مدل زیبا و منحصر به فرد فراری SP38 ، خودرویی که تنها یک دستگاه از آن تولید می شود

جمعه ۴ خرداد ۱۳۹۷

مدل زیبا و منحصر به فرد فراری SP38 ، خودرویی که تنها یک دستگاه از آن تولید می شود

فراری ها معمولا خودروهایی نیستند که افراد زیادی توانایی خرید آنها را داشته باشد ، فراری SP38 از این محدوده فراتر می رود و در دسته ی نسخه های خاصی قرار می گیرد که حتی ممکن است افراد با توانایی مالی بالا نیز قادر به تهیه ی آن نباشند.

 

شور  و شوق عمیق برای مسابقه

فراری SP38 یک کار سفارشی است که توسط مرکز طراحی فراری توسعه یافته تا به مشتری احساس عمیق ” شور  و شوق عمیق برای مسابقه” را القا کرده و خریدار بتواند با آن کمی طعم و مزه ی مسابقات را حس کند. این خودرو از آن لحاظ منحصر به فرد است که تنها یک نسخه از آن ساخته شده است.

 

 

الهام گرفته شده از یک مدل افسانه ای

این خودرو بر اساس مدل GTB 488 توسعه یافته و از موتور و شاسی آن خودرو بهره می برد. فراری SP38 خودرویی موتور وسط محسوب می شود. پیشرانه ی این خودرو از نوع هشت سیلندر وی شکل است و 660 اسب بخار قدرت نیرو را تولید می کند. فراری می گوید که برای ساخت این خودرو از مدل معروف F 40 الهام گرفته ، مدلی معروف و محبوب بین عاشقان خودرو ، یک ماشین فوق العاده و آخرین ساخته ی دست انزو فراری.

 

 

باریک تر و خیره کننده تر

در پس خنک کننده ها و کاورهای موتور ، به راحتی می توان خطوط طراحی مربوط به F 40 را مشاهده کرد که هنوز هم مدرن و بروز محسوب می شوند. حتی با نگاه های گذرا نیز نمی توان این خودرو را با مدل GTB اشتباه گرفت. در عقب خودرو از یک درپوش فلزی قرمز سه لایه استفاده شده که جذابیت فراوانی را برای خودرو به همراه داشته است. خط و خطوط جانبی خودرو بیش از آن که واقعی به نظر برسند ، شبیه مدل های مفهومی هستند. فراری توانسته حدود 75 درصد بدنه ی خودرو را باریک تر و خیره کننده تر و آیرودینامیک تر طراحی کند که نسبت به مدل پایه ی GTB ، حاصل کار بسیار زیباتر است.

 

 

زمانی محدود برای دیدن این مدل رویایی

علاقه مندان به این خودرو تنها مدت زمان محدودی خواهند توانست فراری SP38 را مشاهده کنند ، چرا که به زودی یک مشتری پولدار آن را خواهد خرید و به مجموعه ی شخصی وی منتقل خواهد شد. این خودرو هم اکنون  در منطقه ای موسوم به d’Eleganza Villa d’Este در کنار دریاچه ی کومو در ایتالیا برای عموم به نمایش در آمده است. شایعاتی در مورد قیمت این خودرو وجود دارد و حدس زده می شود که خریدار مجبور به پرداخت برچسب قیمتی چهار میلیون دلاری برای تهیه ی این خودروی منحصر به فرد باشد.

 

 


بدون دیدگاه