اسلایدرسایر نقلیهکشتی

قایق بادبانی “Ida – Pfeiffer”: وسیله ای برای مسافرت به قطب شمال

قایق بادبانی “Ida – Pfeiffer”

اگر می خواهید یک مسافرت ماجراجویانه به قطب شمال داشته باشید و در عین حال بدنبال آسایش و راحتی هتل های 5 ستاره نیز می گردید، ما مسافرت با قایق بادبانی Ida – Pfeiffer را به شما پیشنهاد می کنیم. این قایق توسط ” گیل اسکمید ” از نیویورک و ” دوریس یاچتز ” از آلمان طراحی شده و با هزینه ی شرکت گلوب رگال ساخته شده است. نام این قایق بادبانی از روی یکی از مشهورترین جهانگردان اتریشی گرفته شده است.

یک قایق مجهز

وزن این قایق حدود 1,653 تن می باشد و همچنین قابلیت حمل 14 مهمان بهمراه 15 خدمه را در میان آب های سرد قطب شمال و جنوب دارد. از تجهیزات قایق نیز می توان به قایق های نجات کوچک در کناره های بدنه قایق بادبانی، گاراژ و انباری بزرگ، محل قرار گیری هلیکوپتر و همینطور یک زیر دریایی اشاره کرد.

علم مهندسی مدرن

زمانی سفر دریایی در آب های قطب شمال و جنوب بسیار خطرناک بشمار می آمد و هر لحظه خطر یخ زدگی برای افراد وجود داشت، در عین حال بدنه ی قایق ها و کشتی هایی که به آرامی بر روی آب حرکت می کردند، بر اثر سرما ترک می خوردند و گاهی خرد می شدند.

اما حالا با وجود علم مهندسی مدرن و درک بهتر از شرایط یخبندان، راه برای رفت و آمد گردشگران و ماجراجویان تسهیل گردیده و حتی سفر های لوکس و خصوصی به این مناطق نیز میسر شده است.

این قایق بادبانی لوکس در عمق 70 متری، می تواند تا محدوده 7000 مایلی را حرکت کند. با توجه به وزن و طول و عرض قایق، می توان بدین نتیجه رسید که بهترین کارایی این قایق بر روی آب های نسبتا کم عمق می باشد. بدنه ی قایق فولادی می باشد و جلوی قایق بادبانی با قوسی ضخیم برای شکستن یخ ها تجهیز شده است. همچنین در قسمت قرار گیری هلیکوپتر، یک ساختار الومینیومی وجود دارد که در شرایط جوی خطرناک به دیگر هواپیما ها و هلیکوپتر ها علامت می دهد و آنها را هدایت می کند.

در مورد تجهیزات و لوازم داخلی قایق بادبانی Ida-pfeiffer نیز می توان به 7 کابین برای مهمان، اتاق های خصوصی، اتاق مخصوص کاپیتان، محوطه خدمه، چندین سالن، جکوزی طبقه بالا و انباری بزرگ برای جای دادن لوازم مسافران، اتومبیل مسافران و زیر دریایی اشاره کرد و اینکه حتی راهرو ها و محل رفت و آمد مسافران و خدمه با یکدیگر متفاوت است.

با توجه به تمام امکانات گفته شده، تعجب آور نیست که بهای سفر با این قایق بادبانی بسیار گزاف باشد و شاید برای اغلب مردم بصرفه نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا