وضعیت باد لاستیک های شیرون در هر لحظه برای بوگاتی ارسال می شود

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

وضعیت باد لاستیک های شیرون در هر لحظه برای بوگاتی ارسال می شود

 به لطف قابلیت اندازه گیری از راه دور، بوگاتی همیشه مراقب صاحبان شیرون خواهد بود.

بوگاتی اولین خودروساز دنیا محسوب می شود که قابلیت اندازه گیری از راه دور را در سال 2004 در یک خودروی خیابانی تولیدی یعنی ویرون ارائه کرده است و اکنون با افتخار این موضوع را به همه یادآوری می کند. اما می توانید این سیستم را در بوگاتی شیرون نیز داشته باشید. به این ترتیب، اگر در هر لحظه هر مشکلی برای ابرخودروی گران قیمتِ 16 سیلندرِ شما پیش بیاید، بوگاتی به شما اطلاع رسانی می کند: به طور مثال اگر فشار باد لاستیک های شیرون کم باشد، بوگاتی شما را در جریان خواهد گذاشت.

هِندریک مالینوفسکی (Hendrik Malinowski)، مدیر بخش فروش و عملیات بوگاتی، در خصوص این سیستم پیشرفته می گوید: “مشابه این سرویس سطح بالا را فقط می توانید در هتل های لوکس پیدا کنید. مشتریان ما در زمینه دریافت خدمات و پشتیبانی در همه قسمت های زندگی انتظارات بسیار بالایی دارند و این موضوع در خصوص کلکسیون خودروهای آنها نیز صدق می کند. در این حوزه بوگاتی نسبت به خودروسازان دیگر یک پله بالاتر قرار دارد و به لطف سیستم اندازه گیری از راه دور ما می توانیم در زمینه تمام مسائل فنی مربوط به خودرو، مالکین بوگاتی را کمک کنیم. این سرویس در تمام ساعات شبانه روز ارائه می شود.”

برگرفته از خودروهای فرمول یک

این سیستم که برگرفته از خودروهای فرمول یک است، از ارتباطات بی سیم توسط فرکانس های رادیویی به عنوان روش اصلی انتقال اطلاعات استفاده می کند. سیستم اندازه گیری از راه دور که در ویرون و شیرون وجود دارد، 7 روز هفته و در تمام ساعات شبانه روز بر وضعیت خودروی مورد نظر نظارت می کند. تنها محدودیتی که برای این سیستم وجود دارد، مناطقی است که تحت پوشش آنتن تلفن همراه نیستند و در چنین شرایطی، امکان انتقال اطلاعات از خودرو به کمپانی بوگاتی وجود ندارد.

از زمان معرفی ویرون تا به حال 14 سال می گذرد و از آن زمان تاکنون این تکنولوژی پیشرفت قابل توجهی داشته است. در شیرون، این سیستم حدوداً بر 10 هزار سیگنال نظارت می کند که شامل بخش های موتور، جعبه دنده، چراغ ها، سیستم تهویه مطبوع و سیستم اطلاع رسانی و سرگرمی می شود. این اطلاعات به سرعتِ فرستادن یک پیام کوتاه توسط موبایل از هر نقطه کره زمین به دست بوگاتی می رسند.

دکترِ سیار

این سیستم قسمت های کلیدی شیرون که شامل موتور 8.0 لیتری با 4 توربو و گیربکس اتوماتیک 7 دنده دوکلاچه می شود را به دقت تحت نظر می گیرد. همچنین سیستم اندازه گیری از راه دور، سیستم های کم اهمیت تر همچون سیستم اطلاع رسانی و سرگرمی و سیستم تهویه مطبوعِ شیرون را نیز تحت نظر می گیرد. بوگاتی سه نفر نیروی متخصص دارد که دائم در سفر هستند و آنها را اصطلاحاً دکترِ سیار (flying doctors) نامیده است. این سه نفر بسته به موقعیت خودروهای ویرون و شیرون، هر کدام مناطق خاصی از جهان را تحت نظر دارند:

·       نفر اول اروپا و روسیه را تحت پوشش قرار می دهد

·       نفر دوم بر خاورمیانه و منطقه آسیا-اقیانوسیه نظارت می کند

·       نفر سوم مسئول نظارت بر آمریکای شمالی است

عیب یابی لحظه ای خودرو

این سه دکترِ سیار توسط مکانیک هایی که در محل دفتر مرکزی بوگاتی یعنی کمونِ مولزهایم (Molsheim) در فرانسه مستقر هستند پشتیبانی می شوند. علاوه بر این، این سه نفر می توانند در صورت لزوم از کمک مکانیک های مراکز فروش و مراکز ارائه خدمات تعمیراتی به خودروهای بوگاتی نیز بهره مند شوند. اگر هر نشانه و یا علامت غیرعادی در یک خودروی بوگاتی وجود داشته باشد، یکی از این سه نفر توسط پیام کوتاه از این موضوع مطلع می شوند.

از لحظه ای که یک مشتری یک دستگاه بوگاتی را تحویل می گیرد، دکترِ سیارِ مربوط به منطقه مورد نظر در مورد مسائل فنی مربوط به ابرخودرو به مشتری پاسخ خواهد داد. در صورت لزوم، دکترِ سیار می تواند با اولین پرواز خود را به محل مشتری برساند. البته بوگاتی مشتریانش را مجبور به استفاده از سیستم اندازه گیری از راه دور به منظور عیب یابی لحظه ای خودرو از راه دور نمی کند و مشتریان می توانند این سیستم را غیرفعال کنند، البته قاعدتاً دلیلی منطقی برای چنین کاری وجود ندارد!

کاری جدید و متفاوت

نوربِرت آفمَن (Norbert Uffmann)، مسئول توسعه این سیستم در بوگاتی که نقشی کلیدی در توسعه این سیستم در شیرون ایفا کرده است، این طور می گوید: “در سال 2004 که ما این سیستم را در ویرون قرار دادیم، واقعاً کاری جدید و متفاوت انجام دادیم که پیش از این هیچ خودروسازی انجام نداده بود. در واقع ما اولین خودروسازی بودیم که سیستم اندازه گیری از راه دور را در یک خودروی تولیدی قرار می دهد و ما هنوز هم در این زمینه خاص و منحصر به فرد هستیم. اما این سیستم در شیرون در همه زمینه ها پیشرفت فوق العاده ای داشته است.

البته در خصوص ویرون نیز این سیستم قابلیت های فراوانی داشت و ما از این طریق می توانستیم خدمات زیادی به مشتریان ارائه دهیم. حتی در برخی موارد توسط سیستم ردیابی خودروی سرقت شده توانسته ایم قبل از این که سارقین خودرو را از مرز خارج کنند، آن را ردیابی و پیدا کنیم. همچنین ما از این سیستم برای توسعه فنی شیرون نیز استفاده کردیم. در حقیقت سیستم اندازه گیری از راه دور کمک شایانی به توسعه مدل شیرون کرده است.” به علاوه، نوربِرت آفمَن تاکید می کند که امنیت اطلاعات در این سیستم یکی از اولویت های اصلی بوگاتی به شمار می رود.

لپ تاپِ مخصوص خدمات مشتری

اگر این سوال برای شما پیش آمده است که چطور بوگاتی از فاصله ای در حدود 6 هزار کیلومتر به مالک یک شیرون اطلاع می دهد که فشار بادِ لاستیکِ جلو در سمت چپ در وضعیت مساعد و بهینه قرار ندارد، باید بدانید که این کار به کمک لپ تاپِ مخصوص خدمات مشتری و یک جعبه آلومینیومی امکان پذیر شده است. عرض این جعبه 14 سانتی متر، ارتفاع آن 5 سانتی متر و طول آن 10 سانتی متر بوده و داخل خودرو تعبیه شده است. این جعبه سبک وزن تمام اطلاعات مربوط به خودرو را به لپ تاپ ذکر شده که در خانه مشتری قرار دارد ارسال می کند.

سیستم بسیار پیشرفته دو طرفه

این سیستم بسیار پیشرفته به صورت دو طرفه کار می کند یعنی علاوه بر این که اطلاعات مربوط به ابرخودروهای ویرون و شیرون به بوگاتی ارسال می شود، مرکز خدمات مشتریان بوگاتی نیز می تواند در صورت لزوم اطلاعاتی را به خودروها ارسال کند. اگر شما صاحب یک دستگاه شیرون هستید، بوگاتی می تواند به صورت بی سیم اطلاعات و یا به روز رسانی هایی را برای ابرخودروی شما ارسال کند و تا حدودی تنظیمات خودروی شما را تغییر دهد.

ردیابی

ناگفته نماند که از طریق این سیستم می توانید خودروی بوگاتی سرقت شده را نیز ردیابی کنید. مالکین ویرون باید در چنین شرایطی سرقت ابرخودرویشان را به بوگاتی اعلام می کردند تا سیستم ردیابی فعال شود، اما در شیرون این سیستم در صورتی که تشخیص دهد اوضاع عادی نیست به صورت خودکار سیستم ردیابی را فعال می کند، به طور مثال در مواقعی که سیستم تشخیص دهد شیرون توسط یک کامیون حمل می شود.

واقعاً زندگی در این دوره زمانه لذت بخش است، خصوصاً اگر شما بسیار ثروتمند باشید و بتوانید یک بوگاتی مدرن خریداری کنید.

 

منبع: بوگاتی

در ادامه می توانید تصاویر بوگاتی شیرون اسپرت را در نمایشگاه خودروی ژنو 2018 مشاهده کنید:

 


بدون دیدگاه