اختصاصی دنده 6اسلایدربررسیپارس خودروچینی

بررسی وضعیت برلیانس C3 یا برلیانس کراس ، هاچ بک قد بلند پارس خودرو + مشخصات فنی ، کاتالوگ و دفترچه ی راهنما

برلیانس C3 مدلی ارتقا یافته از برلیانس H320 است که نخستین بار در ایران ، در جریان نمایشگاه دستاورد های صنعت خودرو به نمایش در آمد. نخستین تفاوتی که موجب می شود تا تفاوت این خودرو و مدل هاچ بک آن درک شود ، روف رک ها و قطعات پلاستیکی بدنه به همراه طرح متفاوت رینگ ها هستند.

نوآوری ها

برای نخستین بار در بین خودروهای ساخت داخل شاهد استفاده از سقف دو رنگ در برلیانس C3 هستیم و مشتری می تواند از بین رنگ های مشکی ، نقره ای و سفید یکی را برای سقف خود انتخاب کند.

هم چنین برلیانس C3 نخستین خودروی ساخت داخل است که استاندارد های یورو 5 را پاس کرده و از این نظر می تواند مورد توجه طرفداران محیط زیست در داخل کشور واقع شود.

سیستم تعلیق این خودرو نیز نسبت به نمونه ی هاچ بک بروز رسانی شده و سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و میله پیچشی درعقب به خوبی وظایف خود را انجام می دهد.

 

برلیانس C3

 

پیشنهاد مطالعه: مزایا و معایب و مشکلات خودروهای برلیانس از دید مردم

پیشنهاد مطالعه : آزمایش رانندگی با برلیانس C3 در ایران

مزایا و معایب

از جمله مهم ترین مزایای این خودرو می توان به ترمز خوب آن اشاره کرد که حتی در صورت سنگین بودن خودرو به خوبی عمل می کند و شاهد قفل کردن سیستم ABS در چاله های مسیرهای نا هموار نخواهید بود.

مورد مثبت بعدی در مورد برلیانس C3 سیستم بلوتوث این خودروست که به راحتی به تلفن همراه شما متصل شده و مکث و قطعی در کار آن مشاهده نمی شود. سیستم صوتی این خودرو نیز کمی بهتر از خودروهای وطنی عمل می کند گرچه هنوز هم می تواند بهتر شود.

یکی از معایب اصلی این خودرو در هنگام عرضه ، موتور آن بود که برای مصارف شهری کافی به نظر می رسید اما در مصارف جاده ای و نیمه آفرودی ، به خصوص با توجه به جاده های شیب دارد و نه چندان استاندارد کشور ما ، می توانست موجبات دردسر راننده را فراهم کند.

در طی چند ماه اخیر پارس خودرو مدل مجهز تر این خودرو با موتور 1650 سی سی را به بازار ارایه کرده که نسبت به مدل قبلی ، با پیشرفت هایی در توان و گشتاور روبرو بوده و برای اندام این خودرو ، گزینه ی مناسب تری محسوب می شود.

فضای صندوق عقب این خودرو چندان مطلوب نیست و با توجه به قیمتی که هم اکنون دارد ، خریداران می توانند به سراغ خرید نسخه های سدان بروند که در مسافرت های خانوادگی فضای بیشتری را برای وسایل شان مهیا می کند.

همانند بسیاری دیگر از خودروهای چینی که معمولا از قطعات فنی با کیفیت تر نسبت به خودروهای داخلی در ساخت آنها استفاده می شود ، مشکل گرانی قطعات نیز در خصوص این خودرو وجود دارد.

 

برلیانس C3

 

قیمت و شرایط بازار

در ابتدا باید ذکر کنیم که مدل دنده ای برلیانس C3 بسیار محدود به بازار ارایه شده و اکثر مدل های موجود از نوع اتوماتیک هستند.

نسخه ی 1.5 لیتری

نسخه های 1.5 لیتری برلیانس C3 عرضه ی محدودی در بازار داشتند و از اواخر سال گذشته با نسخه های 1.65 لیتری جایگزین شدند که البته به آپشن های بیشتری نیز مجهز است. در حال حاضر نمونه های صفر کیلومتر این خودرو در آگهی های مجازی با پیش پرداخت حدود سی میلیون تومانی و اقساط کمتر از دو میلیون تومان به فروش می رسند. حواله های این مدل نیز قیمتی در حدود 63 میلیون تومان دارد. نسخه های کارکرده ی این خودرو را نیز می توانید با قیمتی در حدود 61 میلیون تومان خریداری کنید.

 

جدول مشخصات فنی

ابعاد بر حسب میلی متر 4210-1790-1520
فاصله ی بین دو محور 2580 میلی متر
وزن خالص 1240 کیلوگرم
حداکثر توان موتور 103 اسب بخار
حداکثر گشتاور 138 نیوتون متر
جعبه دنده دستی پنج سرعته یا اتوماتیک چهار سرعته
ترمزها جلو دیسکی تهویه شونده ، عقب دیسکی
فرمان برقی
مصرف سوخت 6.7 لیتر در هر صد کیلومتر

 

 

 

نسخه ی 1.65 لیتری

در حال حاضر این خودرو از طریق سایت فروش اینترنتی محصولات سایپا و پارس خودرو قابل خرید است و قیمت 67 میلیون و 796 هزار تومانی برای آن اعلام گردیده است. هم چنین می توانید این خودرو را پیش پرداخت سی میلیون تومانی و وام از 25 تا 35 میلیون تومان خریداری کنید. نسخه های کارکرده ی این مدل معدود هستند و احتمالا با حباب قیمتی به فروش می رسند ، بنابراین خرید نسخه ی صفر به صورت نقدی یا اقساطی در حال حاضر به صرفه تر است. در این نسخه جعبه دنده ی دستی به کل حذف شده و فقط به صورت چهار سرعته ی اتوماتیک به فروش می رسد.

 

جدول مشخصات فنی

ابعاد بر حسب میلی متر 4210-1790-1520
فاصله ی بین دو محور 2580 میلی متر
وزن خالص 1240 کیلوگرم
حداکثر توان موتور 114 اسب بخار
حداکثر گشتاور 154 نیوتون متر
جعبه دنده اتوماتیک چهار سرعته
ترمزها جلو دیسکی تهویه شونده ، عقب دیسکی
فرمان برقی
مصرف سوخت 7.6 لیتر در هر صد کیلومتر

 

پیشنهاد مطالعه: برلیانس H330،محصول چینی جدید سایپا+قیمت و گالری تصاویر + شرایط فروش

کاتالوگ :

کاتالوگ برلیانس کراس

 

دفترچه ی راهنما :

دفترچه راهنمای برلیانس کراس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا