معرفی سدان Qin Pro و شاسی بلند Tang از سوی BYD در نمایشگاه خودروی پکن

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷

معرفی سدان Qin Pro و شاسی بلند Tang از سوی BYD در نمایشگاه خودروی پکن

شرکت چینی بی وای دی روز چهارشنبه از دو نسل جدید دو خودروی معروف خود یعنی شاسی بلند ترکیبی تانگ Tang و سدان چین Qin رو نمایی کرد. این شرکت بزرگترین سازنده ی خودروهای برقی در جهان است .

همانطور که احتمالا بدانید شرکت بی وای دی نام خودروهای خود را از روی سلسله های حاکم چین انتخاب می کند و دو سلسله ی تانگ و چین (که نام این کشور نیز از روی آن برداشته شده) جز معروف ترین سلسله های حکومتی این کشور محسوب می شوند.

 

SUV معروف بی وای دی

SUV معروف بی وای دی موسوم به تانگ که مدت زمانی است شنیده هایی مبنی بر عرضه ی آن در بازار داخلی توسط کارمانیا شنیده می شود ، یکی از خیره کننده ترین خودروهای بی وای دی است و شرکت سازنده ادعا می کند که این خودرو سریعترین SUV هیبریدی جهان است.

این خودرو مجهز به یک پیشرانه ی هیبریدی است که ترکیب شده از یک موتور دو لیتری توربوشارژر به قدرت 205 اسب بخار و دو موتور الکتریکی 147 اسب بخاری است که در نهایت حدود 820 نیوتون گشتاور تولید می کند.

 

 

 

این نیروی عظیم تولیدی توسط یک جعبه دنده ی شش سرعته ی دو کلاچه ی اتوماتیک به هر چهار چرخ ارسال می گردد و شتاب 4.5 ثانیه ای را برای این خودرو فراهم می کند. این خودرو قابلیت راندن در حالت تمام برقی را دارد و می تواند حداکثر 85 کیلومتر مسافت را با استفاده از باتری هایش پیمایش کند.

طراحی درونی این خودرو شباهت بسیار زیادی به مدل مفهومی ارایه شده از سوی BYD موسوم به Dynasty دارد و در طراحی داخلی نیز بی وای دی با استفاده از یک نمایشگر چرخان در قسمت میانی داشبورد کاملا از رقبا متمایز ظاهر می شود.

 

 

سدان پرفروش

مدل چین پرو یا Qin Pro نیز توسط بی وای دی در نمایشگاه خودروی پکن به نمایش در آمد. نسل قبلی این خودرو جز پر فروش ترین خودروهای هیبریدی در جهان بود و این نسل نیز قصد دارد تا تجربه ی موفق نسل قبلی را تکرار کند.

 

 

 

 

 

این سدان چابک مجهز به یک پیشرانه ی ترکیبی 1.5 لیتری بنزینی توربوشارژر به قدرت 154 اسب بخار و یک موتور برقی به قدرت 150 اسب بخار است که حاصل آن شتابی 5.9 ثانیه ای برای این خودروست. مورد جذاب دیگر در مورد این خودرو این است که بی وای دی اعلام کرده مصرف سوخت این خودرو حدود یک لیتر در هر صد کیلومتر است.

 

 


بدون دیدگاه