اختصاصی دنده 6اسلایدرام جیبررسی

ام جی ZS  ، کراس اوور جدید ام جی برای بازار ایران

ام جی ZS   ، نماینده ای از گروه کراس اوور های محبوب

ام جی ZS   نماینده ای از سگمنت خودروهای ترکیبی CUV و SUV است که این روز ها در بازار به محبوبیت فراوانی دست یافته اند و کمتر تولید کننده ای است که خودرویی در این سگمنت را در سبد محصولاتش نداشته باشد. محصولات ام جی در طی چند سال اخیر حضور در ایران طرفداران خوبی پیدا کرده اند و شاهد استقبال نسبتا خوب از این محصولات هستیم ، هرچند که مانند بسیاری از تولید کنندگان دیگر ، وضعیت نماینده های ام جی در ایران چندان مناسب و رضایت بخش نبوده است.

 

در طی چند ماه اخیر ، ام جی 360 توسط همکار جدید ام جی در ایران یعنی خودروسازی آذربایجان به صورت مونتاژی وارد بازار کشور شد و اکنون ام جی قصد دارد با ارایه ی چند مدل ، شانس مجدد خود را در بازار ایران امتحان کند. برای مشاهده ی تست و بررسی ام جی 360 توربو می توانید روی لینک  زیر کلیک کنید :

 

https://dande6.com/72768

 

تلاشی برای جبران گذشته

در جدید ترین بخش از این تلاش ها ، شرکت ام جی قصد دارد تا برای جبران فروش نه چندان مطلوب مدل GS ، مدل کراس اوور ZS را وارد بازار کشور کند. این خودرو در نمایشگاه گوانگژو 2016 چین رو نمایی شد و از سال 2017 وارد بازار چین و انگلستان شد و از این نظر با خودرویی بروز روبرو هستیم. ام جی ZS خودرویی کوچک تر از ام جی GS است و فضای خالی برای یک کراس اوور شهری در سبد محصولات ام جی را پر کرده است.

 

استفاده ی بهینه از فضا

این سگمنت ، سگمنتی بسیار شلوغ حتی در بازار انحصاری چند جانبه ی ایران است و ام جی ZS در صورت ورود باید با رقبای معروفی همانند سانگ یانگ تیوولی ، بی وای دی S6، رنو کپچر ، پژو 2008 ،نیسان جوک و سیتروئن C3 رقابت کند.

 

 

در سگمنت کراس اوور های شهری استفاده ی بهینه از فضا حرف اول را می زند ، و ام جی ZS نیز طبق گزارشات خبرنگاران بین المللی توانسته به خوبی از میزان فضای جمع و جور درونش استفاده ی بهینه را داشته باشد و صندوق عقب آن بدون جمع کردن صندلی های عقب 94 لیتر بیشتر از نیسان جوک فضا دارد . در زیر می توانید اطلاعات مربوط به ابعاد و اندازه ی این خودرو را ملاحظه کنید:

طول خودرو 4314 میلی متر
عرض خودرو 2048 میلی متر
ارتفاع از سطح زمین 1611 میلی متر
فاصله ی بین دو محور 2585 میلی متر
فضای صندوق عقب 448 لیتر

 

خودرویی با طراحی گروهی

طراحی این خودرو توسط استودیو های طراحی سایک دیزاین در انگلستان و چین انجام شده که استفاده از زبان طراحی ام جی در قسمت های مختلف بدنه کاملا واضح است. طرح جلوی خودرو شباهت هایی با محصول محبوب مزدا یعنی CX-5 دارد و به نظر می رسد از این نظر برای ایرانیان جذاب خواهد بود. چراغ های بزرگ ، سپر حجیم و قطعات نقره ای رنگ روی بدنه توانسته اند ظاهری اسپرت ، جوان پسند و خشن را برای ام جی ZS فراهم نمایند.

 

 

نمای عقب خودرو نیز شباهت های بسیاری با دیگر محصول ام جی یاد شده یعنی GS دارد. تم اسپرت ظاهر در عقب خودرو نیز رعایت شده و شاهد استفاده از یک دیفیوزر نقره ای رنگ در زیر سپر عقب هستیم. در کل ام جی سعی داشته با طراحی این خودرو همانند برخی رقبایش ، خریداران از محدوده ی سنی جوان را به خودرو جلب کند.

 

 

داشبورد ساده و خلوت

در ادامه ی روند بالا ، برای جذب هر چه بیشتر جوانان به این خودرو ، طراحی سایک و ام جی کابینی خلوت و مطابق سلیقه ی جوانان را برای این خودرو طراحی نموده اند. البته این مورد می تواند برای خریدارانی که تمایل به داشتن کلید های بسیار در داشبورد خودرو دارند، چندان مطلوب نباشد.اما برای جوانان ، فرمان D شکل ، نشانگر های عقربه ای شکل و استفاده از قطعات نقره ای رنگ می تواند عاملی برای خرید باشد. مواد استفاده شده در کابین نیز کیفیت خوبی دارند و به نسبت رقم پرداختی ، از این نظر مشکلی نخواهید داشت. ایده ی دیگر ام جی در طراحی کابین ام جی ZS ، ارگونومی بهتر و کیفیت بیشتر مواد در مقایسه با تولیدات پیشین بوده است.

 

قوای فنی ، اقتصادی و کم مصرف

بر روی ام جی ZS یک پیشرانه ی 1.5 لیتری تنفس طبیعی قرار گرفته که در نگاه اول چندان جذاب به نظر نمی رسد ، اما با توجه به وزن نه چندان زیاد خودرو و جعبه دنده ی چهار سرعته ی اتوماتیک ، زمینه ساز عملکرد بهینه ی خودرو در دراز مدت خواهد بود. در ادامه می توانید مشخصات فنی این خودرو را مشاهده نمایید :

 

حجم موتور 1498 سی سی
توان تولیدی 118 اسب بخار
گشتاور تولیدی 150 نیوتون متر
نوع انتقال قدرت چهار سرعته ی دستی
وزن خالص 1258 کیلوگرم

 

ایمنی و امکانات

از آنجاییکه ام جی ZS در انگلستان عرضه می شود ، پس باید توقع ایمنی خوبی را از این خودرو داشته باشیم. این خودرو در تست تصادف موسسه ی یورو انکپ شرکت نموده و سه ستاره ی ایمنی دریافت کرده است که نتیجه ی قابل قبولی برای این خودروی اقتصادی است.

امکانات قرار گرفته بر روی این خودرو نیز بروز و مدرن هستند و مطابق پیشرفت روز سیستم ورود بدون کلید ، کروز کنترل ، دوربین عقب ، سنسور پارک ، صندلی برقی و مانیتور 8 اینچی لمسی مجهز به امکانات بسیاری همچون اپل کارپلی و آندروید اتو  بر روی این خودرو قرار داده شده اند.

 

پیشنهاد میکنیم از دست ندهید:  نتایج تست ایمنی اِم جی ZS توسط موسسه یورو اِن سی اِی پی (Euro NCAP)+ویدئو

 

قیمت و ارزش خرید

این خودرو اخیرا مجوز واردات به ایران را دریافت کرده است و ارزش گمرکی آن از سوی گمرک ایران 83343 یوان اعلام گردیده است که اگر در محدوده ی قیمتی 120-130 میلیون تومان به فروش برسد ، با توجه به افزایش قیمت های اخیر می تواند حرفهایی برای گفتن در بازار خودروی ایران داشته باشد.

محصولات ام جی ،  خودروهایی خاص در بازار ایران هستند و مشتریان می توانند از نظر قیمت پرداختی و کیفیت خودرو اطمینان نسبی داشته باشند. در صورتی که قیمت گذاری مناسبی برای این محصولات صورت گیرد و از نظر خدمات پس از  فروش نیز شاهد عملکرد ضعیف نمایندگان همانند گذشته نباشیم ، می توان به عملکرد این خودرو در بازار داخلی از نظر فروش امید داشت. در ادامه توجه شما را به کاتالوگ رسمی این خودرو جلب می کنیم :

 

 

 

7 دیدگاه

  1. 118 اسب برای همچین جثه ای !!! یک ضرر دیگه و فروش کم برای امجی چینی در مقابل پژو 2008 و سیتروئن کاکتوس c3 با اون زیبایی بصری و کیفیت فرانسوی هیچ امیدی براش متصور نیستم

    1. مسلما به پای اونا نمیرسه. این خودرو رو ندیدیم اما وزنش برابر وزن سمند سورن هست پس زیاد هم نباید بزرگ باشه و موتورش هم باید بتونه از پس جثه اش بر بیاد

  2. میخان اونایی که طالب تنوع هستند رو قصابی کنن . با این قیمت و مشخصات کاری از پیش نمیبره.داستر انتخاب خیلی معقولتریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا