اسلایدرام جیبررسیخودروهای آتی بازار

ام جی 3 مدل 2018 ، سوپر مینی دوست داشتنی ام جی به ایران بر می گردد

ام جی 3 یکی از خودروهای هاچ بک ام جی بود که در سال های گذشته در بازار خودروی ایران حضور داشت و به واسطه ی قیمت مناسب در کنار امکانات خوب و لذت رانندگی مطلوب ، توانست فروش نسبتا خوبی داشته باشد و هم اکنون نیز به عنوان یک گزینه ی منطقی در بین خودروهای دست دوم برای عشاق رانندگی به شمار می رود.

 

مهاجرت کامل

پس از آن که ام جی توسط چینی ها خریداری شد ، خطوط تولید محصولات ام جی به تدریج از انگلستان به چین منتقل شدند و در آخرین قسمت از این انتقال ، خط تولید ام جی 3 نیز از بریتانیا به چین منتقل شد تا حضور این شرکت در سرزمین اصلی به حداقل و در چین به حداکثر برسد.

پیشرفت روز افزون ، با وجود مخالفت های اولیه

در روز هایی که این شرکت در حال مذاکرات برای واگذاری به طرف چینی بود ، بسیاری از مردم انگلستان با حضور در تظاهرات و اعتراضات مختلف نسبت به این کار اعتراض می کردند ، اما پس از چند سالی که این شرکت تحت تملک سایک موتور بوده ، روز به روز شاهد پیشرفت روز افزون این خودروساز هستیم و هر چند وقت یکبار نیز رونمایی از محصولات جدید این شرکت صورت می گیرد.

 

از ابتدا تا بحال

سال گذشته و در اواخر فروردین بود که تصاویر جاسوسی از ام جی 3 فیس لیفت منتشر شدند. این خودروسازی در سوکت رسانه ای به طراحی و ساخت فیس لیفت ام جی 3 مشغول بود تا در زمانی مناسب رونمایی و معرفی آن را انجام دهد. جلو پنجره ی جدید این خودرو از اصول طراحی جدید ام جی بهره می برد و تا حدود زیادی شبیه به خودروی دیگر این شرکت یعنی ام جی ZS است. اگر تمایل به خواندن گزارش های پیشین در مورد مدل های ام جی دارید ، به لینک های زیر مراجعه کنید.

 

پیشنهاد مطالعه:

ام جی ZS ، کراس اوور جدید ام جی برای بازار ایران

ام جی RX5 ، یکی از جذاب ترین محصولات ام جی در راه ایران

ام جی 6 مدل 2018 ، بازگشت پر قدرت ام جی به بازار سدان ها

 

مزدا دو با قیمت کمتر

نهایتا ام جی این خودرو را در اسفند ماه امسال به صورت رسمی رونمایی کرد . طراحی جلوی خودرو علاوه بر بهره گیری از اصول طراحی جدید ، به چراغ های LED جدید ملقب به چشم لندن مجهز بوده که آن را تا حدی شبیه به هاچ بک مطرح بازار جهانی ، مزدا دو کرده است. سپر عقب نیز تغییراتی داشته و چراغ های عقب نیز از نوع LED هستند.

تغییرات چشم گیر در داخل

عمده ترین تغییرات خودرو در درون آن اتفاق افتاده است. پیش تر در مورد سبک طراحی مینیمالیسم ام جی صحبت کرده بودیم ، همانند مدل های جدید ، ام جی 3 مدل 2018 نیز در طراحی داخلی از اصول مینیمالیسم پیروی می کند و بسیاری از فرامین اکنون به صفحه نمایش هشت اینچی جدید این خودرو محول شده اند. فرمان خودرو نیز تغییر یافته و حالتی D مانند دارد.

 

امکانات بروز

از آنجایی که این خودرو باید در بازار جهانی موفق ظاهر شود ، ام جی سطح بالایی از امکانات را برای آن در نظر گرفته است. سیستم ناوبری ماهواره ای ، قابلیت اتصال گوشی هوشمند ، بلوتوث ، دوربین و سنسورهای عقب ،  سیستم صوتی به همراه شش بلندگو ، سیستم مشایعت تا منزل ، حالت اسپرت و آینه های برقی همراه با گرمکن بخشی از امکانات این خودرو هستند. تمام این موارد در حالتی است که این خودرو ارزان تر از دو رقیب اصلی یعنی فولکس واگن پولو و مزدا 2 می باشد.

 

ابعاد و اندازه

این خودرو یک هاچ بک است و در ابتدا نباید انتظار چندانی از آن داشته باشیم ، اما با فاصله ی محوری خوبی که دارد خودرو را از این نظر در مقام مقایسه با کراس اوور های پرفروش و کمتر از صد میلیون تومان بازار داخلی قرار می دهد. در جدول زیر می توانید ابعاد این هاچ بک را مشاهده نمایید:

 

طول ، عرض ، ارتفاع 4055/1729/1521 میلی متر
فاصله ی بین دو محور 2520 میلی متر
وزن خالص 1190 کیلوگرم
ظرفیت باک بنزین 45 لیتر

 

قوای فنی ، اقتصادی و کم مصرف

همانند گذشته ام جی برای این خودرو یک پیشرانه ی کم مصرف و کم حجم در نظر گرفته که البته با توجه به وزن نه چندان بالای خودرو ، شما را از نظر شتاب نا امید نخواهد کرد. در ادامه مشخصات فنی ام جی 3 مدل 2018 را مشاهده می کنیم :

نوع موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی
حداکثر قدرت 116 اسب بخار
حداکثر گشتاور 150 نیوتون متر
جعبه دنده اتوماتیک ساخت آیسین

 

همانطور که مشاهده می کنید پیشرانه ی این خودرو مشترک با کراس اوور ام جی ZS است که در صورت عرضه ی طولانی مدت هر دو خودرو ، خریداران کمتر با مشکل قطعات یدکی روبرو خواهند شد. با توجه به گیربکس اتوماتیک که ساخت آیسین است و موتور کم حجم ، مصرف سوخت این خودرو چندان زیاد نبوده و در سیکل ترکیبی به ازای هر صد کیلومتر 5.9 لیتر بنزین مصرف می کند که رقم مطلوبی است.

سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع پیچشی است و امیدواریم با بهینه سازی های انجام شده ، سواری نرم تری را در ام جی 3 جدید نسبت به نسل قبلی شاهد باشیم. همانند بسیاری از خودروهای اقتصادی نظیر رنو لوگان ، سیستم ترمز عقب این خودرو از نوع کاسه ای است.

 

اطلاعات سیستم تعلیق و ترمز

 

سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سیستم تعلیق عقب پیچشی
سیستم ترمز جلو دیسکی ، عقب کاسه ای
سیستم فرمان هیدرولیک
رینگ ها 16 اینچی آلومینیومی دو رنگ
سایز استاندارد لاستیک 195/55 R 16

 

 

آیا این خودرو حضوری موفقیت آمیز در بازار ایران خواهد داشت؟

در بازار جهانی به واسطه ی  قیمت کمتر نسبت به رقبای یاد شده ، ام جی 3 مدل 2018 رقیبی برای نسل جدید رنو ساندرو محسوب می شود و به واسطه ی عملکرد اسپرتی که دارد ، خودروی محبوب تری به حساب می آید. شروع قیمت این خودرو در بازار انگلستان از حدود 9000 پوند است و بسته به تجهیزات انتخابی این قیمت افزایش می یابد. با توجه به شرایط فعلی تعرفه ها ، در صورت ورود این خودرو نخواهد توانست مشتریان بسیاری را به خود جلب کند چرا که با توجه به رقم پرداختی ، خریداران به دنبال خودروهای بزرگتر و قوی تر خواهند بود ، و هم چنین خودروهای مطرح تری همچون DS3 قابل انتخاب هستند. اما در صورت مونتاژ این خودرو درون ایران ، می تواند به راحتی رقیبی برای هیوندای i20 مونتاژی کرمان موتور محسوب شود. در ادامه می توانید کاتالوگ این خودرو را مشاهده کنید :

کاتالوگ ام جی 3 مدل 2018

2 دیدگاه

  1. سری قبلی امجی 3 که حاصلی نداشت و کسی نخرید یعنی استقبال نشد سری جدید نمیدونم چطور میخواد بفروشه برچسب چینی و قیمت یک خودروی غیر چینی باعث میشه کمتر کسی پول بابت اینخودرو پرداخت کنه

    1. من خودم دنبال همین ماشین بودم سری قبلی انقدر فروش داشت که یک هفته ای همش فروش رفت منتها خدمات فاجعه مدیا خودرو و توقف واردات ام جی سه و شش باعث کمتر دیده شدنش شد در کل ماشین خوب با ویژگی فنی قوی بودش تنها گیربکس نیمه اتوماتیکش مشکلش بود که من به i20 خودم برتر می دانمش بخصوص اینکه اتاقش بسیار بزرگ تر از رقباش بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا