ام جی RX5 ، یکی از جذاب ترین محصولات ام جی در راه ایران

چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | 8 نظر

ام جی RX5 ، یکی از جذاب ترین محصولات ام جی در راه ایران

ام جی RX5 ، یکی از جذاب ترین محصولات ام جی در راه ایران

ام جی RX5 یا رووی RX5 نماینده ای از طیف کراس اوور ها و خودروهای ترکیبی است که امروزه بازار خودروی دنیا را در انحصار خود دارند. یکی از جذاب ترین محصولاتی که ام جی برای بازار ایران در نظر گرفته است ، ام جی RX5 است که  در بازار چین با فروش بیش از 18 هزار دستگاه خودروی شناخته ای شده است و در طی دو سال گذشته در اکثر نمایشگاه های خودروی خاورمیانه رونمایی شده و به نظر می رسد سایک حساب ویژه ای روی  فروش آن باز کرده است.

این خودرو در ابتدا قرار بود توسط خودروسازی آذربایجان مونتاژ و به بازار داخلی ارایه شود ، اما گویا برنامه های ام جی در ایران تغییر کرده و باید منتظر مونتاژ این خودرو در سایتی دیگر و یا ورود از طریق واردات باشیم.

قبلا به بررسی دو خودروی ام جی که با سیاست های جدید این شرکت وارد بازار ایران شده اند ، پرداخته ایم ،

اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این خودرو ها هستید ، می توانید از لینک های زیر استفاده کنید :

نتایج تست ایمنی اِم جی ZS توسط موسسه یورو اِن سی اِی پی (Euro NCAP)+ویدئو

ام جی ZS  ، کراس اوور جدید ام جی برای بازار ایران

تجربه رانندگی با ام جی 360 توربو،رقیبی سرسخت در بازه زیر صد میلیون

 

 

ظاهر منحصر به فرد

ام جی نیز مانند بسیاری از تولید کنندگان خودرو ، زبان طراحی خاص خود را دارد و بسیاری از محصولاتش ظاهری نزدیک به هم دارند ، اما ام جی RX5 از این قاعده مستثنی است و نمی توان تشابهات چندان زیادی را با دیگر محصولات ام جی در آن دید. طراحان این خودرو تلاش کرده اند که این خودرو هویتی جدا از سایر محصولات ام جی داشته باشد.

این خودرو ابعاد و اندازه ای بزرگتر از ام جی GS دارد و می توان آن را یک شاسی بلند متوسط شهری نامید. در این سگمنت و در این بخش از بازار خودروهایی مانند چری تیگو سون ، بی وای دی S7 و در آینده هاوال H6 قرار دارند و شاهد رقابت خودروهای هموطن و هم سگمنت در این بخش از بازار خواهیم بود. ابعاد و اندازه ی این خودرو را می توانید  در ادامه مشاهده کنید :

ابعاد و اندازه 4545 * 1855 * 1719 میلی متر
فاصله ی بین دو محور 2703 میلی متر
حجم صندوق عقب 595 لیتر ، قابل افزایش به 1639 لیتر
وزن خاص 1592 کیلوگرم در نسخه ی تک دیفرانسیل ، 1680 کیلوگرم در نسخه ی دو دیفرانسیل ، 1700 کیلوگرم نسخه ی الکتریکی

 

طرح جلوی خودرو از اصول طراحی محصولات رووی بر گرفته شده و در نمای جانبی نیز سعی طراحان بر ایجاد بدنه ای عضلانی بوده است. نمای عقب خودرو نیز با استفاده از یک نوار کرومی و چراغ هایی شبیه به SUV های خانوادگی مطرح بازار ، طرحی مناسب دارد.  باید منتظر عرضه ی این خودرو در بازار داخلی باشیم تا واکنش هموطنان به ظاهر این خودرو مشخص شود.

طراحی کابین

همانند دیگر کراس اوور ام جی یعنی ام جی ZS ، طراحی کابین این خودرو ساده و خلوت است و خبری از کلید های بیشمار در آن نیست . صفحه نمایش نصب شده در این خودرو نسبتا بزرگ است و 10.4 اینچ  قطر دارد که در نگاه اول چشم بیننده ها را به خود جلب می کند. این نمایشگر تنها برای سرگرمی نیست و وظیفه ی ارتباط با بیشتر تجهیزات خودرو بر عهده ی این مانیتور است.  مطابق رسم بازار ، تنظیمات مربوط به کروز کنترل و سیستم صوتی در طرفین فرمان قرار دارند و نشانگر های ساده و کاربردی اطلاعات کافی را در اختیار راننده قرار می دهند.

قوای فنی جذاب

ام جیRX5 به همان موتوری مجهز است که پیش از این بر روی ام جی GS قرار داشت ، یعنی موتور دو لیتری توربوشارژر . البته نسخه ی الکتریکی آن موسوم به ERX5 ، همانطور که از نامش بر می آید مجهز به یک موتور الکتریکی است که در متنی جدا به آن خواهیم پرداخت. نسخه ای ضعیف تر از این خودرو با موتور 1.5 لیتری توربو با قدرت 169 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتون متر نیز وجود دارد که در ایران عرضه نمی شود. در ادامه مشخصات فنی این خودرو را می توانید مشاهده کنید :

 

مشخصات فنی نسخه ی بنزینی :

نوع پیشرانه دو لیتری توربوشارژر
کد پیشرانه MGE2.0TGI
حجم دقیق موتور 1995 سی سی
حداکثر توان تولیدی 220 اسب بخار در 5000 الی 5300 دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور تولیدی 350 نیوتون متر در 2500 الی 4000 دور بر دقیقه
جعبه دنده شش سرعته ی دو کلاچه
شتاب صفر تا صد رسمی 8.2 ثانیه

 

تعلیق

همان گونه که در بالا دیده اید ، این خودرو در دو نسخه ی تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل عرضه می شود که نسخه ی دو دیفرانسیل در صورت عرضه در بازار و قیمت گذاری مناسب ، می تواند به یکی از برترین خودروهای این بخش از بازار تبدیل شود. تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع مولتی لینک یا چند اتصاله به همراه آنتی رول است که نوید سواری نرم و لذت بخش را می دهد.

 نسخه ی الکتریکی

اخیرا سایک نسخه ی تمام الکتریکی این خودرو با نام ERX5 را نیز به سبد محصولات خویش افزوده است که طبق اعلام تولید کننده می تواند با باتری های فول شارژ مسافت 425 کیلومتر را بپیماید. این مدل تفاوت ظاهری چندانی با نسخه ی بنزینی ندارد و تنها شاهد افزودن چراغ های مه شکن به سپر جلوی خودرو هستیم.  اما در درون خودرو با استفاده از صندلی های لوکس ایتالیایی و سیستم تهویه هوای مدرن ، می تواند تجربه ای جالب و متفاوت را برای خریداران رقم بزند.این خودرو در بازار چین با بی وای دی سانگ EV300 رقابت می کند.

 

قوای فنی مدل الکتریکی

بر روی این خودرو یک باتری 48.3 کیلووات ساعتی قرار گرفته که وظیفه ی تامین انرژی موتور الکتریکی را بر عهده دارد و برای شارژ کردن آن به هفت ساعت زمان نیاز خواهید داشت. البته در حالت شارژ سریع می توانید در چهل دقیقه تا هشتاد درصد ظرفیت باتری ها را شارژ نمایید. سایر اطلاعات مربوطه در جدول زیر آورده شده اند :

 

مشخصات فنی نسخه ی الکتریکی :

نوع پیشرانه الکتریکی با همگام سازی PM
نوع باتری ها لیتیوم
حداکثر قدرت 114 اسب بخار
حداکثر گشتاور 255 نیوتون متر
حداکثر سرعت 135 کیلومتر در ساعت
شتاب صفر تا صد 12.5 ثانیه

 

