گردشگری

سفر ارزان به فیلیپین + دیدنی ها و هزینه ها

فیلیپین بخاطر ساحل های ماسه سفید عالی، دریا های جادویی، غروب های خیره کننده، افراد محلی خوش برخورد و فضای آرام و استواییش یکی از بهترین مقصد های جهان برای سفر با بودجه ی محدود است.

من به قدری خوش شانس بوده ام که چندین بار به فیلیپین سفر کرده ام و نزدیک ۶ ماه را با گشتن این گوشه ی شگفت انگیز جهان گذرانده ام. این کشورهمه چیز، از آتش فشان های سر به فلک کشیده و صخره های مرجانی دست نخورده تا جنگل های سرسبز، رود های زیرزمینی، غار های ماموت و بعضی از جادویی ترین آبشار های جهان را داراست. می توانید زیر آب، اطراف کشتی های جنگ ‌جهانی دوم غواصی کنید، در جنگل چادر بزنید و از طریق غار های سنگ آهک به اعماق زمین بروید.  علاوه بر تمام این ها، فیلیپین واقعا ارزان است!

مانیل فیلیپین

نوشیدنی رام ارزان تر از اکثر نوشابه ها است و خوردنی های خوش مزه ی فیلیپینی مانند لومپیاس (اسپرینگ رول های سرخ شده)، پانسیت (نودل سرخ شده) یا دسر هالو هالو (تراشه های یخ، شیر تغلیظ شده، مقدار کمی لوبیا قرمز پخته ی شیرین، ناتادی کوکو و تاپیوکا) اغلب کمتر از یک دلار هستند. در بسیاری از مسافرخانه ها می توانید در ننو ها بخوابید و شبانه کم تر از ۵ دلار هزینه کنید (و یا اصلا هزینه نکنید و به سادگی در ساحل ننو را بر پا کنید).

اگر فیلیپین را با بودجه ی یک گردشگر ساده و کم پولمی گردید، میتوانید حتی روزانه به مقدار اندک ۲۰ دلار خرج کنید – و یا حتی کمتر از آن اگر واقعا هیچهایک کردن ]رایگان سواری[ و چادر زدن را به حد زیادی برسانید.

فیلیپین

مسلم است که اگر در استراحتگاه های ساحلی لوکس بمانید، در رستوران های شیک غذا بخورید و تور های گران قیمت بگیرید، ممکن است هزینه ی شما اوج بگیرد.‌

برخی هزینه های معمول برای گردشگری فیلیپین در سال ۲۰۱۸:

  • تخت خوابگاهی در مسافرخانه: شبانه ۵ تا ۷ دلار
  • سفر با فرابر عمومی : سفری ۴ تا ۶ دلار
  • سفر با جیپنی [نوعی خودروی مسافربر] : سفری ۲۰ تا ۵۰ سنت
  • غذای خیابانی: ۱ تا ۳ دلار
  • غذا های رستوران: ۴ تا ۶ دلار
  • اتوبوس بین شهری: ۸ تا ۱۰ دلار
  • پرواز داخلی: ۴۰ تا ۷۰ دلار
  • ماءالشعیر محلی: ۱ تا ۲ دلار
  • بطری ۱،۵ لیتری آب: ۷۵ سنت
  • جزیره گردی: ۲۴ تا ۲۵ دلار
  • غواصی با وال کوسه ها: ۲۵ دلار

 

اقامتگاه

ممکن است مسافرخانه ها ی شیک فیلیپین  گران باشند و یک تخت خوابگاهی تا ۱۸ دلار شبانه برای شما تمام شود. خوشبختانه از مانیل که خارج شوید تعداد زیادی اقامتگاه با قیمت مناسب وجود خواهد داشت؛ برای مثال در پالاوان می توانید تخت های خوابگاهی به ارزانی شبی ۵ دلار پیدا کنید. اکثر مسافرخانه ها وای فای و تهویه ی با ثباتی ندارند. مهمان سراهای محلی و کلبه های ساحلی از مسافرخانه ها هم ارزان تر هستند. حتی ممکن است گاهی کلبه هایی با قیمت شبانه ۲ دلار هم پیدا کنید.

فیلیپین

غذا و نوشیدنی

غذای خیابانی، برای مثال یک بشقاب گوشت مرموز خوش مزه، به ارزانی ۱ دلار پیدا می شود.  در صورتی که تصمیم ‌بگیرید در رستوران هایی که توریست ها را هدف قرار می دهند  غذا بخورید قیمت ها بیشتر خواهند بود. در اکثر این ‌رستوران ها غذا ها بین ۵ تا ۲۰ دلار است. در مانیل و قسمت های شیک دیگر فیلیپین ممکن است پول زیادی برای غذا و نوشیدنی خرج کنید، خصوصا در شب گردی ها، پس سعی کنید قبل از اینکه بیرون بروید، تا حدی شکم خود را با آب میوه پر کنید.

حمل و نقل  

سفر های هوایی می توانند به سرعت بودجه ی شما را تمام‌ کنند، پس اگر زمان زیادی دارید اما پول کم، بهتر است از فرابر ها استفاده کنید. اتوبوس های بین شهری نسبتا مناسب هم در برخی جزایر بزرگ تر، مانند لوزون دایر است اما استفاده از فرا بر ها اجتناب ناپذیر است، چون تنها راه رسیدن به برخی جزایر هستند.

فعالیت ها

فیلیپین یکی از ارزان ترین مکان های جهان برای یادگیری غواصی است، در برخی مکان ها با مقدار کم ۲۵ دلار امکان غواصی هست. غواصی سطحی ارزان تر هم هست، در بسیاری از ساحل ها می توانید ماسک غواصی را با ۳ تا ۵ دلار اجاره کنید.

هزینه سفر به فیلیپین واقعا به شیوه ی سفر شما و اینکه کجا می روید بستگی دارد. مانیل (خصوصا) و جزیره ی بوراکای بسیار گران تر از قسمت های دیگر فیلیپین هستند، زمانی که از محدوده ی توریستی خارج شوید گذراندن روز با ۳۵ دلار نسبتا راحت خواهد بود .

فیلیپین

با روزی ۳۵ دلار می توانید در اتاق شراکتی مناسبی بمانید و هزینه را با دوستتان تقسیم کنید ‌و یا اگر تنها هستید، در خوابگاه راحتی در مسافرخانه ای خوشایند بمانید. به اندازه کافی اضافی خواهید آورد که سه بار در روز در رستوران های معمولی غذا بخورید، با اوبر سفر کنید و در عصر هم مقداری ماءالشعیر بنوشید.

با توجه به نوع اقامتگاه، مقدار نوشیدن و تعداد وعده های غذایی غربی که مصرف می کنید، خرجتان بیشتر و یا کم تر از این مقدار می شود.

فیلیپین


چگونه در فیلیپین کم تر خرج کنیم

سفر به این کشور به خودی خود ارزان است اما این به معنای وجود نداشتن راه هایی برای کم تر کردن مخارج، بدون از دست دادن راحتی و تجربه های محلی نیست.

با محلی ها بمانید

کوچ سرفینگ (اقامت رایگان در خانه ی میزبان‌ های محلی) در فیلیپین بسیار محبوب است و روش بسیار خوبی برای معاشرت با افراد و کم  کردن خرج اقامت است. اگر از کوچ سرفینگ خوشتان نمیاید در مهمانسرا هایی که توسط محلی ها اداره می شوند بمانید، این ها اغلب از مسافرخانه ها ارزان تر هستند.

پیگیر تخفیف های ایر آسیا باشید

ایرآسیا یکی از ارزان ترین خطوط هواپیمایی است که در فیلیپین سرویس می دهد و تخفیف های مکرری دارد که در آن زمان می توانید کرایه های ارزان تر از معمول را پیدا کنید – بهتر است برای خبرنامه های ایرآسیا ثبت نام کنید تا در جریان این تخفیف ها قرار بگیرید و بتوانید تمام پرواز های داخلی خود در فیلیپین را در زمان تخفیفات، از پیش رزرو کنید.

با کسی بروید

اغلب فعالیت ها، اگر گروهی سفر کنید تا بتوانید هزینه را با آن ها تقسیم کنید، بسیار ارزان تر تمام خواهند شد.

هیچ هایک

هیچ هایک کردن در فیلیپین رواج دارد و راه بسیار خوبی برای آشنا شدن با افراد جدید، ماجراجویی کردن و در عین حال پول خرج نکردن است. هیچ هایک کردن می تواند در هر کشوری تا حدودی خطرناک باشد اما از نظر من، فیلیپین از امن ترین‌ کشورها برای این است که انگشت شست خود را نشان دهید و سوار یکی از ماشین های در حال گذر شوید. خطر اصلی راننده های مست هستند پس اگر حدس زدید که کسی کمی بیش از حد نوشیده است، سوار ماشین آن ها نشوید. (مت: من به اندازه کافی اطلاعی در رابطه با فیلیپین ندارم‌ که بگویم این روش برای خانم ها هم خوب است یا نه، شاید کسی که تجربه ی کافی در این زمینه دارد بتواند نظر بدهد!)

همان جایی که افراد محلی غذا میخورند، غذا بخورید

تعداد زیادی رستوران بسیار گران برای به تله انداختن توریست ها وجود دارد. از این ها گذر کنید و دنبال محلی ها بروید – آن ها می دانند با کیفیت ترین و خوش مزه ترین غذا ها کجاست! من از کارکنان مسافر خانه ها و مهمانسرا ها می پرسم که خودشان کجا دوست دارند غذا بخورند. – این بهترین روش برای پیدا کردن رستوران های کوچک ارزان کنار خیابان است که محلی های فیلیپینی را هدف قرار می دهند.

چادر بزنید

اگر واقعا بودجه ی محدودی دارید، پیشنهاد می کنم با خود چادر ببرید؛ جاهای بسیار فوق العاده ای برای چادر زدن وجود دارد و کسی هم مشکلی نخواهد داشت. در خیلی از ساحل ها ی فیلیپین می توانید رایگان چادر بزنید، در صورتی که از بوفه ی مسافر خانه های باغ دار نوشیدنی های خود را بخرید، تعداد زیادی از آن ها به شما اجازه خواهند داد که در باغشان چادر بزنید.

منبع: nomadicmatt.com

 

مدارک ویزای فیلیپین برای ایرانیان:

  1. اصل پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماهه .
  2. 2 قطعه عکس 6 در 4 تمام رخ رنگی با پس زمینه سفید .
  3. دریافت نامه تمکن مالی از بانک و گردش 3 ماه آخر سپرده ( موجوی سپرده هر چه قدر بیشتر باشد جهت دریافت ویزا بهتر است ) .
  4. رزرو بلیط هواپیما و واچر هتل .
  5. در برخی موارد چک ضمانت بازگشت .

آدرس و تلفن سفارت فیلیپین در تهران :

بالاتر از پارک وی  – خیابان خیام – پلاک 9

تلفن : 22668774-021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا