اخبار داخلیاسلایدرچینیکرمان موتور

جک J4،مشخصات فنی امکانات + گالری تصاویر

جک j4 خودرویی در سگمنت سدان های کوچک شهری است که این روزها بازار  خودروی ایران در محدوده ی کمتر از شصت میلیون تومان را به تسلط خود در آورده اند و روز به روز بر تنوع آنها افزوده می شود که البته این موضوع را باید به فال نیک گرفت ، چرا که دیگر بازار در انحصار یک و یا دو محصول نیست و خودروسازان چینی نیز علاقه ندارند تا تولید یک محصول را تا ابد ادامه دهند و هر چند سال یکبار شاهد محصولات جدید آنها هستیم.

 

خودروسازی فعال و با تجربه

خودروسازی جک یکی از ده خودروساز برتر چین است و طبق آمار ها ، حدود 2.5 درصد بازار خودروی چین را در اختیار خود دارد. جک خودروساز فعالی است و سبد محصولاتش شامل طیف وسیعی از خودروها اعم از هاچ بک های کوچک شهری تا کشنده های سنگین چندین تنی می شود. جک حدود نیم قرن در زمینه ی تولید خودرو تجربه دارد و همواره در پی بهینه سازی تولیدات خود است.

 

جک در ایران

خودروهای جک از سال 1391  و با همکاری کرمان موتور پا به جاده های ایران گذاشتند . در شرایط آن روز بازار ، که خودرو سازان مطرح بین المللی نظیر شرکت های کره ای از ایران خارج شدند و خودروهای وطنی نیز در مسیر افزایش قیمت و کاهش کیفیت قرار گرفتند ، خودروهای جک توانستند با ظاهر دلچسب برای مشتری ایرانی و بهره بردن از موتورهایی با تکنولوژی میتسوبیشی ژاپن خوش بدرخشند و نظرات را به سمت خود جلب کنند.

 

هاچ بک ، سدان و کراس اوور

بعد از عرضه ی خودروی هاچ بک J3 که رقیب پژو 206 بود ، و عرضه ی خودروی سدان J5 در مدل دستی و اتوماتیک که بسیار مورد توجه قرار گرفت ، در سال 1394 کرمان موتور توانست با عرضه ی مدل کراس اوور S5 در مدل دستی و اتوماتیک به معنای واقعی بازار را تکانی بدهد و قشر زیادی از خریداران را به خود جلب کند. در سال گذشته نیز کرمان موتور خودروی کراس اوور S3 را به بازار عرضه نموده است که در پیش فروش ها مورد استقبال قرار گرفته است و به نظر می رسد داستان جک در ایران با قوت ادامه داشته باشد.

 

سدانی با پشتوانه ی محبوبیت برندش در ایران

برند جک در بین برند های چینی حاضر در بازار ، بسیار محبوب است و به خصوص مدل S5 آن طرفداران بسیاری دارد. سدان جک j4 نخستین بار در جریان نمایشگاه گوانگژوی سال 2012 میلادی رونمایی شد. این خودرو در بازار داخلی با نام Heyue A30 عرضه می شود و برای عرضه به بازار های صادراتی ، جک j4 نام گرفته است. این خودرو یک سدان اقتصادی محسوب می شود و با توجه به تجربه ی موفق خودروهای پیشین این برند در ایران و دید مثبت مشتریان نسبت به جک ، می تواند ادامه دهنده ی موفقیت های گذشته باشد.

 

طراحی ظاهری و ابعاد

جک j4 در زمینه ی پلت فرم با مدل کراس اوور S3 مشترک است و به جز ارتفاع ، در سایر پارامتر ها این دو خودرو شبیه به یکدیگر هستند. در جدول زیر می توانید مشخصات ابعاد این خودرو را مشاهده کنید :

 

ابعاد بدنه بر حسب میلی متر طول 4435 ، عرض 1725 ، ارتفاع 1505
فاصله ی بین دو محور بر حسب میلی متر 2560
وزن بر حسب کیلوگرم 1110

 

نمونه ای کوچک تر از مدل j5

همانند مدل بزرگتر ، طراحی جک j4 نیز تحت نظارت ایتالیایی ها انجام شده و تا حد امکان سعی بر آن بوده که طراحی این خودرو شبیه به سایر محصولات این خودروسازی باشد. خطوط منظم و کشیده که در بدنه به وفور استفاده شده اند و چراغ های بزرگ جلو در کنار نمای عقبی که به مدل j5 شباهت دارد ، توانسته اند ظاهر خوبی را برای این سدان اقتصادی فراهم آورند.

کابین هماهنگ

کابین جک j4 طراحی مشترکی با سایر محصولات این شرکت که پیش از این در ایران حضور داشته اند ، دارد و از سطح خوبی از تجهیزات بهره می برد. فرمان برقی ، دو کیسه ی هوا ، سیستم اعلام فشار باد لاستیک ها یا TPMS ، تریم داخلی چرم مصنوعی ، کامپیوتر سفری ، کروز کنترل و سیستم صوتی با شش بلند گو بخش اعظم امکانات درون کابین را تشکیل می دهند. کابین این خودرو ظرفیت گنجایش پنج سرنشین را داراست.

قوای فنی

همان گونه که گفتیم این خودرو یک سدان اقتصادی است و مانند دیگر هموطنان اش در این بازه به یک موتور 1500 سی سی تنفس طبیعی مجهز است. در زمینه ی سیستم انتقال قدرت ، جک j4 از جعبه دنده ی اتوماتیک CVT یا دستی بهره می برد که به نظر می رسد تنها نمونه ی اتوماتیک در بازار ایران عرضه خواهد شد. در ادامه مشخصات فنی این خودرو را می توانید مشاهده کنید :

 

نوع و حجم موتور 1499 سی سی تنفس طبیعی
حداکثر توان 103اسب بخار در 6000 دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور 146 نیوتون متر در 3500 الی 4500 دور بر دقیقه
جعبه دنده CVT  با حالت اسپرت و برفی
سیستم ترمز ها جلو دیسکی ، عقب کاسه ای

 

در زمینه ی شتاب توقع نداریم که این خودروی اقتصادی با این وزن بدنه ، موتور و جعبه دنده شتاب اعجاب انگیزی داشته باشد ، و شتاب این خودرو نیز 13.5  ثانیه اعلام شده که احتمالا در شهرهای مرتفع ما این عدد بیشتر نیز خواهد شد. حداکثر سرعت این خودرو نیز 180 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

در مورد مصرف سوخت جک j4 مانند لقبش اقتصادی ظاهر می شود . نسخه ی دنده دستی این خودرو مصرف سوخت ترکیبی برابر با 5.9 لیتر در هر صد کیلومتر و نسخه ی اتوماتیک نیز مصرف سوختی برابر با 6.2 لیتر در هر صد کیلومتر دارد که ارقام مطلوبی به نظر می آیند.

 

قیمت و شرایط بازار :

این خودرو تا اواخر خرداد ماه به صورت رسمی پیش فروش می شود و انتظار می رود در بازه ی شلوغی عرضه شود که این روزها برلیانس H330 اتوماتیک ، بسترن B30 ، ام جی 360 ، جیلی GC6 وتندر پلاس اتوماتیک در آن حضور دارند.در صورت عرضه ی نسخه ی دنده ای نیز جک j4 باید با دنا و دنا پلاس ، برلیانس های دنده ای ، BYD F3 و تندر نود های دنده ای رقابت کند که مشخص است کار دشواری را در پیش رو دارد. جک j4 در صورت قیمت گذاری خوب از سوی کرمان موتور و برقراری شرایط فروش خوب ، می تواند گزینه ی خرید برای خانواده هایی از قشر متوسط جامعه باشد.

3 دیدگاه

  1. یعنی شرکت jac برنامه ای برای تولید پلتفرم بروز نداره و همچنان هم دست از کپی محصولات قدیمی هیوندای بر نمی داره!!!!!

  2. جک جی 5 که خودروی خوبی بود. راستش من میخواستم صفرش رو بخرم اما تولیدش متوقف شد. این هم مشخصاتش همون جک جی 5 دستیه. امیدوارم از اون خیلی کوچیکتر نشده باشه چون یکی از بزرگترین مزیتهای جک کابین بزرگ و جادارش بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا