اخباراخبار خارجی

دستور جدید دونالد ترامپ:بررسی تاثیر خودرو های وارداتی بر امنیت ملی ایالات متحده آمریکا

در چند روز اخیر، دونالد ترامپ بعنوان رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا با وزیر بازرگانی ایالات متحده آمریکا دیدار کرد تا درباره تاثیر خوردرو ها و قطعات وارداتی بر امنیت ملی ایالات متحده آمریکا مذاکره کنند. بر اساس گزارشات مطبوعات کاخ سفید، دونالد ترامپ به وزیر خویش ” ویلبر راس ” دستور داده تا تحقیقات بخش 232 را در حوزه خودرو های وارداتی باز کند. حال به شرح آن می پردازیم :

به گفته وزارت بازرگانی، تحقیقات بخش 232 به قانون ” توسعه تجارت ” اشاره دارد که در سال 1962 پایه ریزی شده است و به حوزه تعیین تاثیر واردات بر امنیت ملی می پردازد. برخی از معیار های اساسی در این تحقیقات شامل تاثیر رقابت محصولات خارجی بر رفاه اقتصادی کشور ( صنعت داخلی )، نیاز های رشد صنایع داخلی بمنظور برآورده سازی نیاز های ملی و جابجایی هرگونه محصولات داخلی با توجه به نرخ بیکاری قابل توجه می باشد. به گفته یکی از طراحان راهنمای برنامه بازرگانی کشور در ژوئن سال 2007، دو معیار کاهش درامد دولت و از دست دادن توان سرمایه گذاری یا مهارت های تخصصی و ظرفیت تولید می توانند به حوزه امنیت ملی آسیب بزنند.

تحقیقات از جمله وزارت دفاع و سایر سازمان ها و ادارات دولتی همچون وزارت کار و وزارت امور خارجه را در بر می گیرند. دستوالعمل های ریاست جمهوری برای بررسی تحقیقات، طبق سخنان پیشین خویش به وزیر بازرگانی بدین گونه می باشد که  دو حوزه ی پرداخت مالیات برای خودرو های خارجی و وارداتی ( که بصورت آزادانه وارد ایالات متحده آمریکا می شوند) و تعرفه های اخیر برای فولاد و آلومینیوم که به نفع صنعت خودروسازی کشور نمی باشد، تحقیقات انجام پذیرد.

وزیر بازرگانی 270 روز مهلت برای انجام تحقیقات و ارائه گزارش به ریاست جمهوری دارد، در عین حال ریاست جمهوری نیز 90 روز برای تصمیم گیری درباره اینکه آیا تحقیقات قابل قبول است  و یا نیاز به اصلاحاتی در حوزه واردات دارد، نیازمند مهلت است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا