اخباراخبار داخلیاسلایدرام جی

ام جی 6 مدل 2018 ، بازگشت پر قدرت ام جی به بازار سدان ها

ام جی 6 یکی از خودروهای اسپرت و محبوب بازار ایران بود که نسل جدید آن در مهر ماه سال گذشته معرفی شد و اکنون بزودی شاهد حضور این خودرو در بازار داخلی خواهیم بود. ام جی در گذشته خودروهای اسپرت دو نفره و سبکی را تولید می نمود که با قیمت مناسبی که داشتند ، در زمان خود بسیار معروف بودند. ام جی 6 تلاشی از این شرکت برای ارایه ی محصولی جذاب اما این بار در سبک سدان است.

قبلا به بررسی سه خودروی ام جی که با سیاست های جدید این شرکت وارد بازار ایران شده اند ، پرداخته ایم ،اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این خودرو ها هستید ، می توانید از لینک های زیر استفاده کنید :

https://dande6.com/76767

https://dande6.com/72768

https://dande6.com/76632

https://dande6.com/76803

 

ظاهری لوکس تر از گذشته

هفت سال پیش بود که نسل اولیه ی این خودرو به بازار های جهانی عرضه شد و در بازار خودروی ایران نیز حضور نسبتا خوبی داشت. نسل جدید این خودرو ظاهری لوکس دارد و خطوط طراحی جدید ام جی با بهره گیری از جلو پنجره ی جدید در آن دیده می شود.

هدف ظاهر جدید ، جلب خریداران جوان

به گفته ی مدیران ام جی ، در طراحی ام جی 6 جدید ، هدف نفوذ در بازار مشتریان جوان است که علاقه ای به سگمنت کراس اوور ها و خودروهای ترکیبی ندارند و در عوض سدان های اسپرت و میان قیمت برای آنان جذابیت دارد. ترکیب چراغ های روشنایی در روز و جلو پنجره با آرم نسبتا بزرگ ام جی در میانه ی آن به همراه سقف هاچ بک شکل توانسته اند چهره ای جذاب را برای این خودرو فراهم آورند.

فضای داخلی ساده و مدرن

فضای داخلی این خودرو همانند دیگر خودروسازان بریتانیایی ، تا حد امکان ساده و مدرن طراحی شده و فاصله ی بین دو محور 2715 میلی متری این خودرو ، فضای راحتی را برای سرنشینان فراهم ساخته است.

طراحی مینیمال

به نظر می رسد که سبک طراحی مینیمال یعنی استفاده ی حداکثری از هر کنترلر در بین خودروسازان در حال افزایش است و بسیاری از آن ها از جمله تسلا ، جگوار – لندروور و مرسدس بنز به این سو حرکت کرده اند و ام جی نیز می خواهد ثابت کند که خودروسازی در سبک جهانی است.

 

طراحی داخلی ، ساده و کارا

صندلی ها از تریم دو رنگ مشکی و قرمز بهره می برند و در بخش میانی داشبورد نیز از چرم مشابه با صندلی ها استفاده شده است. سیستم سرگرمی این خودرو در قالب یک نمایشگر هشت اینچی لمسی ارایه می شود که Zebra 2.0 نام دارد. فرمان سه پره چند کاره ، ورودی های هوای توربینی شکل به سبک مرسدس و تزیینات شبیه به فیبر کربن از دیگر ویژگی های قابل توجه در داشبورد این خودرو هستند. لازم به ذکر است که تنظیمات صندلی های جلو به صورت دستی در شش جهت برای راننده و چهار جهت برای سرنشین جانبی صورت می گیرد.

اطلاعات مربوط به ابعاد و اندازه :

ابعاد 4965*1848*1462 میلی متر
فاصله ی بین دو محور 2715 میلی متر
وزن خالص 1320 کیلوگرم
ظرفیت صندوق عقب 424 لیتر ، قابل افزایش به 1170 لیتر

 

قوای فنی ، مشترک با MG GS

این خودرو مجهز به یک پیشرانه ی 1.5 لیتری توربو می باشد که با نسخه ای از ام جی GS که در بریتانیا به فروش می رسد مشابهت دارد. در زمینه ی انتقال قدرت ، ام جی برای این خودرو یک جعبه دنده ی دو کلاچه تدارک دیده است که در کنار وزن متناسب خودرو ، می تواند شتاب خوبی را برای این خودرو فراهم سازد.چ

البته نسخه هایی از این خودرو با پیشرانه های ضعیف تر و یا گیربکس های دستی وجود دارند که به احتمال قوی به ایران راه نخواهند یافت.

جدول مشخصات فنی ام جی 6 مدل 2018

نوع موتور 1.5 لیتری توربوشارژر
قدرت 170 اسب بخار
گشتاور 250 نیوتون متر
جعبه دنده هفت سرعته ی دو کلاچه
حداکثر سرعت 210 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ترکیبی 5.9 لیتر در هر صد کیلومتر

نسل پیشین ام جی 6 در انگلستان عرضه نشد و این شرکت تنها به فروش ام جی GS بسنده کرد ، اما حالا این شرکت قصد دارد تا این خودرو را در زادگاهش عرضه نماید و برای آن برچسب قیمتی 18 هزار دلاری در نظر گرفته است که رقابت را برای این خودرو می تواند مشکل کند.

نسخه ی پلاگین هیبریدی

علاوه بر نسخه ی بنزینی ، نسخه ای هیبریدی از این خودرو مجهز به یک پیشرانه یک لیتری سه سیلندر احتراق داخلی و یک موتور الکتریکی در کنار هم عرضه خواهد شد که در مجموع می تواند 228 اسب بخار قدرت و 622 نیوتون متر گشتاور را در اختیار راننده قرار دهند.

طبق اعلام ام جی مصرف سوخت نسخه ی پلاگین هیبریدی قابل توجه بوده و تنها به 1.5 لیتر بنزین در هر صد کیلومتر در حالت ترکیبی نیاز دارد.

امکانات و تجهیزات

پیش تر گفتیم که ام جی با ارایه ی این مدل خریداران جوان را مد نظر قرار داده و به همین منظور در این خودرو سیستم استفاده از اینترنت برای سرنشینان تدارک دیده شده است. هم چنین فرامین صوتی در امکانات این خودرو لحاظ گردیده که در صورت حضور در ایران می تواند برای مشتریان جذاب باشد. برای راننده نیز به جای نشانگر های سنتی ، یک صفحه نمایش 12.3 اینچی ایفای نقش می کند.

از دیگر امکانات این خودرو می توان به سیستم استارت دکمه ای و ورود بدون کلید ، شیفتر های پشت فرمان ، کروز کنترل ، اتو هلد ، روکش چرمی صندلی ها ، ترمز پارک اضطراری ، ترمز پارک خودکار و سیستم رانندگی از راه دور اشاره کرد. با کمک این سیستم در سرعت های پایین به وسیله ی یک اپلیکیشن می توان خودرو را کنترل نمود.

نتیجه گیری و پیش بینی

این خودرو با توجه به این سبک از ابعاد و قوای فنی در صورت ورود به بازار ایران باید با سدان های مطرحی همچون کیا سراتو و هیوندای الانترا رقابت کند که اکنون قیمتی بالای 200 میلیون تومان دارند و در صورت قیمت گذاری مناسب ارایه دهنده و ایجاد شرایط فروش مطلوب مشتری ، می تواند از پس رقیبان کره ای و ژاپنی اش بر بیاید. امیدواریم این خودرو به صورت مونتاژ داخل عرضه شود تا با کمتر شدن بهای تمام شده ، هموطنان بیشتری بتوانند از این خودروی مقرون به صرفه و جذاب استفاده کنند.

کاتالوگ ام جی 6 مدل 2018

3 دیدگاه

  1. یکی از زیباترین خودورهای ساخته شده امجی که بسیار از سبک و سیاق مزدا 3 بنز و بی ام دبلیو در اون استفاده شده طراحی خارجی میشه گفت تقریبا نقصی نداره جلو پنجره و ورودی هوای بزرگ و چراغ های مخوف که پیشتر شرکت معظم بی ام دبلیو از اون استفاده کرده یعنی همون هدلایت ها همون لنز استفاده کرده بود در کل جالب و با ابهت خلاقانه طراحی شده اند نمای عقب خودور بی شک شمارو به یاد محصول بسیار زیبای مرسدس بنز میندازه و کافیه مارک عقب خودور با سه ستاره درخشان بنز تعویض کنید حاصل کار از عقب مرسدس بنز میشه جلو پنجره هم همون جلو پنجره مشهور و زیبای مزدا است
    تریم داخلی همانطور که در توضیحات مرتضی قانع گفته شد مینیمال یعنی استفاده کاربردی تر و پرهیز از شلوغی که البته من زیاد نمیپسندم مثلا یک کلید چندین کار انجام بده در پورشه کیا مزدا و سوبارو و پژو از این روش استفاده نمیشه
    البته ترکیب رنگ بسار زیبا انتخاب شده و کلیت خودور زیبا و اسپرته نقطه عطف امجی 6 موتور 170 اسبی اتاق حجم دار و قسمت شیشه عقب خودور که بنظر من ناچ بکه بیشتره تا شبیه هاش بک

    1. این خودرو واقعن جذاب هست نسبت به نسل قبلی حدود 200 کیلو سبکتر شده و بسته به موتور 170 اسبی یا 190 اسبی شتاب 7/3 یا 6/6 خواهد داشت . از زمان عرضه در بازار چین حدود 50 هزار دستگاه فروش رفته و بسیار با استقبال روبرو شده.

  2. متاسفانه بعد از موفقیت ام جی ۶،اشتباه در قیمت گذاری و عرضه ی بی سر و ته gs،این برند رو برندی بدون آینده و متضمن ضرر زیاد برای خریدارانش کرد…اما این مدل انصافا جذابه.خیلی سخته که دلت نخوادش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا