اخباراخبار خارجیچینی

کارخانه ی جدید و محصولات جدید ، خیز بزرگ سایک موتور برای تصاحب بازار خودروی پاک

چهارمین کارخانه ی تولید ون در چین

 

کارخانه ی جدید سایک موتور واقع در نینگده ، عمدتا بر تولید خودرو در سگمنت NEV و MPV های کوچک متمرکز است

در روز 28 آپریل ، سایک موتور به صورت رسمی از آغاز به کار پروژه ی کارخانه ی نینگده خبر داد که قرار است مکانی برای تولید خودروهای مسافربری درون شهری این شرکت یا همان ون های کوچک باشد. علاوه بر این ، مونتاژ وسایل نقلیه ی پاک که از انرژی های جدید بهره می گیرند نیز در این محل صورت می پذیرد.

در چین ، خودروهای سگمنت MPV هم اکنون در خطوط تولید سایک موتور واقع در شانگهای ، نانجینگ و گوانگژو  به تولید می رسند و سایت نینگده به چهارمین سایت مونتاژ و ساخت این خودروها تبدیل خواهد شد.

این کارخانه در زمینی به مساحت 2200 هکتار واقع شده و سرمایه گذاری صورت گرفته در آن نیز پنج میلیارد ار ام بی بوده است. این کارخانه مطابق برنامه در سال 2019 برای تولید محصولات ام جی و رووی به بهره برداری خواهد رسید.این شهر در سواحل شمال شرقی استان فوجیان چین قرار دارد و از نظر جاذبه های طبیعی ، مکان نسبتا معروفی در چین به شمار می آید.

 

 

رشد فروش چشم گیر در زمینه ی خودروهای پاک

یکی از شرکت هایی که با سایک موتور در این پروژه همکاری می کند ، شرکت CATL است که در زمینه ی تولید باتری های لیتیومی فعالیت می کند. سایک موتور و CATL پیش از این نیز سابقه ی همکاری در زمینه ی انرژی های پاک را داشته اند.

سایک موتور در سال 2017 حدود 6.93 میلیون خودرو در سراسرجهان به فروش رساند که اکثر آن ها مربوط به خودروهای شخصی مربوط به برند های ام جی و رووی می باشند. این بخش از بازار سایک موتور در سال گذشته بیش از 60 درصد رشد در فروش را تجربه کرد. علاوه بر این ، تمایل بسیاری در سراسر جهان به خرید خودروهای پاک وجود دارد. فروش خودروهای پاک سایک موتور رشد 150 درصدی دارد و رشد فروش در این قسمت چشم گیر است.

در سال های اخیر ، صنعت خودرو گرایش های جدیدی داشته و سایک موتور نیز بر چهار معیار ، الکتریکی سازی ، اتصالات هوشمند ، اشتراک گذاری و بین المللی سازی در روند آتی خود تاکید می کند.

 

مارول ایکس ، خودرویی برای رقابت با تسلا

 

مارول ایکس ، یک مدل تجاری جدید تحت برند رووی است که یک محصول تماما الکتریکی است و برای رقابت با محصولات تسلا به بازار ارایه می گردد. ویژگی های مارول ایکس به شرح زیر است :

1-شتاب صفر تا صد کیلومتر ، چهار ثانیه

2-محدوده ی حرکت به صورت ترکیبی ، 500 کیلومتر

3-مدت زمان شارژ مستقیم ، هشتاد درصد در چهل دقیقه

4- صفحه نمایش لمسی 14 اینچی

 

پنج مورد از نوآوری های مارول ایکس :

اولین وسیله ی نقلیه ی تولید شده در جهان مجهز به تکنولوژی واقعیت افزوده خواهد بود.

اولین وسیله ی نقلیه ی تولید شده در جهان که مجهز  به سیستم هوشمند درون خودرویی موسوم به بانما ورژن 3.0 است.

نخستین خودروی الکتریکی تولید شده در جهان با ماژول شارژ بی سیم.

اولین وسیله ی نقلیه با سیستم هوشمند خوشامد گویی

و اولین وسیله ی نقلیه ی با تولید انبوه در جهان که مجهز به سیستم پارک اتوماتیک خواهد بود.

 

1 دیدگاه

  1. یادش بخیر یه زمانی مسئولین ما میگفتن خودروهای الکتریکی آینده ای ندارن و همون هایی که الآن شعار حمایت از تولید ملی رو میدن، سفت و سخت جلوی تولید خودروی الکتریکی مهندس جمشید آرین ایستادن و با حاشیه سازی های مختلف مانع رشد این صنعت پاک و پر منفعت ملی شدن ولی از طرفی از تولیدات پرمصرف و آلاینده 20 سال پیش فرانسه همچنان دارن حمایت میکنن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا