اخباراخبار خارجی

بروزرسانی فورد رپتور برای سال ۲۰۱۹

تراک دوست داشتنی فورد در سال ۲۰۱۹ دستخوش تغییراتی می‌شود. هرچند در نمای جذاب بیرونی رپتور تغییری به چشم نمی‌آید، اما کمپانی آمریکایی تکنولوژی‌های جدیدی را در این تراک قرار داده است.

حالا خریداران رپتور به مانند خریداران خودروهای اسپرت و لوکس، از سیستم تعلیق انطباقی بهره‌مند خواهند شد که این سیستم با توجه به شرایط جاده، میزان سفتی فنر‌ها را کنترل می‌کند. فورد می‌گوید این سیستم می‌تواند وضعیت خودرو در هنگام پرش را نیز شناسایی کرده و با توجه به آن، شرایط را برای نشستن بر روی زمین تنظیم کند.

سیستم مذکور هنگامی که راننده خشن براند، سیستم تعلیق را سفت می‌کند و نرم شدن فنرها هنگام رانندگی عادی در شهر صورت می‌گیرد.

فورد سیستمی به نام Trail Control را نیز در رپتور ۲۰۱۹ قرار داده است که مانند یک کروز کنترل برای سرعت‌های پایین و مسیرهای آفرود عمل می‌کند. این سیستم سرعت خودرو را در بازه‌ ۱ تا ۳۲ کیلومتر بر ساعت با توجه به شرایط جاده و فرمان‌دهی راننده تنظیم می‌کند که برای رانندگان آفرود بسیار کار‌آمد خواهد بود. هرچند این تکنولوژی ابداع فورد نبوده و لندروور و تویوتا پیش از این در خودروهایشان از این سیستم بهره برده‌اند.

از دیگر تغییرات این تراک برای سال ۲۰۱۹ می‌توان به اضافه شدن آپشن صندلی‌های اسپرت ریکارو اشاره کرد. این صندلی‌ها به رنگ آبی مخصوصی هستند که در طراحی داخلی فورد GT نیز از آن استفاده می‌شود.

همچنین خریداران می‌توانند سه رنگ جدید (آبی Ford Performance، آبی Velocity و مشکی عقیقی) را به هنگام سفارش رپتور انتخاب کنند.

چندین تغییر جزئی دیگر نیز در مدل ۲۰۱۹ این تراک دیده می‌شود؛ اگرچه موتور و مشخصات فنی رپتور دست‌ نخورده باقی مانده‌اند. همچنان موتور ۳.۵ لیتری توئین توربو V6 قلب تپنده این تراک خواهد بود که می‌تواند قدرت ۴۵۰ اسب بخاری را به گیربکس ۱۰ سرعته تحویل دهد.

قیمت مدل جدید هنوز اعلام نشده است اما با نزدیک‌تر شدن به انتهای سال جاری میلادی و آغاز فروش آن، قیمت جدید نیز اعلام خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود مقداری بیش‌تر از قیمت ۵۰ هزاردلاری مدل ۲۰۱۸ باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا