ساخت سلاحی غیر کشنده که با امواج مایکروویو می‌تواند خودرو‌ها را متوقف کند!

پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷

ساخت سلاحی غیر کشنده که با امواج مایکروویو می‌تواند خودرو‌ها را متوقف کند!

پنتاگون در حال توسعه سلاحی غیر کشنده است که می‌تواند بخش کنترلی موتور خودروها را از کار بیندازد و اغلب خودروهای مدرن را مجبور به توقف کند.

استفاده از تفنگ‌ها برای متوقف‌ کردن خودرو می‌تواند برای سرنشینان و حتی عابرپیاده بسیار خطرناک باشد. حتی در مواردی هنگامی که پلیس قصد توقف خودروی تروریست‌ها را با تفنگ داشته، تعدادی از مردم عادی نیز مورد اصابت شلیک گلوله قرار گرفته‌اند.

این اسلحه ساخته شده توسط وزارت دفاع آمریکا می‌تواند امواج مایکروویو را بر روی خودروی هدف متمرکز کند و سیستم‌های کامپیوتری کنترل موتور را از کار بیندازد و درنتیجه‌ آن، خودرو متوقف می‌شود.

رییس تیم تولید می‌گوید: « این اسلحه بر هر چیزی که قطعات الکترونیکی داشته باشد می‌تواند تاثیر بگذارد و تا هنگامی که عمل می‌کند، می‌تواند خودرو را متوقف نگه دارد.»

از تخیل تا واقعیت

اگر فکر می‌کنید که این تکنولوژی غیرواقعی است و آن را صرفا در فیلم‌های علمی تخیلی می‌توان دید، باید به شما بگوییم که یک نمونه آزمایشی کوچک از آن نیز ساخته شده است. این نمونه کوچک بر پشت یک وانت قرار می‌گیرد و تا ۵۰ متر نیز می‌تواند موثر واقع شود. یک نمونه بزرگ‌تر که برد آن دو برابر می‌شود نیز در دست تولید است تا در شهر‌ها استفاده شود.


بدون دیدگاه