آمریکاییاخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

بررسی بلند مدت تسلا مدل سه ، یکی از جذاب ترین خودروهای الکتریکی بازار

تسلا مدل سه ، محصولی معروف و خوش قیمت از کمپانی تسلاست ، شرکتی که همواره خلاف جهت سایر خودروسازان بین المللی حرکت می کند. تسلا بیشتر از آن که شبیه یک برند خودرویی باشد که تنها به فکر فروش خودروهای مختلف خود است ، بیشتر شبیه یک شرکت فعال در حوزه ی تکنولوژی عمل می کند که از عملکرد این خودروساز در توسعه ی محصولاتی همچون مدل ایکس و مدل اس سدان مشخص است.

تسلا مدل سه ، تکنولوژی تسلا با قیمتی مناسب

تسلا مدل سه اولین خودروی تسلاست که با قیمتی شبیه به سایر خودروهای معمول بازار و در مقیاس وسیع به بازار ارایه می شود. از دید خودرونویسان وب سایت motorweek ، می توان این خودرو را خودروی آینده نامید. کاری که این شرکت در تسلا مدل سه انجام داده است شبیه به عملکرد بی ام و در سری سه می باشد ، یعنی تهیه ی یک استاندارد و الگو برای پیروی دیگر شرکت های خودروسازی.

تسلا مدل اس در مقیاسی کوچکتر

تسلا مدل سه در حقیقت نسخه ای کوچکتر از تسلا مدل اس است که شتاب کمتری نیز دارد. جلو پنجره ی این خودرو شباهت دقیقی به برادر بزرگترش دارد اما در انتهای سقف ظاهری هاچ بک گونه داریم که نشان می دهد این خودرو یک سدان سایز متوسط نیست و یک سدان جمع و جور به حساب می آید. این خودرو پنل های معمول خودرو های لوکس بازار را به همراه دارد که نشان می دهد رقیبی برای هیوندای الانترا نمی تواند باشد ، اما طبق شنیده ها تسلا قصد دارد ویژگی های لوکس بیشتری را بر روی این خودرو اعمال کند.

طراحی داخلی شگفت انگیز

تسلا همیشه در بخش طراحی داخلی جذاب و نوآور بوده و در تسلا مدل سه نیز این رویه حفظ شده است. تسلا در طراحی این خودرو سعی در مینیمال کردن طراحی داشته است و البته مطابق رویه ی تسلا ، باید بهترین مینیمالیسم در این خودرو اعمال می شده است. یه خط ساده ی تیره با دریچه های تهویه ی هوا ، فرمان دو شاخه ای و یک صفحه نمایش لمسی افقی بدون هیچ دکمه ای ، شماره ای ، دستگیره ای یا  هیچ کلید فیزیکی قابل مشاهده بخش اعظم طراحی ساده و کاربردی داشبورد را تشکیل می دهند.

نمایشگر همه کاره  و دردسر ساز !

تمام اطلاعات مربوط به خودرو در صفحه نمایش 15 اینچی خودرو نمایش داده می شود و استفاده ی زیادی از آن می شود. اگر چه این صفحه نمایش ثابت است و قابلیت کج شدن ندارد و بنابراین راننده نیاز دارد تا هر وقت نیاز دارد سرش را به سمت آن برگرداند. نکته ی منفی در اینجا این است که وضوح بالای صفحه نمایش همواره مخاطب را به نگاه کردن به صفحه نمایش وادار می کند و می تواند موجب حواس پرتی فراوان راننده شود و حادثه آفرین باشد.

سواری و راحتی خودرو

صندلی های خودرو راحت هستند و هم در عقب و هم در جلو ، سرنشینان فضای پای کافی را برای سرنشینان فراهم می سازند. سواری خودرو نیز با سیستم تعلیق نسبتا پیشرفته نرم است اما نه خیلی سفت است و نه خیلی نرم که موجب حرکات موجی شود . سواری این خودرو بیشتر شبیه به سدان های اسپرت اروپایی است. ماشین شرکت داده شده در این تست مربوط به یک مالک آمریکایی است که از تجربه ی سواری با آن احساس رضایت دارد.

تجربه ی خبرنگاران motorweek از رانندگی با این خودرو

بیل کلارک : تسلا مدل سه یک خودروی عالی برای رانندگی و یک ماشین عالی است. فضای درون خودرو جمع و جور است ، پاسخگویی به فرمان های راننده در این خودرو فوق العاده سریع می باشد و راننده می تواند قدرت زیادی را در پدال گاز زیر پایش احساس کند. از نظر من این خودرو شباهت های فراوانی با سری سه بی ام و دارد و همان احساس سدان اسپرت آلمانی را برای راننده فراهم می کند. این ماشین به خوبی تسلا مدل اس عمل می کند و به همان اندازه واکنش سریعی به فرمان های راننده دارد.

جان دیویس : تعلیق عقب تا حدودی پر سر و صدا عمل می کند که البته شنیده شدن این سر و صدا ناشی از نبود موتور احتراق داخلی در این خودروست . قدرت موتور این سدان جمع و جور الکتریکی 271 اسب بخار است که نتیجه ی آن شتاب صفر تا صد قابل توجه پنج ثانیه ای است.

 شیشه های بسیار ، حق بیمه ی بالاتر

در ساخت این خودرو مقدار بسیار زیادی شیشه به کار رفته و حتی سقف خودرو نیز شیشه ای است که این مورد بر حق بیمه ی خودرو تاثیر گذار است. البته اینکه شما خودرویی مملو از شیشه سوار شده اید ، قطعا تحسین برانگیز بوده و احساس متفاوتی را به شما منتقل می کند.

محدوده ی حرکت و باتری

مدل پایه ی تسلا مدل سه یک باتری 50 کیلووات ساعتی دارد و مدل بالاتر ، مجهز به یک باتری 70 کیلووات ساعتی است. محدوده ی برد مدل پایه 220 مایل یا 354 کیلومتر و محدوده ی برد مدل بالاتر 310 مایل یا 499 کیلومتر می باشد. به گفته ی تسلا ، مدل های دو موتوره و مدل های چهار چرخ محرک از سال جاری به سبد محصولات افزوده می شوند.

مصرف سوخت

این خودرو مطابق اندازه گیری های رسمی سازمان انرژی آمریکا ، مصرف سوختی معادل 1.7 لیتر در هر صد کیلومتر در شهر ، 1.91 لیتر در هر صد کیلومتر در بزرگراه و 1.8 لیتر در هر صد کیلومتر در حالت ترکیبی دارد. مصرف انرژی این خودرو 2.1 بشکه نفت در سال بوده و میزان تولید کربن دی اکسید آن رقمی نا چیز و نزدیک به صفر است.

برچسب قیمتی

تسلا مدل سه نخست به صورت مدل پایه و با برچسب قیمتی 35000 دلاری عرضه شد که به راحتی توانست بازار را به سلطه ی خویش در آورد . در حال حاضر مدل پایه موجود نیست و خریداران تنها قادر به خرید نسخه ی قوی تر با برچسب قیمتی 50 هزار دلاری باشند که مجهز به بسته های پرمیوم و رانندگی خودکار است.

پایان سخن

تسلا مدل سه یکی از بهترین محصولاتی است که در آن می توان همگرایی تکنولوژی های پیشرفته و خودروهای معمول بازار را دید و این نتیجه از رانندگی عالی آن بدست آمده است. چیزی که در حال حاضر مشخص است ، فراگیر شده خودروهای تمام الکتریکی در آینده است و اینکه تسلا با مدل سه توانست یک استاندارد برای این دسته از خودروها ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا