ماکت

بررسی ماکت بی ام و 2002،محبوب آلمانی در مقیاسی کوچک

بی ام و 2002 یکی از خودروهای محبوب این شرکت آلمانی است که چه در جهان و چه در ایران شهرت فوق العاده ای دارد. این خودرو نختسین بار در سال 1966 در نمایشگاه اتومبیل ژنو رونمایی شد و در بازار خودروی ایران نیز حضوری گسترده داشت و در آن روزها ، خودروی محبوب جوانان بود.

 

پر شتاب و قوی ، حتی در دنیای امروز

بی ام و 2002 به یک موتور 1600 سی سی با توان 84 اسب بخار مجهز بود که در آن زمان شتاب و سرعت فوق العاده ای را برای این خودرو مهیا می ساخت. اما بی ام و به این توان راضی نبود و در سال 1967 مدل قوی تری از این خودرو به نام 2002Ti را به بازار ارایه کرد که حدود 110 اسب بخار قدرت داشت.

 

 

نوستالژی برای میانسال ها ، الهام بخش برای نسل جدید

بی ام و 2002 خودروی محبوبی در ایران است و بسیاری از نمونه های تقویت شده ی آن را در نمایشگاه های خودرو یا مسابقات اتومبیل رانی می توانید مشاهده کنید. اما اگر بخواهید شوق و اشتیاق خود برای داشتن خودرو را با مبلغی بسیار کمتر پاسخ دهید ، می توانید ماکت این خودرو که ساخت شرکت ولی – WELLY است را در مقیاس 1:24 تهیه کنید.

 

 

کیفیت در کنار قیمت مناسب

ولی یک برند هنگ کنگی است که حدود سی سال پیش تاسیس شده و امروزه بیش از سه هزار پرسنل فعال دارد. این شرکت کار خودش را با ماکت های سایز کوچک شروع کرد ، اما اکنون انواع ماکت های ماشین ، دوچرخه ، موتور ، قایق و هواپیما را در سایز های متفاوت تولید می کند و حتی در زمینه ی تولید ماشین های کنترلی و ماشین مسابقه ای کوچک کنترل راه از دور نیز فعالیت دارد.

این ماکت در دو رنگ سفید و نارنجی به تولید رسیده و در کنار قیمت مقرون به صرفه اش ، کیفیت مناسبی دارد. قالب گیری جهت ریخته گری این ماکت به روش دای کست انجام شده که روشی برای ساخت قطعات فلزی با ضخامت یکسان و در تیراژ بالاست. معمولا در ساخت ماکت های این محدوده از آلیاژ روی با آلومینیوم یا مس استفاده می شود.

 

 

جدول مشخصات فنی ماکت بی ام و 2002

ابعاد بر حسب میلی متر 180*65*65
وزن 263 گرم
جنس بدنه فلزی
مقیاس ساخت 1:24
قابلیت ها باز و بسته شدن در ها ، چرخش محور جلو

 

 

یک مدل مینیاتوری

با وجود قیمت نه چندان گران این مدل ، سطح توجه به جزییات در آن بالاست و شاهد یک نمونه ی واقعی از بی ام و2002 هستید. استفاده از لوگوی بی ام و بر روی کاپوت و چرخ ها به همراه طرح واقعی چرخ ها مربوط به پنج دهه پیش ، خریدار را از نظر سطح جزییات راضی می کند. نقطه ضعف این مدل عدم باز شدن در کاپوت و در صندوق عقب است ، چرا که بسیاری از مدل های هم قیمت این قابلیت را دارند.

 

 

قیمت و روش تهیه

این مدل در فروشگاه های مختلف اینترنتی اکنون به فروش می رسد و قیمت گذاری های مختلفی از شصت هزار تومان تا نود هزار تومان بر روی آن اعمال شده و در بیشتر سایت ها ، قیمتی 84 یا 85 هزار تومانی را برای آن خواهید دید. این ماکت همانند مدل اصلی بسیار محبوب است و با کمی جستجو در اینترنت ، می توانید به راحتی از فروشگاه های مجازی معتبر آن را تهیه نمایید. کانال ها و صفحات فعال در شبکه های اجتماعی نیز به طور تخصصی به فروش ماکت می پردازند نیز روش دیگری برای تهیه ی این مدل جذاب هستند.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا