اخبارسایر نقلیهشهری

کارگو اسپید: چگونه تکنولوژی هایپر لوپ می تواند سرعت نقل و انتقالات را به 1000 کیلومتر بر ساعت برساند:

امروزه تکنولوژی ” هایپر لوپ ” موجب پچ پچ های زیادی در میان عموم مردم گشته است، بدین شکل که این تکنولوژی بوسیله لوله های مکشی می تواند تا نزدیک سرعت صوت ( نزدیک 1236 کیلومتر بر ساعت) حرکت کند. حال سوال ما اینست که این تکنولوژی در مورد نقل و انتقالات کالا ها چگونه عمل می کند ؟

ریچارد برانسون یک سرویس جدید بنام Cargospeed را معرفی کرده است که بوسیله تکنولوژی هایپر لوپ می تواند به اندازه کالا هایی که یک هواپیما باری با خود حمل می کند را به هر نقطه ای از جهان منتقل کند و هزینه ی نقل و انتقالات نیز با اندازه هزینه نقل و انتقال هواپیمای باری برابری می کند.

همیشه پروژه Cargo قسمتی از پروژه ی عظیم هایپر لوپ بوده است و از سال 2016، همواره میان شرکت DP World Cargospeed  و شرکت نقل و انتقالات دبی درباره چگونگی نقل و انتقالات درون مرزی بحث بوده است. حال این دو شرکت عظیم با یکدیگر مشارکت کرده و در مورد یک برنامه مشخص برای راه اندازی این سیستم در دبی همکاری می کنند.

خدمات شرکت DP World Cargospeed  در حال گسترش می باشد، زیرا پیشبینی این شرکت مبنی بر اینست که تا دهه های آینده، تقاضای نقل و انتقالات بین المللی کالا در تمامی نقاط جهان، افزایش می یابد. تقریبا تمام شرکت های بین المللی متفق القول هستند که حجم نقل و انتقالات جهانی تا سال 2050 به 4 برابر خواهد رسید و تکنولوژی هایپر لوپ می تواند با تامین سرعت بالا، بهتر از خطوط هوایی، جاده ها و راه آهن عمل کند.

سیستم Virgin Hyperloop One  که برای Cargospeed مورد استفاده قرار گرفته است، می تواند در شاخه ای دیگر به نقل و انتقال سریع مسافرین کمک کند. این شرکت ادعا می کند که اگر سفری با خودرو های مسافرتی از یک نقطه به نقطه ای دیگر در حدود 4 روز طول بکشد، این وسیله می تواند این زمان را به 16 ساعت کاهش دهد، در عین اینکه هزینه ها برابر می باشند.

تکنولوژی هایپر لوپ بزودی فناوری لازم برای ارسال کالا ها به نقاط مختلف جهان را راه اندازی می کند که می تواند در صرفه جویی زمان نقشی کلیدی بازی کند، و در عین حال فضاهای اختصاص داده شده به انبار ها و هزینه ها را کاهش دهد.

در حال حاضر این شرکت، یک طرح آزمایشی به طول 10 کیلومتر را در شهر ابوظبی راه اندازی کرده است و هدف بعدی اش مسیر بزرگراه بمبئی – پونه می باشد زیرا روزانه حدود 110 هزار وسیله حمل و نقلیه بر روی آن تردد دارند و راه اندازی این تکنولوژی می تواند مسیر 2 الی 3 ساعته نقل و انتقالات کامیون های باری را به 25 دقیقه کاهش دهد.

مقوله ای مضحک اما هیجان انگیز

این شرکت هنوز زمانبندی کاملی از ارائه سرویس های خویش ارائه نداده است اما ریچارد برانسون در مصاحبه ای با CNBC، تکنولوژی هایپر لوپ را بعنوان مقوله ای مضحک اما هیجان انگیز معرفی کرده است که احتمالا تا 2 الی 3 سال دیگر به بهره برداری می رسد. در آخر اینکه بهره برداری این تکنولوژی بهمراه سرعت نزدیک به 1000 کیلومتر بر ساعت، هنوز کمی دور از ذهن است زیرا در طی یک آزمایش در ماه دسامبر گذشته، سرعت 387 کیلومتر بر ساعت ثبت گردیده است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا