رو ول میکنه و میره سراغ یکی دیگه. نمونه اش خودروی بسترن هست که کیفیت خوبی در ازای قیمتش داره ولی به خاطر تبلیغات نامناسبی که بهمن داشت در مقایسه با محصولات مدیران خودرو و حتی کرمان خودرو فروش بالایی به دست نیاورد و بعد از حدود سه سال هم مدل B50 توقف تولید شد و مدل B30 جایگزین شد که البته مشتریان متفاوتی داره و دلیلی نداشت که این مدل جدید جایگزین قبلی بشه.

  10. چری ایکس 44 در راه ایران شرکت چری برای بزرگترین بازار خودروهای خود ایران از چری ایکس 44 بزودی رونمایی میکند این خودرو فی الواقع همان ایکس 33 اسبق است که گویا اون تابر زاپاس از پشتش بر داشتن و یه جای دیگه گذاشتن موتورش هم مثل سابق برای شرکت ریکاررو و طراحی معکوس و سایز رینگ هاش افزوده شدن منبع چایناز کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا