نیسان کیکس ، محصول احتمالی نیسان برای بازار ایران

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | 1 نظر

نیسان کیکس ، محصول احتمالی نیسان برای بازار ایران

احتمالا در چند وقت اخیر تصاویری از نیسان کیکس در صفحات مجازی را دیده اید. گفته می شود این محصول قرار است توسط پارس خودرو به صورت مونتاژ و یا توسط جهان نوین آریا به صورت وارداتی به بازار ارایه شود که در صورت عملی شدن این رویداد و قیمت گذاری خوب از سوی تولید کننده ، نیسان کیکس می تواند به محبوبیت نیسان های مونتاژی سابق پارس خودرو نظیر ماکسیما ، رونیز و پاترول برسد. در ادامه بیشتر با این خودرو آشنا می شویم.

نیسان ، یک کراس اوور ساز حرفه ای

نیسان حضوری پر رنگ در بازار کراس اوور ها دارد و عملکردش شبیه به هیچ خودروساز دیگری نیست. مدل های پر فروشی هم چون جوک ، روگ یا ایکس تریل و قشقایی گواهی بر این مدعا هستند. خودروهای جمع و جور ، با کیفیت و کم استهلاکی که مناسب خانواده های کم جمعیت و متوسط هستند و توانسته اند در مدت کوتاهی رضایت مشتریان را جلب نمایند.

نیسان کیکس ، ادامه دهنده ی راه جوک

این خودرو نخستین بار در سال 2014 و در نمایشگاه خودروی سائوپائولو رونمایی شد و نخستین خط تولید آن نیز در برزیل به مونتاژ این خودرو پرداخت. نیسان برای ساخت این خط تولید 192 میلیون دلار هزینه کرده است.

 

اندکی بزرگتر !

نیسان کیکس در حقیقت یک CUV یا کراس اوور ترکیبی است و از پلت فرم V نیسان که جوک نیز بر روی آن توسعه یافته ، استفاده کرده است و به خصوص در نمای بغل و پشت شباهت بسیاری با این کراس اوور معروف دارد. اما در ابعاد بدنه با طول 4295 میلی متری ، 160 میلی متر از جوک کشیده تر است و کمی کوچک تر از نیسان قشقایی با طول کلی 4377 میلی متر است. بنابراین از نظر ابعاد این خودرو از جوک  بزرگتر و از قشقایی کوچکتر است و مابین این دو قرار می گیرد. گرچه قیمت  این خودرو پایین تر از نیسان جوک است.

ابعاد نیسان کیکس

 

طول 4295 میلی متر
عرض 1960 میلی متر
ارتفاع 1590 میلی متر
فاصله ی بین دو محور 2620 میلی متر
وزن 1575 کیلوگرم

 

طراحی ترکیبی

در طراحی ظاهری نیسان کیکس می توان ترکیباتی از بسیاری از تولیدات نیسان را دید و به خصوص در نمای جلو سعی شده تا شباهت هایی به قشقایی داشته باشد. جوک ، کیکس و قشقایی از یک پلت فرم برای توسعه بهره می برند که در طراحی آن ها از مدل مفهومی Sway این شرکت استفاده می شود. طراحی این خودرو می تواند به راحتی با رقبایی نظیر فورد اکو اسپرت و رنو کپچر برابری کند. همانند تولیدات اخیر نیسان ، جلو پنجره ی وی شکل در این خودرو قابل مشاهده است.

 

طراحی داخلی راضی کننده

طراحی داخلی این خودرو مناسب است و توقعات را از یک محصول نو ظهور که شروعش در بازار آمریکای جنوبی بوده را بالا برده است. طراحی خودرو ساده است اما مواردی هم چون استفاده از چرم مصنوعی در قسمت هایی از داشبورد می تواند مشتری را راضی تر کند.

 

 

از آنجایی که با یک خودروی اقتصادی طرف هستیم ، وجود پلاستیک سفت در تریم داخلی امری بدیهی است ، اما کیفیت پلاستیک ها خوب است و به هیچ وجه حس ارزان قیمت و بی کیفیت بودن را به شما منتقل نمی کنند.

 

 

طراحان توانسته اند تا حد امکان فضای داخلی کابین را بزرگ و جادار توسعه دهند و با این وجود ، باز هم صندوق عقب چندان کوچک نیست و 383 لیتر فضا دارد که با تا کردن صندلی های عقب به نسبت 60:40    می توان فضای بار را افزایش داد.

قوای فنی آشنا

پیشرانه ی در نظر گرفته شده برای نیسان کیکس موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر است که توان تولید 118 اسب بخار و گشتاور 149 نیوتون متر را دارد و برای جعبه دنده نیز یک گیربکس CVT در نظر گرفته شده که در حالت عادی قدرت را به چرخ های جلو منتقل می کند و نسخه ی دو دیفرانسیل آن با موتور توربو در تولید محدود به بازار ارایه شده که بعید است در ایران شاهد آن باشیم.

ترکیب قوای آشنایی که پیش از این در تیپ های ارزان تر نیسان جوک دیده بودیم. فرمان خودرو برای رانندگی شهری سبک و مناسب است اما به اندازه ی کافی برای پاسخگویی به فرمان های راننده سریع و قوی عمل نمی کند و از اعتماد به نفس راننده برای اجرای مانور ها می کاهد. شتاب صفر تا صد این خودرو نیز حدود 12 ثانیه است که رقم خوبی برای این خودرو با این مشخصات فنی محسوب می شود. طبق گفته ها ، حداکثر سرعت این خودرو نیز 180 کیلومتر در ساعت می باشد.

 

 

رعایت حداقل ها در سیستم های ایمنی

نیسان برای این خودرو چند سیستم ایمنی فعال مانند کنترل کشش را در نظر گرفته است که کنترل ترمز های جلو و عقب را در اختیار می گیرد. تا خودرو در پیچ ها عملکرد مطلوبی داشته باشد. سعی شده تا در ساخت این خودرو استاندارد های سواری رعایت شود و چندان حرکات مواجی را از این خودرو شاهد نخواهید بود.

امکانات ایمنی دیگری نیز نظیر کنترل دینامیک خودرو ، سیستم نشان دهنده ی فشار هوای تایر ها ، نمایشگر هوشمند موسوم به Aroud View Monitor و سنسور های پارک نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

 

 

هیجانی مابین جوک و ایکس تریل

نیسان کیکس مجموعه ای از قابلیت ها را درون خود دارد و برای کسانی که به دنبال یک کراس اوور کوچک ، مجهز و اقتصادی می گردند مناسب است. هم چنین کسانی که به نیسان قشقایی علاقه دارند ولی نمی توانند آن را خریداری نمایند می توانند با نیسان کیکس رضایت نسبی داشته باشند. از نظر هیجان رانندگی ، این خودرو از جوک هیجان کمتری دارد اما از شاسی بلند ایکس تریل خانوادگی برای رانندگی جذاب تر است.

 

 

قیمت و زمان عرضه به بازار

این خودرو هم اکنون در بازار امارات متحده ی عربی در دو نسخه ی پایه با قیمت 56 هزار درهم و نسخه ی فول آپشن با قیمت 69 هزار درهم عرضه می شود که در صورت ارایه ی نسخه ی مونتاژ داخل ، باید در محدوده ی قیمتی کمتر از صد میلیون تومان ارایه شود تا بتواند با محصولات پر فروش چینی که هم اکنون بازار را در اختیار دارند رقابت کند.

 


1 دیدگاه

  1. فرهاد | اردیبهشت 31, 1397 | لینک نظر

    اگه یه ماشین برای وارد کننده های ما۲۰۰۰دلار هم در بیاد اینا امکان نداره مردم رو نچاپن و کمتر از ۱۰۰میلیون بندازنش به مردم عزیز ناچار ما!