اخباراخبار خارجی

اعلام برنامه ی بلند پروازانه ی دولت بریتانیا موسوم به مناطق هوای پاک برای مقابله با مشکل آلودگی هوا

وزیر محیط زیست انگلستان ، مایکل گوو اعلام کرد که طرح جدیدی برای مقابله با مشکل آلودگی هوا در شهرهای کوچک و بزرگ انگلستان به نام هوای پاک دارد. وی گفته که این طرح جاه طلبانه خواهد بود.

استراتژی هوای پاک جدید ترین فصل در تلاش های دولت بریتانیا جهت کاهش مقدار ذرات معلق در هواست. سال گذشته گفته شد که به این طرح 3.5 میلیارد دلار بودجه اختصاص یافته است.

 

آلودگی هوا ، یکی از عوامل عمده ی  مرگ و میر انسان ها

طبق گزارش وزارت محیط زیست ، غذا و مصالح عمومی بریتانیا ، آلودگی هوا چهارمین خطر بزرگ جهانی در بین بزرگترین خطرها برای سلامت انسان هاست. در سه رتبه ی اول به ترتیب سرطان ، چاقی و بیماری های قلبی قرار دارند.

 

طرح جدید چگونه است؟

هدف طرح جدید مقابله با آلودگی هوا ، کاهش پنجاه درصدی  میزان سکنه ی مکان هایی است که غلظت ذرات معلق در آنها ، بیشتر از حد اعلام شده توسط سازمان بهداشت جهانی است.

بر اساس این طرح ، دولت برنامه دارد تا با فشار بیشتر بر بخش خودرو ، آن ها را ملزم به استفاده از ترمز ها و لاستیک های بهتر بر روی خودروها کند تا میزان انتشار میکرو پلاستیک ها کاهش یابد.

 

اقدامات سخت گیرانه تر در شوراهای محلی

با این وجود ، نگرانی رانندگان بیشتر از جانب مراکز حکومتی محلی است. معمولا این مراکز اقدامات سخت گیرانه تری نسبت به دولت اعمال می کنند . شکل این اقدامات هنوز مشخص نیست ، اما ممکن است به وضع اندازه گیری های سخت گیرانه در مورد وسایل نقلیه منجر شود.

 

 

نظر یک عضو مراکز حکومتی محلی

کنسول مارتین نت ، که عضو شورای حاکمیتی محلی است ، می گوید آن چه مهم است اعطای قدرت از سمت دولت به مراکز حکومتی محلی جهت مقابله با مشکل آلودگی هواست . از جمله ی این اقدامات می توان به جریمه شدن خودروهای آلاینده ای که به محدوده های مشخص هوای پاک وارد می شوند اشاره کرد.

وی ادامه داد : مهم است که شوراهای محلی دارای اختیارات بیشتری برای مقابله با آلودگی هوا باشند. به ویژه در مورد مناطق هوای پاک از طریق اعمال سنجه ها در جاده ها . وی گفت اگر ما بخواهیم واقعا با آلودگی هوا مقابله کنیم ، نیاز به حمایت دولت داریم تا با اعمال طرح های موثر محلی و اقدامات ملی ، به کشور کمک کنیم تا به سمت استفاده از وسایل نقلیه ی کم مصرف برود.

 

وزیر محیط زیست انگلستان چه می گوید؟

مایکل گوو در مورد این برنامه می گوید : کیفیت هوا از سال 2010 به طور قابل توجهی بهبود یافته است. اما هنوز تا رسیدن به هوای پاکی که در گذشته داشتیم ، شصت سال زمان لازم داریم. آلودگی هوا سلامتی مردم را تهدید می کند ، عمر افراد را کاهش می دهد و به اقتصاد و محیط زیست ما آسیب می رساند. به همین دلیل است که استراتژی هوای تمیز را راه اندازی می کنیم تا اقدام همه جانبه ی تمام بخش های دولت ، گام به گام بیشتر در بحث بهبود کیفیت هوا پیش برویم.

 

برای نخستین بار ، تنها اتومبیل ها موضوع آلودگی هوا نیستند

پیشنهادهایی در مورد سایر اشکال آلودگی نیز وجود دارد. دولت می خواهد میزان انتشار آمونیاک از طریق کشاورزی را کاهش دهد و هم چنین برنامه ای برای کاهش انتشار گازهای آلاینده از اجاق های گاز سوز دارد. استفاده از چوب و زغال چوب به منظور گرمایش در خانه ها از جمله نگرانی های عمده ی برنامه ی مبارزه با آلودگی محسوب می شود ، چرا که این مواد به تنهایی باعث انتشار 38 درصد از گاز های گلخانه ای در کل انگلستان هستند.

 

1 دیدگاه

  1. یکی این جمله رو به مسئولین بگه و نظرشون رو بپرسه!
    “بر اساس این طرح ، دولت برنامه دارد تا با فشار بیشتر بر بخش خودرو ، آن ها را ملزم به استفاده از ترمز ها و لاستیک های بهتر بر روی خودروها کند تا میزان انتشار میکرو پلاستیک ها کاهش یابد.”
    ببینیم اصلا میدونن چی هست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا