فورد موستانگ همچنان پرفروش ترین کوپه اسپرت دنیا

سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

فورد موستانگ همچنان پرفروش ترین کوپه اسپرت دنیا

بسیاری از طرفداران فورد روزی آرزو کرده اند که مالک یک فورد موستانگ باشند اما به نظر می رسد رویای اکثر این افراد پس از رونمایی جهانی موستانگ در سال 2015 به تحقق پیوسته است.

پرفروش ترین کوپه اسپرت دنیا

این خودرو که قبلا تنها به بازار آمریکا تعلق داشت با رونمایی جهانی خود بسیاری از طرفداران خودروها در سراسر دنیا را شاد کرد. اکنون فورد موستانگ برای سومین سال سال متوالی به عنوان پرفروش ترین کوپه اسپرت دنیا انتخاب شده است.

فورد در سال گذشته 125809 دستگاه موستانگ را در 146 کشور دنیا به فروش رسانده است. هم چنین این خودروساز در سال 2017 تعداد 13100 دستگاه موستانگ را در اروپا فروخته و فروش این خودرو در این منطقه از زمان عرضه آن در سال 2015 به 35 هزار دستگاه رسیده است. از بین نزدیک به 126 هزار دستگاه فروخته شده این خودرو در سراسر دنیا، 81866 دستگاه در ایالات متحده به فروش رفته اند. جالب است که موستانگ در بزرگ ترین بازار خودروی دنیا یعنی چنین نیز گزینه ای محبوب بوده و 7125 دستگاه فروش داشته است.

فورد موستانگ مدل 2018 و مدل مخصوص موستانگ BULLITT نیز أواخر سال جاری عرضه خواهند شد. این خودروساز آمریکایی ادعا می کند این مدل جدید سریع ترین موستانگ GT تاکنون است. گزارشات حاکی از آن است که موستانگ GT جدید شتاب صفر تا صد کم تر از 4 ثانیه خواهد داشت. این خودرو از موتور 5.0 لیتری V8 با قدرت 454 اسب بخار و گشتاور 569 نیوتون متر بهره می برد. این موتور به گیربکس اتوماتیک 10 سرعته متصل می شود.


بدون دیدگاه