اخباراخبار خارجیفناوری و تکنولوژیهوا-فضا

همکاری ناسا و اوبر برای ساخت تاکسی پرنده

ناسا و اوبر روز چهارشنبه از همکاری خود برای ساخت تاکسی‌های پرنده خبر دادند.

شرکت اوبر دو سال پیش از طرح خود برای ماشین‌ برقی‌های پرنده پرده‌برداری کرده بود؛ ماشین‌هایی که بناست برای کاستن از حجم ترافیک شهرهای بزرگ و نیز کم کردن هزینه آمد و شد ساخته شوند.

یک سال بعد ناسا با طراحی «سامانه مدیریت ناوگان خودروی پرنده» در این پروژه سهیم شد. حالا این سازمان اعلام کرده است که می‌خواهد این طرح را با ساخت سامانه شبیه‌سازی پیش ببرد.

یافته‌های و اطلاعات سازمان ناسا بناست به خلق معیارها و مقررات صنعتی در راستای ایجاد این ناوگان هوایی کمک کند. سخنگویان ناسا و اوبر گفته‌اند امیدوارند تا سال ۲۰۲۳ پروازهای تجاری این سامانه امکانپذیر بشود. این سفرها را می‌توان به وسیله اپلیکیشن اوبر از پیش رزرو کرد.

 

خودروهای پرنده که VTOL (به اختصار وسایل پرواز و فرود عمودی) نام دارند بیشتر شبیه هلیکوپترهایی مجلل هستند اما شرکت اوبر مدعی است پرواز با آنها بسیار ایمن‌تر و ارزان‌تر از وسایل پروازی موجود در بازار است. اوبر اعلام کرده تا سال ۲۰۲۰ از خودروهای پرنده خود رونمایی خواهد کرد.

جایوون شین، مدیر اجرایی ناسا در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ «حمل و نقل هوایی در شهرها می‌تواند شیوه انتقال افراد و محموله‌ها را در شهرهای ما متحول کند و سبک‌ زندگی ما را به شکلی بنیادین تغییر دهد،‌ چنانکه تلفن‌های هوشمند چنین کردند.»

خدمات آینده‌ در آسمان

شرکت اوبر تنها شرکتی نیست که برای ارائه خدمات آینده‌اش به آسمان چشم دوخته است،‌ پیش از این غول هوایی ایرباس و نیز شرکت نوپای گووک به پشتیبانی گوگل از آغاز طرح‌های مشابهی خبر داده‌ بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا