اسلایدربررسیچینیکارمانیا

تکنولوژی BYD در ایران ، بررسی بی وای دیS7 ، شاسی بلندی لوکس و با کیفیت از کارمانیا

بی وای دیS7 سال گذشته و در جریان نمایشگاه خودروی تهران توسط کارمانیا رونمایی شد و به عنوان خودرویی تکامل یافته تر از نسخه ی S6 به شمار می رود. اخیرا شرایط فروش این خودرو توسط کارمانیا اعلام شده و طبق اعلام های قبلی شرکت ، در اواسط تابستان وارد جاده های ایران خواهد شد. در ادامه با این خودرو بیشتر آشنا می شویم .

 

خودرو سازی BYD ، جوان و در حال پیشرفت

خودروسازی BYD  یکی از با کیفیت ترین خودروسازان چین است که با وجود سن نه چندان زیاد ، به واسطه ی همکاری با شرکت های صاحب نام در این زمینه نظیر مرسدس بنز ، توانسته مسیر پیشرفت را در مدت زمان کوتاهی طی کند و محصولاتش را به اغلب نقاط جهان صادر کند.

بی وای دی S7

 

از تولید باتری تا تولید خودرو

این شرکت فعالیت خود را در سال 1995 و در زمینه ی تولید باتری های قابل شارژ آغاز نمود. در سال 2003 و در پی خریداری شرکت خودروسازی سیچوان ، بی وای دی وارد عرصه ی خودروسازی شد و نخستین محصولش ، سدان اقتصادی F3 بود که نسل فعلی آن در بازار ایران حضور دارد.

 

فعال در زمینه ی خودروهای پاک

بی وای دی فعالیت قدرتمندی در زمینه ی خودروهای پاک دارد. این شرکت اولین مدل هیبریدی خود را که نسخه ای هیبریدی از مدل F3 به شمار می رفت در سال 2008 روانه بازار نمود. چندی بعد اتوبوس هاو ون های برقی این شرکت راه خود را به بازار های آمریکایی باز کردند و با عرضه ی مدل پر فروش Qin در سال 2013 ، توانست به مقامی بالاتر شرکت تسلا در زمینه ی تولید خودرو های الکتریکی قرار گیرد.

 

 

BYD در ایران

همکار و شریک بی وای دی در ایران ، خودروسازی کارمانیا است که در سال 1386 به عنوان یکی از شرکت های زیر مجموعه ی گروه کرمان خودرو تاسیس شد. این شرکت در سال 1394 به عنوان نماینده و شریک بی وای دی چین در ایران معرفی شد و خط تولید این شرکت چند ماه بعد شروع به کار کرد. این شرکت تا کنون دو خودروی بی وای دی S6 در سگمنت شاسی بلند های خانوادگی و بی وای دی F3 در سگمنت سدان های جمع و جور را به صورت انبوه به بازار ارایه کرده است و مدل بی وای دیS7 محصول بعدی این خودروساز است که به صورت انبوه به بازار عرضه خواهد شد.

 

 

بی وای دیS7 ، خودرویی با ظاهر به روز تر از S6

پلت فرم بی وای دیS7 با مدل پیشین یعنی S6 مشترک است ، اما بروز رسانی های انجام شده در طراحی این خودرو ، چهره ای زیبا تر و بروز تر را برای آن مهیا ساخته است که می تواند در نگاه اول از مدل پیشین متمایز ظاهر شود. چهره ی این خودرو به خصوص در جلو ، نمایی اسپرت تر و خشن تر نسبت به مدل S6 دارد.

چراغ هایی بزرگ و کشیده که توسط یک نوار کرومی به یکدیگر متصل شده اند و مه شکن های گرد به همراه نشان بی وای دی ، قسمت اعظم طراحی جلویی خودرو را تشکیل می دهند.

 

 

طراحی جانبی خودرو خط و خطوط چندانی را به خود ندیده است و نسبتا ساده و محافظه کارانه تلقی می شود. تفاوت اعظم این بخش نسبت به مدل S6 ، استفاده از رینگ های جدید تر است که طراحی زیباتری دارند.

در بخش عقب نیز خودرو فیس لیفتی از مدل S6 است که شاهد چراغ هایی با طراحی زیباتر و بال عقب در این قسمت هستیم . علاوه بر آن سایز چراغ ها و مه شکن های در نظر گرفته شده با ابعاد و اندازه ی بدنه هم خوانی دارد. در ادامه می توانید ابعاد و اندازه ی این خودرو را در جدول زیر بخوانید :

 

جدول ابعاد و اندازه :

طول 4835 میلی متر
عرض 1855 میلی متر
ارتفاع 1720 میلی متر
فاصله ی بین دو محور 2730 میلی متر

 

 

طراحی داخلی ، استفاده از مواد با کیفیت

طراحی داخلی این خودرو در مقایسه با طراحی خارجی ، تغییرات بیشتری را به خود دیده و مانیتور بزرگ 10.2 اینچی در کنار صندلی های بزرگ و راحت و دکمه های کنترلی نسبتا زیاد ، می تواند به راحتی در نظر مشتریان ایرانی یک گزینه ی ارزنده به حساب بیاید.

 

 

قوای فنی ، یکی از بهترین ها در نوع خود

بر خلاف مدل S6 که از یک موتور 2.4 لیتری تنفس طبیعی بهره می برد ، بی وای دی برای مدل S7 یک موتور دو لیتری توربوشارژر انتخاب کرده است که در ترکیب با جعبه دنده ی اتوماتیک دو کلاچه ، نوید بخش رانندگی لذت بخش و سریع با این خودرو است.

جدول مشخصات فنی :

موتور 2 لیتری توربوشارژر
حداکثر توان 203 اسب بخار در 5500 دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور 320 نیوتون متر در 4500 دور بر دقیقه
نوع جعبه دنده شش سرعته ی اتوماتیک دو کلاچه با قابلیت تیپ ترونیک

 

 

با توجه به وزن خالص 1750 کیلوگرمی این خودرو و بهره گیری از گیربکس دو کلاچه ، پیش بینی میکنیم که این خودرو بتواند شتاب خوبی را نسبت به مدل های هم سگمنت و گران تر از خود که مجهز به موتور های تنفس طبیعی هستند را داشته باشد. ظرفیت باک بی وای دی S7 نیز 72 لیتر اعلام شده که به معنای مراجعه در فواصل طولانی مدت به پمپ بنزین ها خواهد بود.

 

 

سیستم تعلیق و ترمز

سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع ثابت با فنر پیچشی است. از آنجایی که این خودرو توانسته در بازار کشورش ، چین ، موفق ظاهر شود ، پس طبیعتا تعلیق این خودرو نیز توانسته نظر مثبت خریداران را به خود جلب کند.

انبوهی از امکانات رفاهی و ایمنی

کیلس استارتر با قابلیت استارت پیشرانه از راه دور ( Remote Engine Starter )، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه مجهز به فیلتر تصفیه هوا، روکش چرمی صندلی‌ها و غربیلک فرمان، صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم برقی ( صندلی راننده در 12 جهت و صندلی سرنشین در 4 جهت ) و مجهز به سیستم گرمکن و سردکن، سقف پانوراما، کروز کنترل، دی‌لایت، آینه های جانبی تاشو برقی، دوربین 360 درجه، سیستم مولتی‌مدیا با مانیتور لمسی 10.2 اینچی مجهز به مسیریاب ( GPS )، سیستم عامل اندروید و 9 عدد بلندگو،

 

 

قابلیت اتصال مانیتور خودرو به شبکه Wi-Fi ، حافظه یکپارچه تنظیم صندلی راننده با غربیلک فرمان و آینه‌های جانبی، صفحه کیلومتر تمام LCD 12.1 اینچی، قابلیت بسته شدن درب صندوق بار به صورت برقی، آینه داخلی الکتروکرومیک ( تیره شونده به صورت اتوماتیک در صورت تابش نور شدید )، سنسور نور، نور پردازی لوکس داخل کابین، سنسور اندازه‌گیری و هشدار میزان باد لاستیک‌ها ( TPMS )، دوربین دید عقب، سنسورهای پارک جلو و عقب، ترمز پارک برقی ( EPB )، سیستم کنترل سرعت خودرو در سراشیبی ( HDC )، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ( ESP )و 6 عدد ایربگ از تجهیزات بی وای دیS7 هستند.

 

 

ویژگی های بی وای دیS7 نزدیک به خودروهای کره  ای و ژاپنی است که در وضعیت حال حاضر دو برابر قیمت این خودرو ، باید مبلغی را برای در اختیار داشتن آنها بپردازید. با توجه به علاقه ی خریداران ایرانی به خودروهای این سگمنت و بالا رفتن وحشتناک قیمت خودروهای وارداتی ، بی وای دی S7 می تواند در این بازار پر تلاطم خوش بدرخشد.

 

 

 

 

 

2 دیدگاه

  1. اینا هم تنه شون خورده به تنه ایران خودرو و سایپا که فیس لیفت رو به عنوان خودروی جدید و در کنار نمونه پیش از فیس لیفت به طور همزمان عرضه میکنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا