اخباراخبار خارجی

معرفی سومین ب ام و الکتریکی

ب ام ویکی از پیشگامان ساخت خودروهای الکتریکی بود. این شرکت پنج سال پش اولین ب ام و الکتریکی خود را به بازار عرضه کرد. با وجود موفقیت این مدل، تعداد محصولات الکتریکی ب ام و به دو ماشین محدود شد. ب ام و هفته پیش با رونمایی از یک کانسپت در پکن از عرضه سومین مدل خود خبر داد.

ب ام و iX3 اولین مدل ب ام و الکتریکی است که با ظاهری شبیه به ماشین‌های معمولی به بازار عرضه می‌شود. موتور الکتریکی این ماشین ۲۷۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند و با شارژ کامل می‌تواند تا ۴۰۰ کیلومتر حرکت کند. به گفته ب ام و با شارژر‌های قوی می‌توان باتری‌ها را ظرف سی دقیقه شارژ کرد.

از نظر ظاهری ماشین به شاسی‌بلند‌های غیرالکتریکی ب ام و شبیه است. مهمترین تغییر در نشان ب ام و در جلوی خودرو داده شده که برای اولین بار دو بخش جلوپنجره مشهور ب ام و به یکدیگر وصل شده است.

 

تولید شاسی‌بلند ب ام و الکتریکی از سال ۲۰۲۰ در چین آغاز خواهد شد

 

تولید این ماشین از سال ۲۰۲۰ در چین آغاز خواهد شد و از آنجا به بازارهای دیگر از جمله آمریکا صادر می‌شود. به نظر می‌رسد دعوای اخیر تجاری آمریکا و چین که به گذاشتن تعرفه‌ برای محصولات چینی منجر شد، باعث نشده ب ام و در برنامه‌های خود تجدید نظر کند.

بازار شاسی‌بلندهای الکتریکی به سرعت در حال گسترش است. جگوار به تازگی مدل i-Pace را معرفی کرده و آئودی خود را برای رونمایی از مدل Q6 E-Tron آماده می‌کند. مدل EQ C مرسدس-بنز هم قرار است در سال ۲۰۱۹ به بازار بیاید.

ب ام و که مدل‌های الکتریکی‌اش را با پیشوند i از دیگر مدل‌هایش متمایز می‌کند، در حال حاضر دو مدل الکتریکی i3 و هیبرید-الکتریکی i8 را در بازار دارد. اما این شرکت نام‌های i1 تا i9 و iX1 تا iX9 را به نام خود ثبت کرده که نشان می‌دهد. مدل‌های الکتریکی بیشتری از این کارخانه در راه است.

1 دیدگاه

  1. چرا بی ام و ماشینهای برقیشو این شکلی میسازه چرا اینقدر مدلهای برقیش کمه؟ چون هنوز باورش نشده که عمر ماشینهای فسیلی به پایان رسیده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا