بررسی نسل جدید بی ام و X3 ، شاسی بلندی مجهز و قدرتمند

چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

بررسی نسل جدید بی ام و X3 ، شاسی بلندی مجهز و قدرتمند

نسل دوم بی ام و X3 در سال 2003 به بازار عرضه شد و راحتی روز افزون آن و قابلیت های چند منظوره در کنار ترکیباتی از سدان های اسپرت توانست نظر خبرنگاران و خریداران بسیاری را به خود جلب کند. نسل سوم بی ام و X3 اکنون به بازار عرضه شده و خبرنگاران مجله ی تلویزیونی motorweek آن را مورد تست و بررسی قرار داده اند . اگر مایل هستید در مورد این خودرو بیشتر بدانید ، ادامه ی متن را مطالعه کنید.

بی ام و X3 ، ترکیبی به معنای واقعی

 

بی ام و X3 یک SUV میان قامت در سبد محصولات بی ام و است و بالاتر از مدل X1 و کوچکتر از مدل X5 است. هدف بی ام و از عرضه ی این خودرو جلب نظر خریدارانی است که علاقه به خرید خودرو استیشن واگن میان قامت با فضای داخلی خوب دارند.

در نسل قبلی این خودرو بی ام و توانسته بود درصد بسیاری از لغت U در کلمه ی  Utility از اسم SUV  (به معنای چند منظوره ) را در این خودرو پیاده کند و المان های لوکس بسیاری را در این خودرو می توانستید مشاهده کنید. بی ام و چندان به موفقیت این خودرو امیدوار نبود ، اما X3 توانست در زمینه ی فروش خوب ظاهر شود.

چشم انداز تازه ای از چند منظوره بودن

نسل سوم نیز همانند نسل قبلی ، چشم انداز تازه ای از چند منظوره بودن را معرفی میکند و بی ام و در اولین قدم ، فاصله ی بین دو محور خودرو را افزایش داده است.این تغییر همانند بی ام و X1 است. این خودرو در نسخه ی جدید دیفرانسیل جلو است و بخشی از فضای اتاق در اثر این تغییر آزاد گردیده است . بی ام و X3 نیز خودرویی دیفرانسیل عقب بوده و باز هم این تغییر موجب آزاد سازی فضا شده است.

بی ام و X3 ، شباهت بسیار به سدان سری سه

در حالیکه رانندگی با مدل X1 می تواند بسیار جالب و سرگرم کننده باشد ، X3 حسی جامد همراه با چسبندگی دارد که آن را بیش از پیش شبیه به سدان های سری سه بی ام و می کند. از آن جایی که بی ام و به این سبک از رانندگی علاقه دارد ، قابلیت انتخاب کیت اسپرت M را نیز برای مشتریان X3 فراهم نموده است که شامل رینگ های 19، 20 و 21 اینچی ، ترمز های اسپرت و سر اگزوز های کرومی خاص می شوند.

توربوهای بنزینی

xDrive30i

این خودرو با دو نوع موتور به بازار های جهانی عرضه می شود. موتور نوع اول که ضعیف تر است و احتمالا در صورت اصلاح قوانین می تواند وارد ایران شود، یک موتور دو لیتری توربوشارژر است که این مدل xDrive30i  نام دارد. این موتور می تواند حداکثر 248 اسب بخار قدرت و حدود 350 نیوتون متر گشتاور تولید می کند.

این مدل جایگزین نسخه ی xDrive28i شده است که هشت اسب بخار بیشتر از نسل قبلش تولید می کند. شتاب صفر تا صد این مدل در حدود 6.5 ثانیه بوده و چهارصد متر را در پانزده ثانیه طی می کند. وزن این خودرو چندان تغییری با مدل قبلی ندارد اما هرزگردی های بدنه تا حد امکان کاهش یافته و سواری نرم و صاف و پایداری را با آن تجربه خواهید کرد. ترمز های این خودرو عملکرد فوق العاده ای دارند و خط ترمز این خودرو از سرعت صد کیلومتر بر ساعت تا توقف کامل حدود 31 متر است.

xDrive35i

مدل قوی تر که قابلیت وارد شدن به ایران را ندارد مجهز به یک موتور سه لیتری توربو شارژر است و کد این خودرو نیز xDrive35i است. این موتور قدرتمند می تواند حداکثر 355 اسب بخار قدرت و حدود 487 نیوتون متر نیرو تولید کند که به گفته ی خبرنگار motorweek ، قدرت زیاد آن از صدای بلند و جیغ مانند لاستیک ها در ابتدای حرکت مشخص بوده و شتاب آن دو ثانیه کمتر از مدل ضعیف ترش است.. هر دو مدل مجهز به گیربکس هشت سرعته ی اتوماتیک هستند و سیستم انتقال قدرت نیز به صورت پیش فرض دیفرانسیل عقب است.

 

کابین جذاب و با کیفیت

همانند تمامی خودروهای آلمانی ، در کابین نیز از مواد با کیفیت استفاده شده و صفحه نمایش ده اینچی و هد آپ دیسپلی با 75% افزایش سایز نسبت به مدل پیشین نظر خریدار را به خود جلب می کنند. تغییرات دیگر در کابین جزیی هستند و مواردی مانند افزایش فضای پا برای سرنشینان عقب را شامل می شوند در حالی که فضای پای سرنشینان جلو اندکی کاهش داشته است.

یکی از ویژگی های جذاب این خودرو که در ایران چندان نمی تواند مورد استفاده باشد ، قابلیت یدک کشی آن تا حدود دو تن می باشد و بی ام و در این خودرو این قابلیت را به طور استاندارد برای تمامی مدل ها در نظر گرفته است.

مصرف سوخت

از نظر مصرف سوخت مطابق اندازه گیری های رسمی اداره انرژی ایالات متحده ، مصرف سوخت مدل دو لیتری حدود ده و نیم لیتر در شهر ، هشت لیتر در بزرگراه و نه و نیم لیتر در حالت ترکیبی است. مصرف انرژی متوسط سالیانه ی این خودرو 13.2 بشکه نفت در سال بوده و میزان تولید گاز کربن دی اکسید آن نیز 5.9 تن در هر سال است.

ایمنی

در زمینه ی ایمنی ،دو بسته ی نرم افزاری مختلف برای این خودرو قابل سفارش هستند. این نرم افزار ها شامل رادار نقاط کور ، هشدار خروج از خطوط ، حفاظت از عابران پیاده در روز و جلوگیری کننده از برخورد جلو هستند. پکیج دیگر علاوه بر این موارد ویژگی هایی مانند کروز کنترل هوشمند و دستیاران دیجیتالی راننده را شامل می شود.

قیمت

استارت قیمت مدل دو لیتری از 43645 دلار است و قیمت مدل قوی تر نیز از 55495 دلار شروع می شود. این خودرو مناسب خریدارانی است که به دنبال موتورهایی با بهره وری بالا و در عین حال کابینی لوکس هستند و سواری هیجان انگیز را می طلبند. به باور خبرنگاران motorweek، بی ام و X3 نسل سوم آنقدر پیشرفت کرده که موجبات حسادت رقبا را فراهم آورد.

 

نکات مثبت:

کیت بدنه ی M

دستیار های دیجیتالی متنوع

نکات منفی:

مدل دیزلی یا هیبریدی آن فعلا وجود ندارد

دستیاران دیجیتالی کمکی برای راننده در این خودروبه صورت استاندارد وجود ندارد

 

 

 


بدون دیدگاه