آمریکاییاخباراخبار خارجی

وانت و شاسی‌بلند فورد به جای سواری ها

فورد در تصمیمی جنجالی اعلام کرد تولید مدل‌های سواری در آمریکای شمالی را کنار گذاشته و فقط بر تولید مدل‌های وانت و شاسی‌بلند فورد تمرکز می‌کند. با این تصمیم تازه، فورد تولید مدل‌های تاروس و فیوژن را متوقف خواهد کرد و تنها مدلهای سواری فورد در آمریکا، مدل اسپرت موستانگ و یک شاسی‌بلند شهری براساس مدل فوکوس خواهد بود. به این ترتیب تا سال ۲۰۲۰ نود درصد محصولات فورد در آمریکا وانت و شاسی‌بلند خواهد بود.

سود فورد در حال کاهش است و این شرکت در رقابت برای عرضه مدل‌های شاسی‌بلند شهری و خودروهای الکتریکی از رقیبانش عقب افتاده است. با کنار گذاشتن مدل‌های سدان، سرمایه و ظرفیت بیشتری برای حرکت به سمت این مدل‌ها فراهم می‌شود.

 

از سال ۲۰۲۰ نود درصد محصولات این شرکت در آمریکا وانت و شاسی‌بلند فورد خواهد بود

 

از سوی دیگر فورد می‌خواهد برای کاهش هزینه و ساده‌تر کردن تولید، تعداد پلتفرم‌های خود را کاهش دهد. این شرکت در حال حاضر محصولاتش را بر روی یازده پلتفرم مختلف می‌سازد و می‌خواهد این تعداد را به پنج پلتفرم کاهش دهد.

هم‌زمان با حذف مدل‌های سواری، فورد در تدارک عرضه مدل‌های تازه‌ای به بازار است. قرار است سال آینده اولین شاسی‌بلند الکتریکی فورد به نام “ماخ ۱” رونمایی شود و فورد به زودی نام قدیمی برانکو را در قالب یک شاسی‌بلند مدرن احیا خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا