اخباراخبار خارجیفرانسوی

دی اس 3 کراس بک الکتریکی به نمایشگاه خودروی پاریس می آید

انتظار می رود دی اس 3 کراس بک الکتریکی در نمایشگاه خودروی پاریس که در ماه سپتامبر برگزار می شود ، به نمایش در آید.

به گزارش خبرگزاری خودروکار اکسپرس ، این خودرو اولین محصول کمپانی PSA است که از پلت فرم e-CMP این شرکت استفاده می کند. نایب رییس دی اس می گوید که این خودرو به دلیل بهره بردن از نشان تجاری DS   ، که برند معتبر تری نسبت به نشان های تجاری پژو و سیتروئن محسوب می شود ، نمونه ی بارز توسعه ی فناوری از سوی این شرکت خودروساز فرانسوی است.

هنوز مشخص نیست که دی اس 3 کراس بک الکتریکی به عنوان یک خودروی مفهومی به نمایش در می آید یا خیر و جزییات در مورد این خودرو مشخص نیستند. این خودرو در بازار جهانی رقیبی برای محصول پر هیاهوی هیوندای ، یعنی کنا ، البته در نسخه ی الکتریکی ، محسوب می شود.

 

 

اگر بخواهیم نگاهی به رقیب دی اس 3 کراس بک الکتریکی بیندازیم ، باید بگوییم که این خودرو از یک بسته ی باتری 39 کیلووات ساعتی بهره می برد . موتور الکتریکی این خودرو نیز 134 اسب بخار قدرت دارد. خریدارانی که به دنبال نسخه های قوی تر این خودرو هستند ، می توانند نسخه ی قوی تر که بسته ی باتری 64 کیلوواتی و موتور 201 اسب بخاری دارد را انتخاب کنند. محدوده ی حرکت این خودرو 492 کیلومتر است.

شرکت پژو سیتروئن پلت فرم e-CMP خود را در سال 2016 رونمایی کرد. این پلت فرم می تواند حداکثر باتری هایی تا سایز 50 کیلووات را پشتیبانی کند و محدوده ی حرکت تخمینی خودروهای ساخته شده با این پلت فرم ، 450 کیلومتر است. این پلت فرم برای توسعه ی خودروهای کوچک و جمع و جور نظیر کراس بک ها مناسب است.

پیش تر دی اس اعلام کرده بود که از سال 2025 ، تمامی خودروهای خود را به صورت تمام الکتریکی عرضه خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا