سایر نقلیهشهری

تونل های ایلان ماسک آماده افتتاح در لس آنجلس

شرکت Elon Musks  برای اولین بار تونلی را در شهر لس آنجلس افتتاح خواهد کرد که به مناسبت آن، جابجایی در طی تابستان رایگان خواهد بود

شرکت های حفاری برخی اوقات به موفقیت های چشمگیری در عرصه راه و ترابری دست می یابند. از جمله شرکت Elon Musks که طرح خویش را در دسامبر 2016 با دولت لس آنجلس در میان گذاشت. هدف این طرح، حل مشکلات ترافیکی بوسیله تاسیس تونل های زیرزمینی در مراکز شهری می باشد. حال اولین تونل آزمایشی را در زیر شهر لس آنجلس حفاری نموده است.

با کاهش اندازه تونل ها، ماشین آلات سنگین حفاری می توانند براحتی و با قدرت تمام به کار خویش ادامه دهند و در عین حال هزینه ها تا 10 درصد کاهش می یابند. همچنین قصد دارد سنگ های حفاری شده را بصورت ” لگو ” درآورده و از آنها برای ساخت خانه های ارزان قیمت استفاده نماید.

این شرکت اتصالات شبکه های تونلی را میان مراکز پر رفت و آمد شهری همچون فرودگاه لانگ بیچ، مرکز شهر، LAX ، UCLA و استادیوم Dodger برنامه ریزی نموده است.حال این شرکت بصورت آزمایشی گامی کوچک برداشته و اولین تونل را در مرکز شهر لس آنجلس حفاری نموده است.

در اکتبر سال گذشته متوجه شدیم که این تونل در حدود 500 فوت طول (4/152 متر) داشته  و مسیر آن بطور کامل کابل کشی شده است. شرکت Elon Musks اعلام نموده که پیشرفت پروژه در عرض چند ماه به 2 مایل (2/3 کیلومتر) و پس از یکسال در راستای مسیر LAX به حدود 13 مایل (21 کیلومتر) خواهد رسید.

سواری سریع و لذت بخش

شرکت Elon Musks اولین شرکت حفاری می باشد که طرحی را در شهر لس آنجلس  راه اندازی نموده است. این شرکت در حال حاضر منتظر تصویب نهایی می باشد تا چند ماه دیگر درب های تونل  را به سوی مردم باز کند. فاصله دقیق تونل فعلا مشخص نیست اما مطمعنا به مسافران گرامی اجازه لذت از یک سواری سریع و لذت بخش را خواهد داد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا