اخباراخبار خارجیفناوری و تکنولوژی

مرگ و میر ناشی از حادثه رانندگی در ارتباط با خودرو خودران اوبر،احتمالا نقص نرم افزاری

با توجه به اخباری جدید از سمت خبرگزاری The Information، خودرو های اوبر بدلیل نقص نرم افزاری تحت پوشش خبری منفی قرار گرفته اند، زیرا یکی از آنها در ماه مارس گذشته با فردی بنام  Elaine Herzberg  برخورد کرده و موجب کشته شدن وی شده است.
به گفته ی دو نفر از بخش فناوری و اطلاعات، بروز تصادفات توسط خودرو اوبر  می تواند بدلیل نقص در سیستم نرم افزار و نادیده انگاشته شدن اشیا توسط سیستم بوده باشد.
تنظیمات سیستم نرم افزاری می توانند بسیار سرنوشت ساز باشند :
تنظیمات خودرو های خودران در حالتی تنظیم شده اند که اشیا کوچک را نادیده بگیرند و به راه خویش ادامه بدهند، حال ممکنست یک عابر پیاده یا دوچرخه سوار را نیز همچون اشیای کوچک تشخیص دهند و از روی آنها بدون هیچگونه واکنشی، عبور کنند.  عملکرد سیستم خودرو های خودران بدین شکل است که اشیا کوچک را در حکم ” مثبت کاذب ” تلقی می کنند.
در حقیقت این سیستم، اشیایی از قبیل کیسه های پلاستیکی را در وسط جاده تشخیص داده و با توجه به میزان حساسیت تنظیم شده، تصمیم بر عبور از روی آن می گیرد. حال به مورد تصادف اخیر باز گردیم، متوجه می شویم که سنسور های خودرو توانسته اند عابر پیاده و یا دوچرخه سوار را تشخیص دهند اما این سیستم نرم افزاری بوده است که تصمیم بر حرکت بدون توقف داشته است.
فعلا این نتایجی می باشد که از تحقیقات اخیر درباره خودرو های خودران بدست ما رسیده است و در ادامه از شورای ملی حمل و نقل (NTSB) انتظار می رود که نتایجی با جزئیات بیشتر در اختیار مطبوعات و مردم بگذارد.
شرکت Uber اعلام کرده است که در تحقیقات خویش همواره با NTSB همکاری خواهد داشت و به پشتوانه ی حمایت و اعتماد NTSB، موضوع اخیر را پیگیری کرده و سعی بر افزایش سیستم ایمنی خودرو های خودران خواهد داشت.
ماه گذشته به هیچ وجه ماه خوبی برای شرکت Uber نبوده است. ابتدا اینکه تمامی آزمایشات رانندگی برای تست خودرو های خودران به حالت تعلیق درآمده اند، Lior Ron بعنوان یکی از بنیانگذاران این شرکت، Uber را ترک کرد و همچنین شرکت تراشه سازی Nvidia از شرکت Uber فاصله گرفته است.
در حال حاضر، این شرکت زیر سایه ی اخبار منفی و کشته شدن یک زن توسط خودرو های خودران قرار گرفته است اما به همگان قول داده است که امنیت خودرو ها را به بهترین شکل افزایش دهد تا شاهد بروز دوباره ی چنین تصادفاتی نباشیم.

تعلیق در تویوتا

شرکت خودرو سازی تویوتا، بخش ساخت خودرو های خودران خویش را به حالت تعلیق نگه داشته است و اعلام کرده : ” با توجه به اخبار اخیر، ما احساس می کنیم که این حادثه منجر به بروز هیجانات منفی نسبت به این خودروها شده است، از این جهت ما فعلا خودرو های خویش را در جاده های عمومی و پر رفت و آمد آزمایش نمی کنیم.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا