سایر نقلیهکشتی

کشتی جدید “ QE2 “ ملکه الیزابت 2 در دبی

صاحبان جدید کشتی Queen Elizabeth 2 (QE2)، کشتی را بشکل یک هتل شناور بازسازی نموده و در 18 آوریل جشنی بمنظور بازگشایی اولیه بر پا خواهند کرد.
مجموعه PCFC Hotels با کمک بخشی از بنادر، گمرک و مناطق آزاد دولت دبی، توانسته است بازسازی طولانی مدت کشتی افسانه ای  QE2 را به سرانجام برساند، همچنین آن را آخرین مقصد مهم گردشگری در شهر دبی برای توریست ها خوانده است.
کشتی تفریحی و شناور QE، تاریخچه ای بمدت 5 دهه دارد و اکنون در کنار لنگرگاه و تفرجگاه ساحلی مینا رشید، لنگر انداخته است. این تفرجگاه رستوران، مکان اقامت و جاذبه های سرگرم کننده خویش را شامل می شود.
بازگشایی کشتی  QE2در درجه اول، به منظور نشان دادن افتخار 40 سال سرویس دهی به مسافران خویش، در معرض نمایش قرار خواهد گرفت. این مرحله اول از بازگشایی روز چهارشنبه عملی خواهد شد و از مسافرین و بازدیدکنندگان گرامی دعوت بعمل خواهد آمد تا از مجموعه 224 اتاق و سوئیت مدرن، 13 رستوران و بار دیدن فرمایند، همچنین در نمایشگاهی با نام (QE2 Heritage) از تاریخچه کشتی گفته خواهد شد.
کشتی QE2 در Clydebank کشور اسکاتلند ساخته شده است. یک زمانی بعنوان یکی از معروفترین کشتی های مسافربری در خط کونراد شناخته میشد که بیش از 800 مرتبه اقیانوس اطلس را در میان سالهای 1969 تا 2008، درنوردیده بود. زمانیکه این کشتی به دبی رسید، به مبلغ (DH 367.3 m) خریداری شد اما بازسازی آن متوقف گردید زیرا سرمایه گذاران با بحران مالی روبرو شدند.
حمزه مصطفی بعنوان مدیر اجرایی PCFC Hotels اعلام کرد : ” بازگشایی این کشتی یک رویا بود که حالا با وجود زحمات بنده و تیمم به وقوع پیوسته است.این یک پروژه بلند پروازانه در دبی محسوب می شود که شنیدن خبر بازگشایی، بسیاری از مردم را هیجانزده خواهد کرد، زیرا می توانند خاطراتی را بر روی کشتی 40 ساله بسازند. ما بیش از 2.7 میلیون ساعت کار نیروی انسانی برای برگرداندن این کشتی افسانه ای به روی دریا صرف کردیم و حال به وجود آن افتخار می کنیم، زیرا توانسته ایم تا دوباره این کشتی را به دریا ها بازگردانیم و شاهد ادامه ی افسانه سازی هایش باشیم.”
” هتل عرشه ی سیزدهم ” بسیاری از ویژگی های اصلی کشتی را حفظ کرده است، از جمله مبلمان سالن، نقاشی ها و اشیای معروفی که متعلق به کشتی بوده اند. همچنین دریچه های اصلی کشتی نیز دست نخورده مانده اند تا احساس سفری دریایی را برای مسافرین تداعی کنند، در عین حال نام و دکور چندین رستوران به سبک اصلی و قدیم کشتی، حفظ شده اند.
در مجاورت لابی هتل، نمایشگاه QE2 موجود می باشد که تاریخچه کشتی را از دهه 1960 تابحال از لحاظ طراحی ، تکنولوژی و سبک زندگی به تصویر کشیده است.
اتاق های کشتی از 17 متر مربع تا 76 متر مربع که سوئیت هایی سلطنتی می باشند، وجود دارند. این کشتی در حال حاضر  مجموعه ای از 13 اتاق و سوئیت را برای مسافرین گرامی تدارک دیده است.
دو سوئیت مجلل و سلطنتی که بنام مادر و مادربزرگ ملکه نامگذاری شده اند، علاوه بر اتاق خواب لوکس، یک ایوان خصوصی، سالن غذاخوری، اتاقی مرتبط با هنر و حمامی مجلل را نیز در خود جای داده اند.
امکانات رفاهی شخصی تنها برای مسافرینی موجودست که با دعوت نامه رزرو شده باشند. در طی رونمایی ابتدایی از کشتی، مسافرین گرامی می توانند از رستوران های اصلی هتل همچون The Chart room، سالن استراحت و بار هایی همچون Golden Lion که یک میخانه سنتی محسوب می شود، استفاده کنند. همچنین سالن غذاخوری و رستوران خانوادگی بزرگی دقیقا مشرف به مارینا لیدو وجود دارد که مسافرین می توانند از آن بهره مند گردند. در کنار تمامی این موارد، یک سالن کاباره با برنامه های مفرح، باشگاه قایقرانی و محلی شیک بمنظور صرف چای عصرانه به سبک انگلیسی در اختیار مسافرین قرار گرفته است. مجلل ترین رستوران این هتل شناور، آشپزخانه مجلل Queens Grill می باشد که از ظروف پخت و پز عهد بریتانیا و منوی غذای قدیم بریتانیا استفاده می کند، همچنین مجموعه کلاسیک ظروفی از سال 1969 در رستوران وجود دارند.
همچنین کشتی QE2 دارای چندین فضای مناسب برای برگزاری جلسات و اتفاقات مهم می باشد که از آن جمله می توان به دو اتاق ملکه اشاره کرد که در آنها اتاقی بمنظور رقص باله تدارک دیده شده است.

تاریخ بازگشایی و قیمت هر اتاق

بازگشایی بزرگ و کامل   QE2در ماه اکتبر برگزار خواهد شد. در حال حاضر هر اتاقی با نرخ Dh  829.50  بهمراه مالیات و صبحانه فروخته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا