اخباراخبار خارجیجنگندهنظامی

پارلمان یونان ، طرح نوسازی جنگنده‌های اف ۱۶ این کشور را تصویب کرد

بر اساس مصوبه پارلمان یونان، شماری از جنگنده‌های اف ۱۶ این کشور در آمریکا مدرنیزه می‌شوند. هزینه این طرح نظامی ۴۵۰ میلیون یورو تخمین زده می‌شود.

نوسازی ۸۵ جنگنده اف ۱۶

اکتبر سال گذشته آلکیسس تسیپراس، نخست‌وزیر یونان در سفر خود به ایالات متحده قرارداد نوسازی ۸۵ جنگنده اف ۱۶ را امضا کرد. از آنجایی که هزینه این طرح ۲ میلیارد دلار ارزیابی شد و این کشور با مشکلات اقتصادی گوناگونی درگیر است، نوسازی جت‌های جنگنده به تعویق افتاد.

اکنون پارلمان یونان تصمیم گرفته است که با هزینه کمتری سطح ناوگان هوایی کشور را به حدی برساند که بتواند در برابر حمله‌های احتمالی مقاومت کند.

 

 

مقامات دولتی در باره بودجه این طرح سکوت کرده‌اند اما رسانه‌های یونان نوشتند که هزینه نوسازی ۸۵ جنگنده اف ۱۶ حدود ۴۵۰ میلیون دلار است.

تسیپراس گفته است که نوسازی باید هر چه زودتر انجام شود، در غیر این صورت، ده‌ها جنگنده این کشور قادر به پرواز ایمن نخواهند بود. اکثر این جت‌ها ساخت ۱۹۸۹ هستند.

ناوگان هوایی یونان دارای ۱۵۰ فروند جت اف ۱۶ است.

آتن بارها به ترکیه به دلیل تعرض به حریم هوایی یونان اعتراض کرده است. اواسط آوریل یک جنگنده میراژ ۲۰۰۰ این کشور در آب‌های مرزی سقوط کرد. خلبان این هواپیما که برای تاراندن جنگنده‌های متجاوز ترکیه ماموریت یافته بود، کشته شد.

2 دیدگاه

  1. اگر 150 فروند جنگنده دارند که ساخت 1989 هستند ، بهتر است جز 85 فروندی که قراراست نوسازی شوند ، بقیه را بازنشسته و جنگنده های ارزانی مثل تندر و یا جی10 را جایگزین کنند!
    فقط در متن چند جمله ابهام دارد:
    1- “هزینه این طرح نظامی ۴۵ میلیون یورو تخمین زده می‌شود.”
    2- ” هزینه نوسازی ۸۵ جنگنده اف ۱۶ حدود ۴۵۰ میلیون دلار است. ”
    3-” اواسط آوریل یک جنگنده میراژ ۲۰۰۵ این کشور در آب‌های مرزی سقوط کرد”
    هزینه چقدر شد بالاخره! میراژ 2000 داریم اما 2005 نشنیده بودم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا