اخباراخبار خارجی

تغییر استراتژی طراحی هیوندای در ماشین هایش

مدیر طراحی هیوندای می‌گوید این کارخانه نمی‌خواهد مدل‌هایش در آینده، مانند خودروسازان آلمانی، به یکدیگر شبیه باشد. هیوندای دو ماه پیش با رونمایی از کانسپت “لوفیل روژ” (Le Fil Rouge) در نمایشگاه ژنو، استراتژی تازه خود برای طراحی خودرو را به نمایش گذاشت. سانگ‌یوپ لی، مدیر طراحی هیوندای هفته پیش اعلام کرد دومین کانسپت این کارخانه که در پاییز نمایش داده خواهد شد جزییات بیشتری از این استراتژی را آشکار خواهد کرد.

مرسدس-بنز، آئودی و ب‌ام‌و به طراحی مدل‌های شبیه به یکدیگر مشهورند. این استراتژی که اصطلاحا شیوه “عروسک‌های روسی” نامیده می‌شود. این شیوه با تاکید بر هویت مشترک بصری مارک به مدل‌های ارزان‌تر کارخانه کمک می‌کند با وام گرفتن از مدل‌های لوکس‌تر اعتبار بیشتری کسب ‌کنند. اما سانگ‌یوپ لی در مصاحبه با هفته‌نامه انگلیسی اتوکار گفته تعداد مدل‌های هیوندای آنقدر زیاد شده که نمی‌توان همه را با یک الگوی واحد در ابعاد مختلف طراحی کرد.

 

اولین مدل هیوندای که براساس کانسپت لوفیل روژ طراحی میشود در سال ۲۰۱۹ به بازار خواهد آمد

 

مدیر طراحی هیوندایی برای شرح استراتژی جدید کارخانه مهره‌های شطرنج را مثال زده و گفته گرچه این مهره‌ها با تفاوت دارند اما در کنار هم یک گروه واحد را تشکیل می‌دهند. اولین مدلی که براساس استراتژی جدید هیوندای طراحی می‌شود به احتمال زیاد نسل جدید مدل سوناتا است که در سال ۲۰۱۹ به بازار خواهد آمد.

سانگ‌یوپ لی یکی از ستاره‌های صنعت خودروی کره جنوبی است. او تجربه کار با پینین‌فارینا، پورشه و جنرال موتورز را دارد و پیش از پیوستن به هیوندای در سال ۲۰۱۶، مسئول طراحی بدنه بنتلی بود. او می‌گوید ماشین‌های هیوندای تاکنون به دوام و با صرفه بودن مشهور بودند و او حالا می‌خواهد محصولات جدید هیوندای رابطه‌ای احساسی با مخاطب برقرار کند.

6 دیدگاه

  1. سانگ یوپ لی نام مطرحی در صنعت خودرو های مشهور است
    وی با افراد مشهوری مثل آابرا بیرمن و پیتر شرایر و جناب جی جی کار کرده مدل های جدید هیوندای مانند همین مدل سیال با طراحی سوپر کار لوفیل روژ میتوانند برگ جدیدی در طراحی این شرکت معظم باشند اگر خودروی خروجی از استراکچر های هیوندای مشابه این کانسپت باشد طراحی کورسی مانندی را شاهد خواهیم بود

    1. موافقم. هیوندا واقعا خوب پیشرفت کرده و بعد از آلمان و ژاپن، بهترین گزینه خرید محسوب میشه. اما مثلا در ایران، خودرویی بنام تالیسمان ارائه شد که براحتی تونست بازار اپتیما و سوناتا را تقریبا بشکل کامل بگیره. برنامه هیوندا یا کیا برای مقابله با چنین خودرویی چیست؟ ضمن اینکه نسل جدید تالیسمان با موتور 1.8 توربو (نه 1.6 فعلی) و توان 222 اسب و سیستم تعلیق مستقل، امسال عرضه و به ایران هم خواهد آمد. با وجود این خودرو، باز هم شکست هیوندا و کیا در ایران، محتمله. موافقید؟

      1. هر برندی طرفداران خودش داره اگه به برنامه فروش هیوندای و رنو نگاه کنید در سطح جهانی متوجه میشید که هیوندا بیشتر در روسیه ایران امارات تایلند کره ژاپن چین هند بیشترین فروش داره و در قاره آمریکا برند مطرحی است که بلحاظ کیفیت بهمراه کیا رساله جوایز متعددی دریافت میکنه از طرف دیگه رنو در اروپا به همراه پژو و سیتروئن جزو پرفروشترین ها هستند اما بلحاظ کیفیت اگه بخوایم منصفانه بگیم برند کیا هیوندای کیفیتشون واقعا بالاتره از محصولات فرانسوی است گو اینکه خود رنو کپچر و تالیسمان هم در شرکت سامسونگ رنو تولید میشن د رکشور کره جنوبی بلحاظ طراحی من حقیقتش بخواید هودورهای رنو اصلا نمیپسندم اما پژو را بله واقعا طراحی زیبایی دارند اما رنو کجار و رنو کپچر و رنو کلیو و مگان خودروهای خوب و ثابت شده ای هستند همین اپتیمایی که ازش نام بردید 4 سال پیاپی جایزه کیفیت و بهترین طراحی جهان از red.dot آلمان کسب کرد اگه فروش تالیسمان بالا بودخ بخاطر عملکرد عالی شرکت وارد کننده بوده وگرنه اپتیما هیچ کم و کسری نسبت به تالیسمان نداره و در مبحث طراحی interior و exterior واقعا زیبایی خارق العاده ای داره

        1. درسته. در بازار آمریکا فروش هیوندا واقعا خوبه. گرچه اتحاد رنو با نیسان بزودی این شرکت را بزرگترین خودروساز جهان خواهد کرد. ضمن اینکه در ایران مقوله ظاهر بیش از هر جای دیگری میتونه تاثیرگذار باشه
          امیدوارم هیوندا هم با موتورهای توربو عرضه بشه تا مقوله کم شتاب بودنشون نیز رفع شه.

          1. کاملا همینطوره البته قراره مثل سرانو سری gdi اپتیما هم به سوپر شارژ با توربو مجهز بشه
            بالاخره هر شرکتی یکیری نواقص هم داره و حرف شما رو کاملا تایید میکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا