اخباراخبار خارجی

ادامه رنسانس ولوو با استیشن ولوو V60

فروش استیشن‌ها در بازار رو به کاهش است، اما در قانونی نانوشته در بازار خودروهای لوکس، هر خودروسازی که بخواهد در این بخش بازار جدی گرفته شود باید یک مدل استیشن داشته باشد. ولوو V60 جدید علاوه بر این یادآور سابقه پرافتخار ولوو در ساخت خودروهای استیشن است.

ولوو تلاش کرده است با ولوو V60 نشان دهد که استیشن‌ها هم می‌توانند زیبا و چشم نواز باشند. ماشین البته با الهام از مدل بزرگتر V90 و شاسی‌بلند XC60 طراحی شده است و برای اولین بار با دو موتور هیبرید-الکتریکی مختلف به بازار عرضه می‌شود.

مدل T6 از ترکیب یک موتور الکتریکی و یک موتور بنزینی، ۳۳۶ اسب بخار نیرو تولید می‌کند و مدل T8 از همین ترکیب، ۳۸۶ اسب بخار نیرو می‌گیرد. هر دو مدل دو دیفرانسیل هستند و مدیر ولوو انتظار دارد که ۲۵ درصد کل فروش V60 را همین دو مدل هیبرید-الکتریکی تشکیل دهد.

تاکید بر لوکس بودن

ولوو V60 با موتورهای دیزل و بنزینی هم ساخته می‌شود که قدرتشان بیبن ۱۴۷ تا ۳۰۶ اسب بخار است.

ولوو در سری جدید مدل‌هایش بر لوکس بودن تاکید بیشتری دارد. همه امکانات V60 از جمله امکانات ایمنی و رفاهی‌ و کیفیت ساخت ماشین، آن را به رقیبی جدی برای مدل‌های مشابه در آئودی و ب ام و تبدیل کرده است. به همین ترتیب قیمت ماشین هم بیشتر شده و از ۴۰ هزار یورو به بالا است. V60 با سرویس جدید اجاره خودروی ولوو هم عرضه می‌شود و می‌توان آن را به صورت ماهانه و به قیمت ۸۴۹ یورو در ماه هم اجاره کرد.

ولوو سال گذشته کمی بیشتر از ۵۷۱ هزار دستگاه ماشین در سراسر جهان فروخت. این شرکت می‌خواهد فروشش را تا سال ۲۰۲۰ به ۸۰۰ هزار دستگاه در سال برساند. ولوو به تازگی اعلام کرده است که سودش در سال ۲۰۱۷ با ۲۸ درصد افزایش به ۱۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون کرون (یک میلیارد و ۷۴۰ دلار) رسیده که بیشترین سودی است که این کارخانه تاکنون به دست آورده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا