نتایج تست ایمنی اِم جی ZS توسط موسسه یورو اِن سی اِی پی (Euro NCAP)+ویدئو

سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | 1 نظر

نتایج تست ایمنی اِم جی ZS توسط موسسه یورو اِن سی اِی پی (Euro NCAP)+ویدئو

همانطور که می دانید، برند انگلیسی اِم جی موتور (MG Motor) که هم اکنون مالکیت آن در دست چینی ها است، مدت زیادی نیست که وارد بازار خودروهای شاسی بلند شده است. اولین شاسی بلند این برند، مدل GS بود که در ماه آوریل 2015 (حدوداً 2 سال و 10 ماه پیش) معرفی شد و از نظر ابعاد از مدل ZS بزرگتر بوده و به بازار کشورمان نیز راه پیدا کرده است. ZS که یک شاسی بلند جمع و جور به حساب می آید، سال 2016 در نمایشگاه خودروی گوانگژو در چین معرفی شد. این خودرو از نظر ابعاد چیزی بین اِم جی 3 و اِم جی GS است. ZS که رقیب نیسان جوک به حساب می آید، در بازار انگلیس تحت عنوان اِم جی XS شناخته می شود و هم اکنون در چین و تایلند به تولید می رسد. قیمت مدل پایه ZS در انگلیس معادل با 12,495 پوند است که 2385 پوند از ارزانترین مدل جوک کمتر است. از رقبای دیگر ZS می توان به خودروهای زیر اشاره کرد:

  • تویوتا C-HR
  • مزدا CX-3
  • پژو 2008
  • سیتروئن C3 اِیر کراس (Aircross)
  • رنو کپچر
  • میتسوبیشی ASX
  • هیوندای کُنا (Kona)
  • کیا اِستونیک (Stonic)
  • سئات آرونا (Arona)
  • فورد اِکو اسپرت (Ecosport)

پیشنهاد میکنیم از دست ندهید: ام جی ZS ، کراس اوور جدید ام جی برای بازار ایران

این خودرو از نمای روبرو شبیه به برخی مدل های مزدا و در عقب شبیه به برخی مدل های کیا است. ZS از دو نوع موتور بنزینی بهره می برد که نیروی تولید شده توسط آنها به چرخ های جلو انتقال داده می شود:

  1. موتور اول نسخه ای توسعه یافته از همان مدل 1.5 لیتری تنفس طبیعی 4 سیلندر است که روی اِم جی 3 هم موجود است که تنظیمات این موتور در هر بازار بسته به قوانین مربوط به آلایندگی در بازار مربوطه متفاوت است. مشخصات این موتور برای بازار چین و انگلیس در جدول زیر آمده است:
مشخصات فنی برای بازار چین برای بازار انگلیس
قدرت (اسب بخار) 118 105
گشتاور (نیوتن متر) 150 141
  1. موتور دوم یک موتور 3 سیلندر 1.0 لیتری جدید بوده که به توربوشارژر و سیستم تزریق مستقیم سوخت نیز مجهز است. این موتور با همکاری کمپانی چینی سایک موتور (SAIC Motor) و جنرال موتورز ساخته شده است. مشخصات این موتور برای بازار چین و انگلیس در جدول زیر آمده است:
مشخصات فنی برای بازار چین برای بازار انگلیس
قدرت (اسب بخار) 123 109
گشتاور (نیوتن متر) 175 160

بد نیست بدانید نسخه توربوی این خودرو با مشخصات بازار انگلیس و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک می تواند در عرض 12.4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

همانطور که می دانید، اِم جی ZS قرار است توسط مدیا موتورز، نماینده انحصاری برند اِم جی در ایران، وارد بازار کشورمان شود. اخیراً این خودرو توسط موسسه اروپایی یورو اِن سی اِی پی مورد تست واقع شده و موفق به کسب 3 ستاره ایمنی شده است. نتایج این تست در ادامه آمده است:

نتایج تست تصادف ام جی ZS

نتایج تست ZS در بخش های چهارگانه در جدول زیر آمده است:

سرنشین بزرگسال سرنشین خردسال عابر پیاده تجهیزات کمکی ایمنی
71% 51% 59% 29%

با توجه به نتایج تست و کسب تنها 3 ستاره، می توان گفت این خودرو به عنوان یک خودروی خانوادگی در سال 2017 ایمنی چندان بالایی ندارد. در ادامه می توانید تصاویر و ویدئوی تست تصادف این خودرو توسط موسسه یورو اِن سی اِی پی را مشاهده کنید:

ویدئوی تست تصادف اِم جی ZS توسط موسسه یورو اِن سی اِی پی:

 

 

 

نتایج تست تصادف ام جی ZS
نتایج تست تصادف ام جی ZS
نتایج تست تصادف ام جی ZS
نتایج تست تصادف ام جی ZS
نتایج تست تصادف ام جی ZS
نتایج تست تصادف ام جی ZS

 


1 دیدگاه

  1. محمد | اردیبهشت 18, 1397 | لینک نظر

    سلام البته ذکر این نکته ضروریه که آلفا رومیو جولیتا، رنو داستر، دی اس3 ، تیوولی هم سه ستاره گرفته اند