گردشگری

نکته هایی در خصوص امنیت عابرین پیاده در استانبول

در استانبول رفتار با عابرین پیاده همانند رفتاری که در منزل با آن ها می شود نیست. جز‌در مکان هایی مانند مسجد سلطان احمد، خیابان استقلال، مسجد اورتاکوی و البته جزایر پرنس، این اتومبیل است که حکومت می کند. با این حال بهترین راه برای گشتن شهر پیاده روی است. ولی به علت سلطه ماشین ها، پیشنهاد می کنم برای امنیت خودتان قبل از رفتن به خیابان های تاریخی استانبول با این نکته ها آشنا شوید.

از پیاده رو ها و ایستگاه های اتوبوس مشخص شده استفاده کنید

به عنوان عابر پیاده در صورت استفاده نکردن از پیاده رو قانون از شما حمایت نمی کند؛ بنابرین از راه رفتن در خیابان ها پرهیز کنید و تنها هنگام رسیدن به یک ایستگاه مشخص شده از اتوبوس پیاده شوید.

از گذرگاه ها، پل ها و زیرگذر های عابر پیاده استفاده کنید.


از افراد محلی تقلید نکنید، آن ها را در حال رد شدن از خیابان و تغییر مسیرهای ناگهانی خواهید دید که با فاصله کم از ماشین ها، از خیابان رد می شوند. این کار را شما امتحان نکنید!
به جای این از گذرگاه ها، پل ها و زیرگذر های عابر پیاده استفاده کنید. حتی اگر برای مسیرتان انحراف کمی ایجاد کند.

کورکورانه به چراغ های راهنمایی و رانندگی اعتماد نکنید.

زمانی که چراغ عابر پیاده سبز می شود ابتدا از ایستادن کامل ماشین ها مطمئن شوید و سپس از خیابان رد شوید. زمانی که چراغ عابرپیاده قرمز می شود تلاش نکنید سریعا به طرف دیگر بروید. برخی راننده ها در لحظه ی سبز شدن راه می افتند و ممکن است شما وسط خیابان، مکانی غریب و معذب، گیر بیفتید.

مراقب جیب بر ها و خیابان های ناآشنا باشید.


در آخر، همچنان نکته هایی برای پرهیز از کلاهبرداری از گردشگر ها در استانبول و سایر کشور های جهان وجود دارد. در مکان ها و خیابان های شلوغ مراقب جیب بری باشید . شب هنگام از مکان های پرت و دور افتاده اجتناب کنید، در عوض از تاکسی و وسایل حمل و نقل عمومی برای رسیدن‌ به مقصد خود استفاده کنید.

آیا این ها استانبول را نا امن می کنند؟


مسلما خیر! اتفاقا از نظر من استانبول از امن ترین شهر های جهان است. تنها باید از نکته هایی که من در اینجا به آن اشاره کردم پیروی کنید تا در فضای همیشگی استانبول که خیابان ها و محله هایش را خاص می کند زمانی عالی را بگذرانید.
 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا