تست درایو بی ام و سری یک جدید در ایران برگزار شد

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | 2 نظر

تست درایو بی ام و سری یک جدید در ایران برگزار شد

روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت دو مدل 120 و 125 از گروه بی ام و سری یک توسط پرشیا خودرو در پیست آزادی برگزار شد و جمعی از اصحاب رسانه نیز در آن حضور داشتند.

بی ام و تک و تنها

چند سالی می شود که دیگر خودروهای جوان پسند و اسپرت در بازار داخلی دیده نمی شوند و شرکت های وارد کننده نیز تمایلی به عرضه ی نسخه های اسپرت خودروسازان ندارند. در حال حاضر تنها بی ام و است که می تواند این نیاز مشتریان را با ارایه ی مدل های نسل یک پاسخ دهد ، هر چند به بهایی بسیار گزاف.

خودرو ها از ساعت 11 الی 15 آن روز در اختیار خبرنگاران بودند و شرکت پرشیا خودرو نیز جهت انجام تست های واقعی و چالشی بر روی این خودروها ، یکی از قهرمانان اتومبیل رانی کشور را به این مراسم دعوت کرده بود.

 

مدل 125

مدل 125 هاچ بک جذابی از بی ام و است که مجهز به پیشرانه ی 2.0 لیتری توربوشارژر می باشد و می تواند حداکثر 224 اسب بخار نیرو و 310 نیوتون متر گشتاور تولید کند. این حجم از قدرت تولیدی در ترکیب با یک گیربکس هشت سرعته ی اتوماتیک دو کلاچه 125 را به یک فسقلی تند و تیز تبدیل می کند. علاوه بر این انتقال قدرت به محور عقب این خودرو موجب می شود که هندلینگ جذابی را از این خودرو شاهد باشیم.شتاب این خودرو نیز در مقایسه با باقی خودروهای بازار قابل توجه و در حدود شش ثانیه است. هم چنین این خودرو مجهز به کیت M می باشد که شامل تجهیزات رفاهی بیشتری نظیر شیفتر های دنده و سقف پانوراما می شود.

مدل 120

مدل 120 نیز پیشرانه ای همچون مدل 125 دارد ، اما توربوشارژر قرار گرفته بر روی آن تکی است و این پیشرانه می تواند حداکثر 184 اسب بخار قدرت و 270 نیوتون متر گشتاور را در اختیار راننده قرار دهد که حاصل آن شتاب صفر تا صدی در حدود 7 ثانیه است. جعبه دنده ی این خودرو نیز مانند برادر بزرگترش از نوع هشت سرعته ی اتوماتیک است. این خودرو توانایی های بالایی برای رانندگی اسپرتی دارد و حتی رانندگی با مدل های پایه ی این خودرو نیز لذت بخش است. هماهنگی عالی موتور و گیربکس و اندکی کم فرمانی از جمله ویژگی های این خودرو به حساب می آید.

هر دو خودرو از نظر خبرنگاران تقریبا بی نقص به نظر می رسند و تنها ایراد آن ها را باید در قیمت قابل توجه آنها جستجو کرد. در این بازه ی قیمتی نیز می توان خودروهای بزرگتر و معمولی را به جای این هاچ بک های جذاب برگزید که مسلما برای مصارف خانوادگی بهتر هستند. در ادامه می توانید تصاویر این رویداد را مشاهده کنید.


2 دیدگاه

  1. فرهاد | اردیبهشت 8, 1397 | لینک نظر

    تو کشور ما بی ام و رو باید به ۱۰برابر قیمت جهانیش خرید!!
    پرشیاخودرو از بقیه وارد کننده ها هم دندون گردتره؟
    خدا رو شکر وزارت صنایع هم باتمام وجود در خدمتشونه

  2. مهیار فرشیدفر | اردیبهشت 7, 1397 | لینک نظر

    آخه خبزگار چی حالیشه که ماشین بی صاحابو در اختیارش بزاری.اینا همون قشرن که روی سمند و پراید سانروف میبندن ولی بلد نیستن دنده اتوماتیکو توی d خاموش میکنن.