قیمت

واضح است که امکان ساخت چنین خودرویی با این میزان از تکنولوژی در ایران وجود ندارد ، پس باید منتظر عرضه ی این خودرو به صورت وارداتی باشیم ، هر چند که در صورت قیمت گذاری مناسب و برقراری شرایط فروش رغبت انگیز برای مشتری ،  طرفداران خودروهای پاک می توانند از این خودرو در ایران استفاده کنند. قیمت این خودرو در بازار چین بسته به امکانات و تجهیزات بین 72600 الی 198800 یوان است . در ادامه می توانید کاتالوگ رسمی این خودرو را مشاهده نمایید :

 

امکانات و تجهیزات :

همانگونه که از خودروهای این روز بازار به خصوص نسخه های آسیایی انتظار داریم ، شاهد امکانات فراوانی بر روی این خودرو هستیم که شامل مواردی همچون سانروف ، آینه های برقی همراه با گرمکن ، نمایشگر 10.4 اینچی ، سیستم صوتی با هشت بلندگو ، سنسور نور برای چراغ های جلو ، گرمکن صندلی ها جلو ، سیستم استارت / استاپ موتور ، کروز کنترل ، چهار کیسه ی هوا ،رینگ های 18 اینچی آلومینومی ، سنسور پارک در جلو و عقب و دوربین 360 درجه می شود.

 

 قیمت و شرایط خرید

این خودرو در بازار چین با قیمتی حدود 187 هزار یوان عرضه می شود و در بازار عربستان سعودی با قیمتی حدود53000 ریال سعودی معادل 14100 دلار به فروش می رسد و انتظار داریم در بازار ایران با قیمتی در حدود 130 الی 140 میلیون تومان عرضه شود. این خودرو با توجه به این سبک از امکانات و قوای فنی ، می تواند به فروش مناسبی در بازار داخلی دست پیدا کند. در ادامه می توانید کاتالوگ این خودرو در دو مدل بنزینی و الکتریکی را مشاهده نمایید :


8 دیدگاه

  1. royksoop | اردیبهشت 23, 1397 | لینک نظر

    ی عده خیلی عقده ای هستن خب طرف علمش داره و تجربه منظورم سان مارتینه نظرش میگه تو چرا بهت فشار اومده متاسفانه تحمل شنیدن هیچ صدایی و نظری نداریم طرف میگه قیمتش بالاس ولی فنی خوبی داره این چ ربطی به سراتو داشت ؟؟ من خودم سراتو 2013 وارداتی دارم عین همین سراتوهای سایپاس فقط کیفیت رنگ بالاتره و آپشن هاش فوله اینقدرم جبهه نگیرین در مقابل خودورهای کره ای خودم ژاپن یداشتم یعنی مزدا 3 نیو به جرات میگم سراتو خیلی خیلی با کیفیتتر پر شتاب تره اینجا اگه امجی شاسی بلند بیاد ایران قیمتش خوب باشه چون 220 اسبه فکر کنم مشتری واسش زیاد باشه

    • در پاسخ به: royksoop

      امیرحسین | اردیبهشت 23, 1397 | لینک نظر

      اونجوری که به تو فشار اومد، به هیچکس فشار نیومد. ظاهرا کاربر جدید دنده6 هستی، اگه از قدیم اینجا بودی و کامنتها رو دنبال میکردی به کسی توهین نمیکردی

      • در پاسخ به: امیرحسین

        sunmartin | اردیبهشت 23, 1397 | لینک نظر

        شما به من مستقیما توهین کردی و از royksoop ممنونم که بنحو احسنت جواب شمارا داد روی چ حسابی جرات توهین به من را کردی ؟

  2. sunmartin | اردیبهشت 19, 1397 | لینک نظر

    نامگذاریش شبیه محصولات لوکس برترین خودورساز آسیاست یعنی لکسوس سری RX طراحی جالب توجهی داره کاملا رد پای چینی بودن در اون موج میزنه رگه ها یطراحی اروپایی د رهعیچ کجای خودرو وجود نداره چراع ها از رور کپی شدن و چراغ ها یپشت دقیقا چینی پسنده مثل برلیانس حال باید دید قیمت اینخودوری با امکانات بالا و موتور قوی 220 اسبی چنه برای بازار ایران؟