اخباراخبار خارجیخودروهای آتی بازار

تصاویر و جزییات بی ام و M5 کامپتیشن منتشر شد

نسخه ی مسابقه ای یا کامپتیشن از بی ام و M5 ، 25 اسب بخار قدرت و 50 نیوتون متر گشتاور بیشتر از مدل عادی را در اختیار راننده قرار می دهد.

این نسخه مجهز به یک موتور 4.4 لیتری V8 با توربوی دو قلو است که در مجموع می تواند 625 اسب بخار قدرت و 800 نیوتون متر گشتاور تولید کند که نسبت به رقیب اصلی اش یعنی مرسدس AMG E63 S ، 22 اسب بخار قدرت بیشتر تولید می کند.اما از نظر گشتاور ضعیف تر از رقیبش است و حدود 50 نیوتون متر گشتاور کمتری را ارایه می دهد.

این تغییرات موجب شده اند که شتاب صفر تا صد این خودرو نسبت به رقیبش یک دهم ثانیه کاهش یابد و اکنون شتاب صفر تا صد بی ام و M5 کامپتیشن 3.3 ثانیه است. در مورد حداکثر سرعت سخنی به میان نیامده است اما پیش بینی می شود سرعت 305 کیلومتر بر ساعت با این خودرو قابل دستیابی باشد. این در حالی است که مرسدس AMG E63 S حداکثر سرعت 300 کیلومتر در ساعت را دارد.

تغییر دیگر در بی ام و M5 کامپتیشن نسبت به رقیبش نصب سیستم اگزوز اسپرت است که البته از جنس تیتانیوم است و سبک وزن نخواهد بود. مهندسان بی ام و همچنین ارتفاع سیستم تعلیق را کاهش داده و آن را سفت تر کرده اند. رینگ های آلومینیومی سفارشی بخشی دیگر از این تغییرات هستند.تغییرات ظاهری دیگر در گوشه و کنار خودرو و اضافه شدن علامت کامپتیشن نیز در این خودرو قابل مشاهده هستند.

اما در کمال تعجب ، ترمز های سرامیکی جایی در این بسته ندارند ، گرچه تا عرضه ی این خودرو مدت زمانی باقی مانده است و باید منتظر ماند تا نسخه ی نهایی به بازار ارایه شود.

 

رونمایی و قیمت احتمالی

 

انتظار داریم که رو نمایی رسمی از این خودرو تا چند روز دیگر انجام شود و بی ام و M5 کامپتیشن از ماه جولای بر روی خط تولید برود. حدس و گمانی در مورد قیمت خودرو نمی توان داشت ، اما با توجه به قیمت نسخه ی قبلی M5 ، باید منتظر برچسب قیمتی 110000 دلاری باشیم که اندکی گران تر از رقیبش با برچسب قیمتی 104000 دلار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا