ركورد شكني ردبول در پيت استاپ

شنبه ۲ آذر ۱۳۹۲

ركورد شكني ردبول در پيت استاپ

ردبول پس از مسابقه آمريكا مدعي شكستن ركورد پيت‌استاپ و دست یابی به رقم 1.9 ثانيه‌اي است.بعد از گرندپري آمريكا، ردبول اعلام كرد در زمان پيت‌استاپ وبر، اتومبيل او زير دو ثانيه در پيت توقف داشته است.

 

Formula One World Championship, Rd14, Korean Grand Prix, Race Day, Korea International Circuit, Yeongam, South Korea, Sunday 6 October 2013.

سايت ردبول نوشت: بعد از بررسي ديتاهاي اتومبيل وبر، مشخص شد اتومبيل او تنها 1.923 ثانيه در پيست به شكل ايستاده توقف داشته است. به طور معمول زمان تلف شده برای خودروهای فرمول یک در زمان پیست استاپ حدود 3 ثانیه بر آورد می شود.از این رو می توان زمان 2 ثانیه ای مارک وبر را مزیتی بزرگ برای این راننده نسبت به رقبا دانست، چرا که جبران یک ثانبه اختلاف بر روی پیست مسابقه چندان آسان نیست و از این رو تیم ها سعی دارند تا از اتلاف زمان در پیت استاپ ها تا حد ممکن جلوگیری نمایند. طبق قوانین فعلی فرمول یک، در هنگام پیت استاپ سوخت گیری مجاز نیست، از این رو پیت استاپ رکورد شکن مارک وبر شامل مراحل باز کردن مهره چرخ ها،خارج کردن چرخ های فرسوده (تایرهای مصرف شده) ، جایگزینی چرخ با تایر تازه و بستن مهره هر چهار چرخ شده.با چنین توصیفی می توان تصور کرد که انجام کلیه این فرایند ظرف مدت 1.9 ثانیه ، نیازمند نظم فوق العاده دقیق تمام نیرو های انسانی مسئول عملیات است .تیم پیت استاپ در فرمولاوان به شکل معمول شامل 14 تا16  نفر می شود.

Formula One World Championship, Rd18, United States Grand Prix, Race, Austin, Texas, USA, Sunday 17 November 2013


بدون دیدگاه