اخباراخبار خارجی

ام جی شاسی بلند مفهومی “ایکس-موشِن” را در نمایشگاه اتومبیل پکن به معرض نمایش خواهد گذاشت

این نمایشگاه در تاریخ 25 آوریل (5 اردیبهشت) آغاز به کار خواهد کرد.

قرار است کمپانی ام جی در نمایشگاه اتومبیل پکن از یک شاسی بلندِ مفهومی پرده برداری کند. علاوه بر این، احتمال می رود این خودرو به مرحله تولید انبوه رسیده و در بازار انگلیس عرضه شود.

ایکس-موشِن

کمپانی مادرِ ام جی یعنی شرکت صنایع خودروسازی شانگهای یا همان سایک موتور، اخیراً تعدادی عکس منتشر کرده که این شاسی بلندِ مفهومی را پیش از رونمایی رسمی در نمایشگاه اتومبیل پکن نمایش می دهند. طبق اطلاعاتی که تاکنون در مورد این شاسی بلندِ مفهومی منتشر شده، می دانیم که این خودرو بر پایه شاسی بلندی بزرگتر یعنی رووی آر ایکس 8 (Roewe RX8) ساخته شده است (برند رووی سال 2006 توسط سایک موتور به وجود آمده است). به نظر می رسد ام جی بسیار مصمم است تا این مدل مفهومی را به مدل تولید انبوه تبدیل کند و شاید مدل تولید انبوه آن در سال 2019 در چین عرضه شود.

رووی آر ایکس 8

رووی آر ایکس 8 به یک موتور بنزینی 2 لیتری توربو مجهز است و احتمال می رود ام جی در نسخه تولید انبوه از ایکس-موشِن (X-Motion) نیز از همین موتور استفاده کند. ام جی در حال حاضر دو شاسی بلند GS و ZS را در بازار انگلیس عرضه می کند که هر جفت آنها شاسی بلندهای بزرگی محسوب نمی شوند. با این حساب، جای خالی یک شاسی بلندِ بسیار بزرگتر به عنوان یک خودروی خانوادگی در سبد محصولات این کمپانی انگلیسی که دفتر مرکزی آن در شهر بیرمنگام (Birmingham) واقع شده کاملاً احساس می شود. در واقع با توجه به طرفداران زیادی که امروزه برای خودروهای شاسی بلند وجود دارند، اتخاذ چنین تصمیمی توسط ام جی امری کاملاً بدیهی و آشکار بود.

در طراحی ظاهری مدل مفهومی ایکس-موشِن، از مدل مفهومی ای-موشِن (E-Motion) که سال گذشته در نمایشگاه اتومبیل شانگهای رونمایی شد الهام گرفته شده است. البته مدل ای-موشِن یک خودروی اسپرت محسوب می شود، در حالی که ایکس-موشِن یک شاسی بلند است. ایکس-موشِن از نمای روبرو طراحی جالب توجهی داشته و خطوطی عضلانی در نمای جانبی آن به چشم می خورد. با این حساب، این خودرو می تواند در خیابان نظر بسیاری را به خود جلب کند. ام جی توانسته در سه ماهه اول 2018 تعداد 1,775 دستگاه اتومبیل به فروش برساند که این رقم نسبت به آمار فروش سال گذشته 66 درصد افزایش را تجربه کرده است.

نمایشگاه اتومبیل پکن در تاریخ 25 آوریل (5 اردیبهشت) آغاز خواهد شد و تا 4 مِی (14 اردیبهشت) ادامه خواهد داشت.

 

منبع: ام جی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا