گردشگری

با سویل آشنا شوید ، یکی از مراکز فرهنگی ، هنری و اقتصادی اسپانیا

شهر سویل یکی از مراکز مهم فرهنگی و هنری اسپانیاست و همینطور مرکز مالی منطقه ی جنوبی اسپانیا محسوب می شود. ساکنان سایر مناطق اسپانیا ، مردم این شهر را سویلانس یا هیسپالنس می نامند. جمعیت این شهر در حدود هفتصد هزار نفر است و با حومه ، به یک میلیون و پانصد هزار نفر می رسد. این شهر مرکز بخش خود مختار آندلس و همینطور استان سبیا می باشد . در افسانه‌ها نوشته اند که این شهر را پهلوان یونانی مشهور ، هرکول  ساخته و تاریخ شگفت انگیز سویل آن را به یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری اسپانیا تبدیل کرده است.

 

پرچم منطقه ی خود مختار آندلس

پرچم استان سبیا

 

سویل ، شهری از گذشته های دور

شهر سویل حدود دو هزار سال قدمت دارد و در طی این قرون مورد گذر اقوام مختلفی بوده که آن را به یک مرکز مهم و بزرگ تاریخی تبدیل نموده است . پایه گذار اصلی این شهر رومیان بوده اند . در سده های چهارم و پنجم میلادی که امپراتوری روم رو به زوال گذاشته بود ، ویزگوت ها یا گوت های غربی که اقوامی مهاجر بودند ، آن را به تصرف خود در آوردند. در سال 712 اعراب مسلمان بنی امیه این شهر را از چنگ ویزگوت ها در آوردند. در سده های بعدی ، سویل یکی از مراکز اصلی و مهم مسلمانان آندلسی بود تا اینکه پس از پنج قرن ، در سال 1248 و در طی جنگ های باز پس گیری اسپانیا ، فرناندوی سوم این شهر را به تصرف خود در آورد. در منابع اسلامی ، این شهر را اشبیلیه نام نهاده اند.

 

 

آب و هوا

آب و هوای سویل ترکیبی از آب و هوای مدیترانه ای و اقیانوسی است. میانگین دمای این شهر 18.6 درجه ی سانتی گراد است و یکی از گرم ترین شهرهای اروپا به حساب می آید. در این شهر زمستان ها معتدل است و تابستان های گرمی دارد. بارش سالیانه ی این شهر عمدتا بین ماه های مهر تا اردیبهشت صورت می گیرد و مرطوب ترین ماه سال ، آذر ماه با بارش متوسط 95 میلی متر است. دی ماه نیز سردترین ماه سال در سویل است.

 

 

مراکز علمی و آموزشی

دانشگاه سویل یکی از معروف ترین دانشگاه های اروپاست که در سال 1505 تاسیس شده است. علاوه بر آن ، دانشگاه ها و مدارس عالی دیگری نیز در شهر وجود دارد و این شهر را به مکانی ایده آل برای تحصیل تبدیل کرده است. اولین و بزرگترین بانک دی ان ای اسپانیا نیز در این شهر واقع است.

 

صنعت و اقتصاد

با توجه به موقعیتی که سویل در آن قرار دارد و وسعت شهر ، لقب مرکز اقتصادی جنوب اسپانیا را یدک می کشد . رشد اقتصادی این شهر تا حدود زیادی به دلیل وجود شبکه ی حمل نقل سریع السیر ریلی با قطار های معروف اسپانیایی AVE است که تا 300 کیلومتر در ساعت سرعت دارند. هم چنین سویل تنها بندر رودخانه ای در کل شبه جزیره ی ایبریا به شمار می رود.

 

 

این بندرگاه هم به اقیانوس اطلس و هم به دریای مدیترانه متصل می باشد و خط اتصالی اروپا ، شمال آفریقا و خاورمیانه است.ظرفیت بارگیری این بندر بالغ بر 5.3 میلیون تن در سال می باشد. در این شهر پارک های تکنولوژی و شهرک های صنعتی متعددی وجود دارد و یکی از آنها به نام داس هرمانا ، بزرگترین شهرک صنعتی منطقه ی خود مختار آندلس است. پارک تکنولوژی ایروناتیکو ایرو پلیس نیز یک پارک تکنولوژی در حوزه ی صنعت هوافضا است که در نوع خود بی نظیر می باشد. از 600 شرکت بزرگ اسپانیا ، 128 تای آن ها در این شهر قرار دارند.

 

مراسمات و جشنواره ها

مراسم هفته ی مقدس و نمایشگاه سویل از جمله مهم ترین جشنواره های این شهر تاریخی هستند. سویل به دلیل مراسم باشکوهی به نام سمانا سانتا و نمایشگاهی که به فاصله ی چندین روز پس از آن برگزار می شود در سطح بین المللی معروف است. این مراسم ، یک مراسم سنتی است که در آن زنان لباس های محلی خود موسوم به فلامنکو و مردان نیز کت و شلوار های اسپانیایی را به تن می کنند.

 

 

غذا و نوشیدنی

سویل در منطقه ای غنی از نظر مواد غذایی قرار گرفته و ترکیبی از غذاهای دریایی و غذاهای محلی را می توان در آن یافت. عمده مواد تشکیل دهنده ی غذاهای سویل را انواع ماهی ( سگ ماهی ، شمشیر ماهی و ماهی مرکب ) ، گوشت های سرخ شده ، سس ها ، حبوبات و سبزیجات تشکیل می دهند.

 

 

مکان های دیدنی

کلیسای جامع شهر یکی از قدیمی ترین مکان های دیدنی سویل است که در فاصله ی سال های 1401 تا 1519 ساخته شده و یادآور معماری های قرون وسطی است.

 

قصر سلطنتی الکازار بنای تاریخی دیگری است که روبروی کلیسای جامع قرار دارد و ترکیبی از معماری اسلامی و اروپایی را می توان در آن دید. ساخت این قصر در سال 1181 شروع شده و پس از پانصد سال به پایان رسیده است. این قصر محل دیدار نخستین فرمانروایان پادشاهی اسپانیا ، پادشاه فردیناند و ملکه ایزابل ، با کریستف کلمب کاشف مشهور ایتالیایی قبل از سفری بوده که منجر به کشف آمریکا شد.

 

تالار شهر ساخته شده در قرن شانزدهم و پارک ماریا لوئیزیا ساخته شده در سال 1929 از دیگر مکان های دیدنی سویل هستند.

 

 

پل آلامیلو که بر روی رودخانه ی گوادل کیوییر ساخته شده ، از اماکن دیدنی معروف شهر است. ساخت این پل در سال 1989 آغاز شد و در سال 1992 به پایان رسید.

میدان پلازا دو اسپانا که شکلی نیم دایره ای دارد ، یادگاری از دوران قدرت اعراب در شبه جزیره اسپانیا است که یک فواره ی بزرگ را در خود جای داده است.

 

 

برج دل تورو یکی دیگر از مکان های دیدنی سویل است. این برج در قرن سیزدهم به عنوان یک برج مراقبت ساخته شده و بعد ها به زندان تبدیل شد ، ولی امروزه تبدیل به موزه دریایی شده و اسناد تاریخی ، نامه ها و سایر اشیای تاریخی در آن نگهداری می شوند . معماری 12ضلعی این برج جالب توجه است.

 

 

 

 

سویل یکی از مراکز اصلی رویداد گاوبازی در اسپانیاست و اگر علاقه به دیدن این ورزش محلی دارید ، می توانید به میدان تاریخی تورو بروید. این میدان یکی از قدیمی ترین میادین گاو بازی اسپانیاست که در فاصله ی سالهای 1749 تا 1765 میلادی ساخته شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا