اخباراخبار خارجیژاپنی

تویوتا RAV4 در سال ۲۰۱۷ پرفروش‌ترین محصول تویوتا در بازار آمریکا بود

نسل جدید ستاره پرفروش تویوتا

برخلاف بسیاری از خودروسازان که بازار شاسی‌بلندهای کوچک برایشان تازه است، تویوتا با مدل RAV4 از قدیمی‌ترین خودروسازان در این بخش از بازار است. RAV4 از سال ۱۹۹۵ تا کنون از موفق‌ترین مدل‌های تویوتا در آمریکای شمالی بوده است. نسل چهارم این ماشین که شش سال است به بازار عرضه شده همچنان پرفروش است و سال گذشته پرفروش‌ترین محصول تویوتا در آمریکا بود.

تویوتا هفته پیش در نمایشگاه نیویورک، نسل جدید RAV4 را رونمایی کرد. نسل پنجم RAV4 از نظر ظاهری خشن‌تر شده و به ماشین‌های بیابانی شبیه‌تر است.

نسل جدید بر روی پلتفرم مشترک جدید تویوتا ساخته می‌شود که از مدل‌های کوچک شرکت نظیر پریوس تا مدل‌های بزرگ نظیر کمری از آن استفاده می‌کنند. با این که طول ماشین با نسل قبلی برابر است، اما فضای داخلی بیشتر شده و برای اولین بار می‌توان ماشین را با چرخ‌های بزرگ ۱۹ اینچی سفارش داد. داخل خودرو هم به امکانات روز نظیر نمایشگر بزرگتر مجهز است.

کنار گذاشتن موتورهای دیزل

با کنار گذاشتن موتورهای دیزل، تویوتا مدل جدید RAV4 را با یک موتور چهار سیلندر دولیتری بنزینی و قوای محرکه هیبرید-الکتریکی به بازار عرضه می‌کند. هنگامی که نیازی به انتقال نیرو به هر چهار چرخ نباشد، سیستم دو دیفرانسیل RAV4 برای صرفه‌جویی در سوخت، نیروی موتور را تنها به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

مدل‌هایی که برای بازار آمریکا ساخته می‌شود به یک آینه دیجیتال مجهز است که تصاویر دوربینی که در پشت خودرو قرار داده شده را به راننده نشان می‌دهد. سیستم تشخیص عابران پیاده، سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک، کروز کنترل مجهز به رادار و سیستم تشخیص علائم راهنمایی از جمله امکانات ایمنی خودرو است.

برخلاف آمریکا، RAV4 در برابر رقیبانش در اروپا چندان موفق نیست. این ماشین سال گذشته با حدود ۷۱ هزار دستگاه فروش، دهمین مدل پرفروش در بازار اروپا بود و از رقیبان ژاپنی و کره‌ای عقب افتاد. سال گذشته مدل کوچکتر CH-R پرفروش‌ترین شاسی‌بلند تویوتا در اروپا بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا